کد خبر: ۱۰۳۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷
رئیس سازمان صنعت و معدن استان فارس:
رئیس سازمان صنعت و معدن استان فارس گفت: در یک ماه آینده ۱۰۰۰ میلیارد تومان طرح صنعتی و تولیدی در این استان به بهره‌برداری می رسد.


به گزارش «بیکافارس»، علی همتی  شامگاه چهارشنبه  در مراسم ششمین جشنواره تقدیر از حامیان حقوق مصرفکننده استان فارس با بیان اینکه در دهه فجر امسال 55 طرح صنعتی و تولیدی به اعتبار 371 میلیارد تومان در استان فارس به بهره‌برداری رسید، اظهار داشت: در یک ماه آینده نیز 1000 میلیارد تومان طرح صنعتی و تولیدی در این استان افتتاح می‌شود که یکی از مهم‌ترین آنها افتتاح واحد تولید کاشی و سرامیک آباده با اعتبار 140 میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه در ششمین جشنواره تقدیر از حامیان حقوق مصرف‌کننده بیش از 180 واحد تولیدی و خدماتی استان فارس شرکت کردند که 102 واحد آن تولیدی و مابقی خدماتی بودند، افزود: از بین این واحدها 72 واحد برتر حائز دریافت تندیس برنزی، نقره‌ای، طلایی و گواهی‌نامه حمایت از حقوق مصرف‌کننده شدند و به انتخاب مردم 3 برند دوست‌داشتنی مردم نیز معرفی شدند.

2 هزار میلیارد تومان یارانه تولید به کام خودروسازان

بهرام پارسایی، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با بیان تولید ایرانی برای رقابت به تولیدات خارجی با مشکلات زیادی روبه‌رو است، اظهار داشت: مجوز فعالیت گرفتن برای واحدهای تولید در همه جای جهان حداکثر دو هفته طول می‌کشد اما در ایران بین یک ماه تا یک سال طول می‌کشد و علاوه بر آن فراهم کردن زیرساخت‌های تولید در ایران برعهده تولید‌کننده است در صورتی که در هیچ کجای جهان به این شکل نیست.

وی دریافت تسهیلات بانکی با سودهای کلان و بازپرداخت 5 ساله را یکی دیگر از معظلات تولیدکننده ایرانی عنوان و بیان کرد: مشکلاتی که پیش روی تولیدکننده قرار دارد سبب پایین آمدن کیفیت محصول و عدم رقابت‌پذیری آن با تولیدات خارجی می‌شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تولید و تجارت باید از حاکمیت جدا شود زیرا تا زمانی که تولید و تجارت استقلال نداشته باشند آن رانت عظیم که در این حوزه وجود دارد از بین نمی‌رود، گفت: سال گذشته 2 هزار میلیارد تومان یارانه به بخش تولید تعلق گرفت که همه آن را در حلقوم خودروسازان کردند.

وی با بیان اینکه یارانه تولید باید در جایی هزینه شود که توان رقابت در بازارهای جهانی را داشته باشد، افزود: ما درزمینه تولید خودرو توان رقابت با صنعت جهانی خودرو را نداریم و باید این یارانه در بخش‌هایی مانند صنایع دستی و تولید فرش دستباف هزینه شود.

جذب 108 درصدی اعتبار ارتقاء تولید در استان فارس

سید محمدعلی افشانی، استاندار فارس، نیز در این مراسم با بیان اینکه سیستم بانکی استان فارس امسال خوب عمل کرده است، اظهار داشت: اعتباری که در طرح ارتقا تولید برای استان فارس در نظر گرفته شده 517 میلیارد تومان بود که تاکنون 108 درصد این اعتبار جذب تسهیلات داشته‌ایم در صورتی که میانگین جذب این تسهیلات در کشور 55 درصد است.

وی عنوان کرد: تاکنون 557 میلیارد تومان تسهیلات در قالب این طرح به واحدهای تولیدی پرداخت شده، بیش از 1000 میلیارد تومان تاییده در بانک‌ها وجود دارد و بیش از 3 هزار میلیارد تومان نیز ثبت‌نامی داریم.

افشانی علت کم بودن کشفیات کالای قاچاق در استان فارس را مرزی نبودن این استان عنوان و بیان کرد: اگر استان‌های مرزی کشور به وظایف خود به خوبی عمل کنند در استان‌هایی مانند استان فارس که هیچ مرزی با کشورهای دیگر ندارند نباید کالای قاچاق وجود داشته باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر: