جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۲۳:۳۵:۴۶
کد خبر: ۱۰۳۰۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶
با حضور مسئوولان و خیرین صورت گرفت
طی آئینی با حضور مسئوولان محلی و خیرین نخستین آزمایشگاه پیشرفته نانو تکنولوژی در لارستان افتتاح شد.

 به گزارش سازمان بسیج علمی ، پزوهشی و فناوری استان فارس به نقل از خبرگزاری میلاد لارستان ، طی آئینی با حضور حجت الاسلام مختار موسوی امام جمعه لارستان، جلیل حسنی معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، مدیر، معاونین و جمعی از فرهنگیان آموزش و پرورش لارستان، خیرین و معتمدین نخستین آزمایشگاه پیشرفته نانو تکنولوژی این شهرستان متعلق به آموزش و پرورش لارستان به طور رسمی کار خود را آغاز کرد.

در حاشیه مراسم افتتاح این پروژه علمی، معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش لارستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهرستان لارستان در علم نوین نانوتکنولوژی دارای رتبه ۱۲ کشور است.

محمد فیاض پور  با بیان اینکه هزینه ایجاد پروژه آزمایشگاه پیشرفته نانو تکنولوژی لارستان با مشارکت آموزش و پرورش لارستان، نیک اندیش حاج محمدعلی وفاپور و ستاد نانو مستقر در نهاد ریاست جمهوری تأمین شده است، افزود: ۶۰ میلیون تومان توسط خیر محترم، ۱۲۰ میلیون تومان تجهیزات توسط ستاد نانو مستقر در نهاد ریاست جمهوری و ۲۰ میلیون تومان فراهم آوری زیرساخت ایجاد این آزمایشگاه توسط آموزش و پرورش لارستان هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۹ دستگاه مستقر و در آینده ۲ دستگاه جدید در آزمایشگاه نصب خواهد شد، تصریح کرد: این آزمایشگاه ویژه تمام مقاطع تحصیلی حتی دانشگاهی پیش بینی شده است.

مدیر آموزش و پرورش لارستان با بیان اینکه این آزمایشگاه با هدف فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی در رشته های نانو و شیمی ایجاد شده است، یادآور شد: اکنون بیش از ۱۳۰ دانش اموز لارستانی در المپیادهای نانو شرکت کننده دارند و حتی موفق به کسب رتبه های کشوری شده اند.

 در پایان این مراسم از خیر این پروژه حاج محمدعلی وفاپور با اهدای لوح یادبود تقدیر و تشکر شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: