جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۱۷:۴۲:۴۸
کد خبر: ۱۰۲۹۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۴
سرهنگ پاسدار سلیمان مهدوی در همایش سرشبکه های رضویون سپاه ناحیه احمدبن موسی(ع)شیراز:

همایش سالیانه سرشبکه های رضویون ناحیه مقاومت بسیج سپاه احمدبن موسی(ع)شیراز و جشنواره تجلیل و تقدیر از آمران به معروف و ناهیان از منکر  این ناحیه،در تاریخ17/12/95 با سخنرانی سرهنگ پاسدار سلیمان مهدوی مسئول قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر سپاه فجر استان فارس در مکان نمازخانه این ناحیه برگزار گردید.

در این همایش ابتدا سرهنگ پاسدار مرتضی خسروانی فرمانده سپاه ناحیه احمدبن موسی(ع)ضمن عرض خیر مقدم به برادر مهدوی و حاضرین در همایش،طی سخنان کوتاهی بیان داشت:فرهنگ برای هر شخصی مثل اخلاق است،همانطورکه اخلاق اسلامی برای انسان ارزش و شخصیت محسوب می شود،داشتن فرهنگ اسلامی و انقلابی هم  برای هر فردی در جامعه یک ارزش و بسیار ضروری است ..

سرهنگ خسروانی افزود: همه ی ما باید برای فرهنگ سازی در جامعه تلاش کنیم و لازمه آن ایجاد و تقویت زیر ساخت های فرهنگی در جامعه است. وی با اشاره به سخنی از امام علی(ع)در خصوص لزوم توجه مردم به امور کارگزاران گفت:مردم نباید نسبت به اموری که مسئولین و نمایندگان انجام می دهند بی تفاوت باشند و اگر لازم باشد، باید ازکارهای آنها انتقاد کنند.

در ادمه سرهنگ پاسدار مهدوی: با تقدیر و تشکر از فرماندهی و شورای امر به معروف و نهی از منکر ناحیه،پیرامون اهمیت احیاء امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مطالبی را بیان داشت.

وی گفت: امام باقر(ع)در خصوص اهمیت امر به معروف و نهی از منکر می فرمایند:"با امر به معروف و نهی از منکر راهها امن می شود،درآمدها حلال می شود،حقوق های پایمال شده به صاحبانش برگردانده می شود،زمینها آباد می شود،حق از دشمنان گرفته می شود و کارها سامان پیدا می کند"

پس باید باور کنیم،با احیاء فریضتین امر به معروف و نهی از منکر در جامعه،عدالت جاری می شود و اقتصاد رونق می گیرد".

سرهنگ مهدوی در بخش دیگری از سخنانش گفت:ما باید برای تشکیل شبکه رضویون در پایگاههای مقاومت بسیج و فعال نمودن آنها تلاش کنیم.

وی در ادامه در خصوص برنامه های فرهنگی تبلیغی قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر در استان در ایام تعطیلات نوروزگفت: از جمله برنامه های فرهنگی این قرارگاه در ایام تعطیلات نوروز،برپایی خیمه های نسیم محبت در اماکن مقدس،میراث فرهنگی و راههای ورودی و خروجی شهر شیراز از جمله دروازه قرآن،آرامگاه حافظ و آرامگاه سعدی میباشد.وی هدف از برپایی خیمه های نسیم محبت را : پیوند روحانیت با مردم،برداشتن ترس و عدم احساس مسئولیت مردم و مسئولین در خصوص امر به معروف و نهی از منکر،گفتمان سازی و ترویج گفتمان تذکر لسانی همگانی و با محبت،در بین مردم و ایجاد روحیه تذکر لسانی در بین مسئولین برشمرد که ان شاء الله با بهره مندی از حضور کارشناسان و همکاری مسئولین پایگاههای مقاومت  بسیج مساجد و محلات و بسیج اقشار و با اهداء بسته های فرهنگی به مردم انجام خواهد شد.

در پایان این همایش از آمران به معروف و ناهیان از منکر برتر حوزه های مقاومت بسیج تابعه ناحیه با اهداء لوح تقدیر و هدایائی تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: