پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۱۷:۲۲:۰۶
آخرین اخبار
یادداشت و گفتگو
کد خبر: ۱۰۲۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲
مسؤول برگزاری یادمان یاس کبود:
یادمان یادس کبود در جهرم سیزدهمین سال فعالیت خود را به مناسبت فرا رسیدن ایام فاطمیه آغاز کرده است .

به گزارش تنویر جهرم یادمان یادس کبود در جهرم سیزدهمین سال فعالیت خود را به مناسبت فرا رسیدن ایام فاطمیه آغاز کرده است .

مهدی سرور از مسؤولان برگزاری این یادمان فاطمی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به سیزدهمین سال برگزاری این یادمان گفت : از سال 1384 ایده ی این برنامه از دل پایگاه مقاومت کمیل که در دارالقرآن امام علی (ع) مستقر است به سرانجام رسید و عملیاتی شد .

وی هدف از برگزاری این یادمان را ترویج فرهنگ فاطمی عنوان کرد و افزود : برای آماده سازی این یادمان قریب به سه ماه بسیجیان و عاشقان حضرت زهرا (س) زحمت می کشیدند .

سرور با اشاره به اینکه در سال اول مساحت یادمان حدود 200 متر مربع و تنها شامل سازه ی قدیمی مدینه می شد بیان داشت : در حال حاضر این یادمان در مساحتی بیش از 1700 متر مربع ساخته می شود .

وی برگزاری بزرگترین شب شعر فاطمی کشور در کنار این یادمان را یکی از اتفاقات بسیار تاثیر گذار این برنامه عنوان کرد و خاطر نشان شد : از سال اول برپایی یادمان ، برنامه شب شعر فاطمی نیز با حضور شاعران برجسته شعر آئینی و فاطمی از سراسر ایران و همچنین حضور شاعرانی از کشورهای اسلامی بر گزار شد و از یک برنامه شب شعر به گنکره سراسری شعر فاطمی تبدیل شد .

به گفته ی مهدی سرور در کنگره ی سراسری شعر فاطمی امسال از شهدای مدافع حرم و به خصوص تیپ فاطمیون تجلیل می شود و همسر شهید صدرزاده میهمان ویژه ی این برنامه خواهدبود .

وی با اشاره به اینکه جامعه هدف امسال یادمان انتخاب بیش از 9000 نفر از تمامی مقاطع تحصیلی مدارس و مهدو پیش دبستانی های شهرستان انتخاب شده اند تصریح کرد : کمیته ی علمی یادمان یاس کبود افق کار و چشم انداز آینده ی یادمان را افقی ملی ترسیم کرده اند و یادمان یاس کبود جهرم طلایه دار کار فاطمی در کشور است .

سرور در پایان از برگزاری دومین همایش شاعران آئینی استان فارس و کارگاه های آموزشی و همفکری با حضور بیش از 100 شاعر آئینی به میزبانی جهرم خبر داد .

وی همچنین از بیش از 10 پایگاه مقاومت بسیج و مجموعه مدیریتی شهرستان  که در این یادمان فعالیت داشتند تقدیر و تشکر کرد .


نام:
ایمیل:
* نظر: