کد خبر: ۱۰۲۴۵۲
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹
شهردار شیراز:
شهردار شیراز با بیان اینکه به دنبال افتتاح کامل خط یک متروی شیراز تا پایان امسال بودیم گفت: به دلیل اجرای ایستگاه زندوکیل و مسدود شدن مسیر ادامه این خط تا پایان سال تا چهارراه زند افتتاح می‌شود.

به گزارش «بیکافارس»، علیرضا پاک‌فطرت  در حاشیه افتتاح چند طرح عمرانی شهرداری شیراز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امکان راه‌اندازی متروی شیراز در فاز دوم خط یک از میدان گل سرخ تا میدان ولیعصر نیز وجود دارد اما  باید صبر کرد تا ایستگاه زند وکیل نیز در مدار قرار گرفته و پس از آن خط یک متروی شیراز را به طور کامل راه‌اندازی کنیم.

شهردار شیراز در پاسخ به سوالی در مورد کمبود واگن برای متروی شیراز بیان کرد: موضوع واگن‌ها و تامین آن یک موضوع ملی است و براساس آخرین توافق صورت گرفته بین وزیر صنعت و وزیر کشور ساخت دو هزار واگن در کشور آغاز شده و در سال آینده به کلان‌شهرهایی که دارای مترو هستند تحویل می‌شود.

پاک‌فطرت تصریح کرد: شهرداری شیراز برای به حداقل رساندن مشکل کمبود واگن پنج واگن خریداری کرده و امیدواریم با آن بتوان خط یک مترو را فعال کرد.

شهردار شیراز در مورد آخرین اقدامات صورت گرفته در خیابان زند باریک که براثر سیلاب اخیر نشست کرده بود گفت: این مسیر ترمیم شده و تردد روی آن  به حالت طبیعی خود برگشته و مشکل خاصی ندارد. اگر شهروندان اجازه دهند و بتوانیم این مسیر را از نظر ترافیک یک طرفه داشته باشیم سریع‌تر می‌توانیم ایستگاه را تمام کنیم.

پاک‌فطرت گفت: در این مسیر مکانی برای تجهیز کارگاه نیست و اگر بتوانیم مسیر را چند ماه یک طرفه داشته باشیم می‌توانیم پروژه را در زیر سطح که دارای خاک سست و ناایمن است، ایمن کرده و این محدوده را از خطرهای احتمالی  نجات دهیم.

وی خاطرنشان کرد: تونل‌هایی که از قبل در خیابان زند باریک برای قطار شهری عبور کرده بود برای ساخت ایستگاه جدید تخریب کرده‌ایم و  شهرداری نیز با تمام توان کار می‌کند و بهترین مهندسین و مشاوران نیز در حال فعالیت هستند.

شهردار شیراز با بیان اینکه فعال شدن ایستگاه  زند وکیل بازار را زنده می‌کند گفت: ساخت این ایستگاه در شرایط موجود و وضعیت خاکی که در محل وجود دارد یک ایثار، فداکاری و جرات مهندسی خاص می‌طلبید که در این زمینه آقای حاجی‌زمانی مدیرعامل سازمان قطارشهری شیراز که از فرماندهان دوران دفاع مقدس بوده اجرای این کار را برعهده گرفته و باید مدیون او باشیم.

وی در مورد طرح‌های بزرگ شهری آماده افتتاح شهرداری شیراز گفت: با فعالیت‌های شبانه‌روزی که در این طرح‌های عمرانی شهری در حال انجام است امیدواریم پل کابلی را در تعطیلات نوروز افتتاح کنیم. در تونل‌های کوهسار مهدی نیز جت فن‌های تونل‌ها در حال نصب است و تا پایان سال آماده افتتاح می‌شود.

شهردار شیراز با بیان اینکه طرح‌های شهری شیراز در تمام نقاط این شهر از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب در حال اجرا است خاطرنشان کرد: تا پایان امسال نیز مسیرهای اشغال شده در میدان امام حسین(ع)  و چهارراه زند از روی سطح آزاد شده  و ساعت گل در جای قبلی خود در میدان امام حسین(ع) نصب می‌شود.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: