کد خبر: ۱۰۲۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۱
مدیر کل آموزش و پرورش فارس:
مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: رمز موفقیت نظام آموزشی هر کشوری این است که آموزش آن کشور منجر به مهارت شود .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان فارس به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، حمید رضا آذری در جمع معاونین آموزش متوسطه  ادارات کل آموزش و پرورش و معانین آموزشی ادارات کل آموزش فنی و حرفه ای سراسر کشور در شیراز گفت: دانش و علم زمانی ارزشمند هستند که بتوانند رفتا ر انسان ها را تغییر داده، نیازی را در جامعه رفع نموده و  به توانمند شدن اسنان کمک کند.

وی با بیان اینکه "هر عملی که  فاقد دانش باشد میزان تباهی آن بیشتر از اصلاح آن است" افزود: علمی که این سه متغیر را نداشته باشد کارایی ندارد و  دو دستگاه آموزش و پرورش و سازمان آموزش فنی و حرفه ای در این زمینه  تاثیر گذار و مکمل هم هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: در دنیای امروز کسی که دانش دارد و مهارت ندارد نمی تواند هیچ  نقشی را در جامعه به عهده بگیرد و دانشی که منحر به مهارت نشود به تولید ناخالص ملی و کار آفرینی کمک نمی کند.

وی با تشریح جایگاه  ایران در زمینه کار آفرینی  در دنیا گفت:  کشور ما رتبه  80 دنیا  را  زمینه کار آفرینی دارد  در حالی که از نظرمنابع و ثروت از جمله 5 کشور برتر دنیا می باشد و این جایگاه مناسبی برای ما نیست.

آذری امید به زندگی، درآمد سالانه و تحصیلات را به عنوان شاخصه های توسعه عنوان کرد و افزود: رمز موفقیت نظام آموزشی هر کشوری این است که آموزش آن کشور  منجر به مهارت شود. در کشور ما نیز  با هماهنگی هر دو دستگاه و تلاش برای گرایش جوانان به مهارت،  کار بسیار بزرگی انجام خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: