شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۴:۵۳:۳۴
کد خبر: ۱۰۲۴۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۹
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس:
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس گفت: نشست کتابخوان تخصصی علوم پزشکی با موضوع "طب سنتی" با همکاری اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی فارس و دانشکده علوم پزشکی امسال برگزار می‌شود.

به گزارش سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس، به نقل از روابط عمومی کتابخانه‌های عمومی استان فارس، نخستین جلسه مشترک اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی فارس با موزه و مرکز اسناد و مطالعات علمی و فرهنگی نورانی وصال دانشکده علوم پزشکی استان با حضور سعیده ابراهیمی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس، عبدالعلی محقق‌زاده مدیر گروه داروسازی طب سنتی و رئیس موزه و مرکز اسناد و مطالعات علمی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی و احمدعلی موریس کارشناس موزه نورانی وصال در محل موزه برگزار شد.

سعیده ابراهیمی ضمن ابراز خرسندی از فرصت پیش آمده با اشاره به پتانسیل‌های هر دو طرف برای همکاری‌های علمی و پژوهشی اظهار داشت: اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی فارس می‌تواند در پروژه تدوین تاریخچه علوم پزشکی فارس با موزه و مرکز اسناد و مطالعات علمی و فرهنگی دکتر نورانی وصال همکاری گسترده‌ای داشته باشد و این تعامل نوعی ارج نهادن به تلاشگران این حوزه است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی با اشاره به منابع کتابخانه‌های عمومی در زمینه پزشکی بیان کرد: در حال حاضر 1200 نسخه خطی در کتابخانه‌های عمومی فارس موجود است که 80 درصد آن در حوزه علوم انسانی، 10 درصد آن در حوزه نجوم و 10درصد آن در زمینه طب است. همچنین تاکنون 800 نسخه کتاب با موضوع علوم پزشکی در نرم افزار جست‌و‌جوی کتابخانه‌های عمومی (سامان) ثبت شده است.

وی افزود: جستجوی تمامی کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور در نرم‌افزار سامان امکان‌پذیر است چنانچه کتاب مورد نیاز مراجعین در استان موجود نباشد، می‌توان از ارتباطات بین استانی از دیگر کتابخانه‌های عمومی سطح کشور، درخواست مراجعه‌کننده را انجام داد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس همچنین با اشاره به همکاری با بخش کتابخانه موزه نورانی وصال نیز عنوان کرد: این اداره‌کل می‌تواند با استفاده از افزار «نمایه» منابع و نسخ خطی موجود در کتابخانه موزه را ساماندهی کند.

ابراهیمی همچنین به برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان در کتابخانه‌های عمومی اشاره و اظهار امیدواری کرد که نشست کتاب‌خوان تخصصی علوم پزشکی با موضوع «طب سنتی» با همکاری اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی فارس و دانشکده علوم پزشکی امسال برگزار شود.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: