کد خبر: ۱۰۲۴۵۱
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳
مدیرکل دامپزشکی استان فارس:
مدیرکل دامپزشکی استان فارس با تائید خبر بیماری آنفولانزا پرندگان در استان گفت: هم اینک دو کانون روستایی مبتلا به آنفلوانزای پرندگان در شهرستان‌های ارسنجان و پاسارگاد شناسایی شده است.

به گزارش «بیکافارس» از تسنیم، اظهار داشت: تاکنون این آنفولانزا  در دو کانون روستایی شهرستان‌های ارسنجان و پاسارگاد استان فارس شناسایی شده است که با تلاش کارشناسان و متولیان امر برای جلوگیری از این بیماری اقدامات پیشگیرانه در حال انجام است.

وی با بیان اینکه منشا این بیماری پرندگان مهاجر هستند تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین مناطقی که می‌توانند انتقال این بیماری را افزایش دهند زنده‌فروشی‌های غیرمجاز در ورودی شهرها یا فروشندگان دوره‌گرد هستند که در هفته‌های اخیر با کمک نیروی انتظامی و دستگاه قضایی برخوردهای قاطعانه‌ای با این مراکز صورت گرفته و تعداد زیادی از آنها در سطح استان تعطیل شدند.

 مهندس با تاکید بر اینکه به محض شناسایی یک کانون آلوده تمام پرندگان منطقه به طور کامل معدوم می‌شوند بیان کرد: تمام محصولاتی که با بسته‌بندی و با درج اطلاعات دقیق در مراکز مجاز مشخص شده به فروش می‌رسند دارای سلامت کامل هستند.

وی تصریح کرد: هیچ محصول آلوده‌ای به بازار مصرف استان وارد نمی‌شود و مردم می‌توانند با مراجعه به این مراکز مجاز بدون هیچ نگرانی و با آرامش خاطر گوشت مورد نیاز خود را خریداری کنند.

مدیرکل دامپزشکی فارس با بیان اینکه هیچ واحد صنعتی در فارس با آنفلونزای پرندگان گزارش نشده است اظهار داشت: ساختمان مرغداری‌ها باید به گونه‌ای حفاظت شود که از ورود پرندگان مهاجر جلوگیری شود علاوه بر این کامیون‌هایی که نقل و انتقال طیور را انجام می‌دهند باید به شکل مداوم ضدعفونی شوند. 

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: