جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۱۰:۰۹:۱۱
کد خبر: ۱۰۳۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲
توسط مخترع جوان استان فارسی صورت گرفت :
حامد عباسی جوان فسایی و 31 ساله با بکارگیری قدرت خلاقیت خود توانست دستگاه ورزشی مربوط به ارتش آمریکا با قابلیت بیش از 50 نوع حرکت ورزشی را بومی سازی کند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس ، در دنیایی که به سرعت در حال تغییر و تحول است و خلاقیت در وهله نخست به عنوان شرط بقا و دوام زندگی تلقی می‌شود؛ روند رو به رشد تکنولوژي و رقابت فشرده در صنايع و سازمانهاي مختلف ضرورت خلاقيت و نوآوري را اجتناب ناپذير گردانيده است.

بسیجیان مخترع نیز همگام با دیگر مخترعین کشور ، خلاقیت های خود را در راستای حل مشکلات جامعه در زمینه های مختلف بکار گرفته اند . در یکی از این موارد به سراغ مخترع سی و یک ساله ای از شهرستان فسا رفتیم که توانسته بود یک نوع وسیله ورزشی مربوط به ارتش آمریکا را در داخل کشور بومی سازی کند .

حامد عباسی در گفتگو با خبرنگار سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس گفت : کارشناسی خود را در سال 1383 تا 1387 در رشته مهندسی ایمنی و حفاظت محیط زیست دانشکده صنعت نفت آبادان و کارشناسی ارشد خود را از سال 1398 تا 1389 در داشنگاه صنعتی امیر کبیر سپری کرده است و از سال 1390 نیز به استخدام شرکت نفت و گاز پارس در آمده است .

وی با اشاره به نقش طرح ها ی دانش بنیان در تحقق اقتصاد مقاومتی بیان کرد : در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی طرح ساخت و بومی سازی وسیله ورزشی چالش را در دستور کار خود قرار دادم که در نهایت با بررسی ها و تلاش چندین ساله موفق شدم محصول خود را با نام چالش آماده و جهت طی مراحل، تحویل بخش حمایت از مخترعین و مبتکرین سازمان بسیج علمی استان فارس دهم .

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری در خصوص موارد استفاده از محصول خود گفت : با استفاده از این وسیله که به بومی سازی شده وسیله ورزشیTRX مربوط به اختراعات ارتش ایالات متحده آمریکا می باشد می توان بیش از 50 نوع حرکت ورزشی در سطوح مختلف و دشوار با تغییر زاویه شخص و در هر مکان و فضایی انجام داد.

عباسی اضافه کرد : حرکات ورزشی قابل اجرا با این وسیله ورزشی بدون استفاده از وزنه، میله و سایر تجهیزات ورزشی می باشد و تمام حرکات انجام شده با وزن خود شخص صورت می پذیرد که در مقایسه با ورزش هایی که از وزنه استفاده می کنند؛ کمترین آسیب و یا خطری را برای شخص ایجاد می کند و باعث تناسب اندام، افزایش آمادگی جسمانی و ورزیدگی فرد می شود.

این مخترع 31 ساله با اشاره به مزایای اختراع خود بیان کرد : سبک بودن آن، قابلیت نصب پشت در اتاق ، میله و دیوار ، انجام حرکات قدرتی و سرعتی، کاربرد های عملیاتی و حمل و نقل، طول عمر بالا و گارانتی نامحدود از جمله ویژگی های محصول طراحی شده می باشد که آن را منحصر به فرد کرده است .

وی در پایان خاطر نشان کرد : این وسیله بومی سازی شده وسیله ورزشیTRX می باشد که از اختراعات ارتش ایالات متحده آمریکا بوده و به قیمت 300 دلار در آمریکا بفروش می رسد و بهترین وسیله ورزشی فیتنس در دنیا می باشد که با توجه به قابلیت های کاربردی این وسیله جهت انجام حرکات ورزشی و افزایش توان بدنی، می توان از این وسیله ورزشی توان در یگان های نظامی ارتش، سپاه و کلیه نیرو های مسلح ایران استفاده کرد .

نام:
ایمیل:
* نظر: