آخرین اخبار
کد خبر: ۱۰۲۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۵
فرمانده سپاه کازرون:
سرهنگ پاسدار شهرام افشاریان گفت: رزمایش بزرگ گردان های بیت المقدس شهرستان کازرون که در تاریخ نوزدهم و بیستم اسفندماه برگزار می شود.
به گزارش تنویر، صبح امروز اولین نشست خبری فرمانده جدید ناحیه مقاومت بسیج سپاه کازرون سرهنگ پاسدار شهرام افشاریان در سالن شهدای پاسدار ناحیه مقاومت بسیج سپاه کازرون با حضور جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد.

سرهنگ پاسدار افشاریان ضمن عرض خیر مقدم به حضور اصحاب رسانه گفت: کاروان های راهیان نور، ثمره ارزشمند دفاع مقدس در جمهوری اسلامی ایران است که تا کنون منشاء خیر و برکات فرهنگی زیادی در کشور بوده است.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص این سفر زیارتی و معنوی بیان کرد: با توجه به دغدغه رهبرمعظم انقلاب، باید تمام سعی مان را انجام بدهیم تا حضور مردم به ویژه جوانان در بازدید و بهره گیری از معنویات مناطق عملیاتی دفاع مقدس روز به روز بیشتر شود.

فرمانده سپاه کازرون بیان کرد: در طول سال، سپاه در دو بازه زمای مجزا اقدام به اعزام کاروان های راهیان نور می نماید که در اولین اعزام، کاروان های راهیان نور ویژه دانش آموزان خواهر و برادر شکل می گیرد و در سال جاری تعداد 2500 نفر از دانش آموزان شهرستان به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام شدند.

افشاریان ادامه داد: در دومین بازه زمانی اعزام کاروان های راهیان نور که همه ساله از اسفندماه آغاز و تا فروردین سال بعد ادامه دارد، کاروان های عمومی از همه اقشار مختلف مردم اعزام می شوند.

این مقام مسئول گفت: امسال در دومین بازه زمانی اعزام، تعداد 10 دستگاه اتوبوس با حضور 400 زائر برادر و تعداد 320 زائر با 8 دستگاه اتوبوس بصورت متمرکز توسط ناحیه مقاومت بسیج سپاه کازرون به مناطق عملیاتی اعزام می شوند که البته بخشی از این اعزام ها صورت گرفته است.

وی افزود: سالانه کاروان‌هایی نیز به صورت مستقل و غیر متمرکز با همکاری سپاه کازرون نیز به مناطق عملیاتی جنوب غرب اعزام می‌شوند که این موارد توسط پایگاه‌های مقاومت بسیج که از نیروی انسانی و توان فرهنگی گسترده تری برخوردار هستند صورت می‌گیرد و امسال نیز 8 دستگاه اتوبوس با ظرفیت 320 نفر در این قالب به مناطق اعزام شده اند.

افشاریان با بیان اینکه این سفرها بصورت سه روزه انجام می‌شوند بیان کرد: امروز تنها مدل فرهنگی که نظام جمهوری اسلامی ایران می‌تواند از آن در مقابل هجمه های شدید و پیوسته فرهنگی استفاده کند، فرهنگ ایثار و شهادت برگرفته از هشت سال دفاع مقدس است که بصورت واقعی می تواند نسل های مختلف را بیمه و مصون نماید.

فرمانده سپاه کازرون گفت: اگر قرار باشد فرهنگ ناب خود اتکایی و خود باوری، ایثار و از خودگذشتگی دوران دفاع مقدس به نسل های مختلف منتقل شود و منویات رهبری نیز در این زمینه عملا اجرا شود، لازم و ضروری است کلیه‌ی دستگاه‌های اجرایی و نهادها با تشکیل ستاد راهیان نور در این عرصه همکاری نمایند.

وی همچنین با اشاره به رزمایش بزرگ گردان های بیت المقدس شهرستان کازرون که در تاریخ نوزدهم و بیستم اسفندماه برگزار می شود گفت: این رزمایش با استعداد 8 گردان رزمی بیت المقدس به مدت دو روز در منطقه عمومی رزمایش های شهرستان کازرون برگزار خواهد شد.

افشاریان بیان کرد: در بسیج یک سری راهبردهای نظامی در کنار سایر موارد مثل راهبردهای فرهنگی و بصیرتی وجود دارد که تلاش می‌کند آمادگی رزمی را در تمامی سطوح این سازمان حفظ کند.

فرمانده سپاه کازرون با بیان اینکه گردان های بیت المقدس، همان گردان های رزمی عاشورای سابق است بیان کرد: این گردان‌ها با تعیین هدفی بزرگ، تغییر نام داده اند و همانطور که از نام آن مشخص است، گردان‌های بیت المقدس با هدف آزادسازی قدس عزیز توسط نیروهای بسیج جهان اسلام روز به روز از آمادگی بیشتری برخوردار خواهند شد.

وی گفت: در این رزمایش برنامه‌های فرهنگی، بصیرتی و رزمی مختلفی تدارک شده است که از مهمترین آنها می توان به نمایش میدانی مشق عشق، شبیه سازی عملیات های هجومی و دفاعی اشاره کرد.

افشاریان افزود: آموزش تاکتیک های مختلف دفاعی، نحوه مقابله با اغتشاشات شهری، عملیات های کمین و زدکمین از دیگر برنامه هایی است که در این رزمایش توسط گردان‌های بیت المقدس اجرا خواهد شد.

فرمانده سپاه کازرون گفت: تمام تلاش لازم صورت گرفته است که این گردان ها بصورت مستقل شکل بگیرند و بتوانند ماموریت های لازم را مستقل و با خود اتکایی به پایان برسانند.

وی بیان کرد: حضور رزمندگان در سازماندهی این یگان‌ها در کنار نسل های سوم و چهارم انقلاب نیز با هدف انتقال تجربه و مفاهیم دفاع مقدس انجام شده است.

افشاریان مهمترین اهداف این رزمایش را ارتقا معنویت، آمادگی رزمی و آشنایی با فنون نظامی جدید و همچنین مرور آموزش های قبلی بیان کرد.

 

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: