یادداشت و گفتگو
قنوت سرخ
یادداشت/حسین قدیانی
boletقنوت سرخ
خطر جنگ، واقعی یا ساختگی؟
یادداشت/ دکتر شعبانعلی رمضانیان
boletخطر جنگ، واقعی یا ساختگی؟
می‌گفت هیچ وقت بسیج را رها نکنید
شهید مدافع حرم حسین معزغلامی؛
boletمی‌گفت هیچ وقت بسیج را رها نکنید
کد خبر: ۱۰۲۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۸
در یادواره عظیم و باشکوه سرداران و 500 شهید شهرستان نی ریز؛
یادواره شهدای شهرستان نی ریز با حضور گسترده آحادمردم ، مسولین،خانواده های معظم شهدا،ایثارگران،جانبازان و روایتگری سید جواد هاشمی بازیگر سینما و تلویزیون در مصلی بزرگ نماز جمعه نی ریز برگزار شد.

به گزارش تنویر؛ یادواره شهدای سرداران و 500 شهید شهرستان نی ریز شب چهارشنبه 11 اسفند بعد از نماز مغرب و عشا در مصلای نماز جمعه برگزار شد.

این برنامه با مجری گری سید جواد هاشمی بازیگر و هنرمند مطرح کشور که نیز خود یکی از رزمندگان 8 سال دفاع مقدس می باشد برنامه را با روضه خوانی و خاطره گویی از 8 سال دفاع مقدس آغاز کرد.

در بخش اول این مراسم مجری برنامه از آیت الله سید محمد فقیه امام جمعه محترم شهرستان نی ریز دعوت کرد که وی از مسوولان و مهمانان  در برنامه تقدیر و تشکر ویژه به عمل آورد و در مورد یادواره 500 شهید نی ریز  و شهدای مدافع حرم صحبت کردند.

سردار رستم قاسمی وزیر پیشین نفت و رئیس فعلی ستاد پشتیبانی نیروهای سپاه در عراق و سوریه در ادامه این مراسم از مسوولان و دست اندرکاران تشکر کرد و اظهارداشت: مبارزات حضرت امام خمینی (ره) در به نتیجه رسیدن انقلاب اسلامی و شهدای انقلاب اسلامی را باید پاسداشت و از آن صیانت کرد.

رستم قاسمی در ادامه به شهدا و 8 سال دفاع مقدس اشاره کرد و بیان کرد: یاد و خاطره شهدا، جبهه و جنگ و عملیات های هشت سال دفاع مقدس را همیشه باید زنده نگه داشت.

 

وی در ادامه در مورد آمریکا و کشورهای مخالف ایران ، تحریم ها ، و استقامت مردم ایران در مقابل تحریم های امریکا بیان کرد: امروزه قدرت منطقه‌ای ایران غیر قابل تصور است نظام سلطه هرگز نمی پذیرد و باور ندارد قدرت منطقه‌ای ایران تا چه اندازه و ابعادی می باشد.

وزیر پیشین نفت و رئیس فعلی ستاد پشتیبانی نیروهای سپاه در عراق و سوریه در ادامه در مورد شهدای مدافع ، جنگ سوریه ، مقاومت حزب‌الله و ایستادگی جمهوری اسلامی در مقابل دشمنان دین اسلام نکاتی را ارائه کرد.

 

در بخش بعدی برنامه مجری و راوی 8 سال دفاع مقدس سید جواد هاشمی بازیگر و هنرمند مطرح کشور خاطراتی از شهدا و جبهه و جنگ برای حضار بازگو کرد.

سرهنگ غلامرضا توکل فرمانده سپاه نی ریز در مراسم یادواره سرداران و 500 شهید نی ریز از همه مسوولان ، آحاد مردم ،مهمان برنامه سردار قاسمی و خانواده های محترم شهدا،ایثارگران و جانبازان شهرستان نی ریز تقدیر و تشکر کرد و  گفت : ما همه نوکر شهدا هستیم.

وی در خصوص دیدار با خانواده شهید قادر پناه ادامه داد:  هفته گذشته خدمت مادر شهید قادر پناه بودیم، مادر شهید گفت ما ارادت داریم خدمت خانواده شهدا  ما شرمنده خانواده شهدا هستیم.

فرمانده سپاه نی ریز ادامه داد: شهدای ما اقتدا کردن به بی بی شون حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و مسیر دنیا و آخرت رو طی کردند .

ایشان در خصوص انتقال فرهنگ ایثار گفت: عزیزان پیشکسوت داریم آنها باید در انتقال فرهنگ ایثار ، فرهنگ شهادت برای نسل دوم و سوم که شهدا و رزمندگان رو ندیده اند، اقدامی جهادگونه داشته باشند.

 

سرهنگ توکل در مورد عملیات خیبر بیان کرد: 12 اسفند روز عملیات خیبر می باشد، اولین عملیات آبی و خاکی که‌ ما به این نتیجه رسیدم که‌ باید روند جنگ رو تغییر بدیم ، به فرماندهی ارتش و سپاه در دو محور ، فرمانده ها ایستادند ایستادگی کردند نگه داشتند  ، شهدای عزیزی تقدیم کردیم پس قدر شهدا رو بدونیم یاد و خاطر شهدا را زنده و گرامی بداریم ، ما وظیفه داریم تکریم کنیم از خانواده معظم شهدا
وی از شهدای مدافع حرم یاد و خاطر نشان کردند: ما امشب در خدمت خانواده محترم و معظم سردار شهید حاج محسن الهی هستیم  ، ما باید به وظیفه‌ای که‌ در قبال شهدا ، قواعد و قوانین اسلام ، مکتب امام و مکتب اسلام داریم عمل کنیم ، در مسیر شهدا باشیم و در مقابل دشمنان ایستادگی کنیم.

در بخش بعدی برنامه مجری  برنامه سید جواد هاشمی از دختر شهید مدافع حرم سردار شهید محسن الهی دعوت کرد تا دلنوشته خود را که‌ برای پدر شهید خود نوشته بود برای حضار قرائت کند

در بخش پایانی برنامه سید جواد هاشمی بازیگر و هنرمند مطرح کشور برنامه را خاطره و روضه ای از امام رضا علیه السلام برای حضار قرائت و برنامه یادواره ۵۰۰ شهید شهرستان نی ریز را به پایان رساند.



http://shahidsarafraz.salehin.ir/wp-content/uploads/sites/19121/2017/03/IMG_6515.jpg

http://shahidsarafraz.salehin.ir/wp-content/uploads/sites/19121/2017/03/IMG_6521.jpg

http://shahidsarafraz.salehin.ir/wp-content/uploads/sites/19121/2017/03/IMG_6525.jpg

http://shahidsarafraz.salehin.ir/wp-content/uploads/sites/19121/2017/03/IMG_6529.jpg

http://shahidsarafraz.salehin.ir/wp-content/uploads/sites/19121/2017/03/IMG_6533.jpg

http://shahidsarafraz.salehin.ir/wp-content/uploads/sites/19121/2017/03/IMG_6541.jpg

http://shahidsarafraz.salehin.ir/wp-content/uploads/sites/19121/2017/03/IMG_6544.jpg

http://shahidsarafraz.salehin.ir/wp-content/uploads/sites/19121/2017/03/IMG_6547.jpg

http://shahidsarafraz.salehin.ir/wp-content/uploads/sites/19121/2017/03/IMG_6554.jpg

http://shahidsarafraz.salehin.ir/wp-content/uploads/sites/19121/2017/03/IMG_6565.jpg

نام:
ایمیل:
* نظر: