جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۱۱:۱۰:۳۱
کد خبر: ۱۰۳۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰
فرماندار کازرون در جمع پرسنل کمیته امداد تاکید کرد:
به مناسبت 14اسفند، سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، فرماندار شهرستان کازرون با حضور در جمع امدادگران این نهاد، ضمن تقدیر و تشکر از خدمات یکساله این نهاد، سی و هشتمین سالگرد نهاد مردمی و انقلابی که یادگار امام راحل می باشد را تبریک گفت.

به گزارش دریافتی دریافتی کازرون نما از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی شهرستان کازرون، پرویز شفیعی مدیر کمیته امداد شهرستان کازرون طی گزارش مبسوطی از فعالیت ها و عملکرد این نهاد در سال 95 گفت: با توجه به نام گذاری سال 95 ازسوی مقام معظم رهبری تحت عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، بالطف و عنایت خداوند متعال و با استمرار و تلاش حرکت تحول و کارآفرینی در این نهاد و اجرای وظایف و ماموریت های محوله با بهره گیری از آموزه های دینی و سیره علوی و رهنمودهای مقام معظم رهبری در راستای ارتقای بهره وری سازمانی و بهبود خدمات مدیریتی و حمایتی با استفاده حداکثری از فن آوری های نوین در جهت تحقق اهداف، طبق اساسنامه و سند چشم انداز 20 ساله و اهداف راهبردی برنامه 5 ساله پنجم، توانستیم به تعداد 7473 خانوار با جمعیت بالغ بر 20925 نفر خدمات شایانی ارائه کنیم که به صورت اختصار می توان گفت، پرداخت مبلغ 50 میلیارد و 487 میلیون ریال مستمری، حمایت از خانواده های زندانیان به تعداد 102 خانوار زندانی که از حمایت های مستمری، فرهنگی، درمان، جهیزیه و خدمات عمرانی بهره مند شده اند و در حدود مبلغ  2 میلیارد و 258 میلیون ریال برای این بخش هزینه پرداخت شده است. تعداد 700 یتیم توسط 4137 حامی مورد حمایت قرار گرفته اند و مبلغ 13 میلیارد و 320 میلیون ریال به این عزیزان کمک شده است.

شفیعی در ادامه به برنامه امنیت تغذیه کودکان زیر 6 سال اشاره کرد و افزود: خانواده هایی که صرفا در اثر فقر دچار سوء تغذیه شده اند، تعداد 350 کودک زیر 6 سال بوده اند که با صرف مبلغ 2 میلیارد و 94میلیون ریال با کمک شبکه بهداشت و درمان شهرستان مورد حمایت قرار گرفته اند.

مدیر کمیته امداد کازرون در ادامه گفت: درخصوص برنامه بیمه های اجتماعی، طرح های اشتغال و زنان زیر 50 سال روستایی و عشایری نیز تعداد 846 خانوار با هزینه 7 میلیارد و 559 میلیون ریال بیمه شده اند و ارائه خدمات مشاوره برای 619 خانوار تحت حمایت صورت گرفته که جمعا در حوزه فرهنگی 2میلیارد و 827 میلیون ریال در سرفصل های مختلف هزینه شده است.


پرویز شفیعی در ادامه به خدمات این نهاد در زمینه اشتغال و خودکفایی و توانمندسازی مددجویان اشاره کرد و گفت: 230 طرح اشتغال اجرا شده و مبلغ 34میلیارد و 600 میلیون ریال بابت این طرح ها وام اشتغال از محل اعتبارات امداد و تسهیلات بانکی پرداخت شده است. وی ادامه داد: برای حل مشکلات جاری مددجویان 840 فقره وام کارگشایی به ارزش ریالی 14 میلیارد و 350میلیون ریال پرداخت شده است.

مدیر کمیته امداد کازرون در ادامه گفت: درخصوص برنامه بیمه های اجتماعی، طرح های اشتغال و زنان زیر 50 سال روستایی و عشایری نیز تعداد 846 خانوار با هزینه 7 میلیارد و 559 میلیون ریال بیمه شده اند و ارائه خدمات مشاوره برای 619 خانوار تحت حمایت صورت گرفته که جمعا در حوزه فرهنگی 2میلیارد و 827 میلیون ریال در سرفصل های مختلف هزینه شده است.


این مقام مسئول در ادامه گفت: از 32550 صندوق صدقات توزیع شده، مبلغ 11 میلیارد و 621میلیون ریال صدقه توسط مردم نیکوکار شهرستان در صندوق ها ریخته شده که در سرفصل های خدمات فرهنگی، درمانی، کمک های موردی، عمرانی و غیره به مددجویان کمک شده. همچنین مردم خیر و نیکوکار شهرستان کازرون مبلغ 1 میلیارد و 210 میلیون ریال زکات در سال 95 پرداخت کردند.


شفیعی در پایان افزود: از دیگر خدمات این نهاد می توان به اجرای طرح مفتاح الجنه، تأمین جهیزیه نو عروسان، طرح معافیت سربازی و هزینه کارت خدمت سربازی، بیمه درمان مددجویان، کمک به آسیب دیدگان ناشی از حوادث و ... اشاره کرد.


در ادامه علوی فرماندار شهرستان کازرون ضمن تقدیر از زحمات و عملکرد کارکنان و مدیریت شهرستان، از حسن نهادی بودن کمیته امداد ابزار خرسندی کرد و گفت: تفاوت کمیته امداد با سایر سازمان ها در همین نهادی بودن و مردمی بودنش می باشد که توانسته در دل مردم جا باز کند و بتواند این خدمات ارزنده را ارائه دهد، و به تعبیر مقام معظم رهبری، نهاد کمیته امداد و سایر نهادهای انقلابی، از برکات این نظام هستند و باید با سایر سازمان ها تفاوت داشته باشند، و تفاوت آن در جهادی بودن آن و در خدمت کردن به محرومین جامعه می باشد؛ همچنان که نگاه ها، رفتارها و سطح خدمات این نهاد نسبت به گذشته چه در داخل و چه در خارج از کشور تغییر کرده و حرف برای گفتن دارد و حضور ما در این نهاد انقلابی  وظیفه و باعث افتخار می باشد.

علوی در ادامه اظهار داشت: ما از عملکرد کمیته امداد در ارائه خدمات و تکریم ارباب رجوع و حوزه فرهنگ و اشتغالزایی راضی هستیم. ایشان ضمن تبریک هفته احسان و نیکوکاری گفت: از کسانی که در این راستا گام برمی دارند باید از زحماتشان تقدیر شود.

علوی افزود: کمیته امداد تنها نهاد مردمی است که مزین به نام امام می باشد که در یک نظام شایسته سالاری و مردمی توانسته موفق باشد و طبق وعده الهی که در قرآن آمده، حکومت آینده جهان به دست محرومین اداره خواهد شد. اما آنچه از همه با اهمیت تر می باشد، تلاش بر توانمند سازی مددجویان باید باشد که در پایان هر سال گزارش ارائه شده حکایت از کاهش تعداد مددجویان تحت پوشش باشد. همچنین اعطای تسهیلات خود اشتغالی یکی از اقدامات خوب و شایسته ای است که کمک به توانمندسازی مددجویان کرده.

این مقام مسئول گفت: کمیته امداد باید افرادی که به علت حجب و حیا به امداد مراجعه نمی کنند و مشکلشان را بیان نمی کنند، نباید از چشم کمیته امداد و مسئولین مغفول بماند و باید به شکلی آنها را شناسایی و کمک کرد.

در پایان این دیدار صمیمی، فرماندار با شاخه گل از تک تک امدادگران تقدیر و تشکر کرد و به پاس تقدیر و تشکر از زحمات مدیر و کارکنان، لوحی به رسم یادبود اهداء کرد و در محل اتاق همکاران حضور یافت و از کارکنان و خدماتشان تقدیر به عمل آورد. 

نام:
ایمیل:
* نظر: