کد خبر: ۱۰۳۱۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹
رئیس شورای سیاست‌گذاری بانک‌های استان فارس:
رئیس شورای سیاست‌گذاری بانک‌های استان فارس گفت: همزمان با سراسر کشور توزیع اسکناس‌های نو به متقاضیان از فردا در بانک‌های منتخب استان فارس آغاز می‌شود.

کارخانه تولید اسکناس آمل

عبدالناصر بذرافشان  با بیان اینکه همزمان با سراسر کشور توزیع اسکناس‌های نو به متقاضیان از فردا در بانک‌های منتخب استان فارس آغاز می‌شود اظهار داشت: این اسکنان‌ها در شعب بانک‌های «ملی ایران»، «صادرات ایران»، «ملت»، «سپه»، «اقتصاد نوین»، «سینا»، «پست بانک» و «پارسیان» توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه در استان فارس شعب خاصی برای توزیع اسکان‌های نو در نظر گرفته نشده و مردم با مراجعه به همه شعب بانک‌های منتخب می‌توانند اسکناس نو دریافت کنند، گفت: بانک‌های منتخب براساس سهمیه‌ای که برای آنها در نظر گرفته شده اقدام به توزیع اسکانس‌های نو می‌کنند.

بذرافشان در مورد سقف برداشت از خودپرداز‌ها نیز گفت: بانک مرکزی به بانک‌ها اجازه داده است که سقف برداشت از خودپردازها را  به 500 هزار تومن افزایش دهند اما این طرح موقتی است و تنها تا 15 فرودین‌ماه ادامه دارد.

وی با تاکید بر اینکه مردم در ایام نوروز نگران برداشت از خودپردازها نباشند زیرا پول نقد به اندازه کافی در آنها گذاشته می‌شود، افزود: هر خودپردازی که پول نقد آن تمام شود در کمتر از 2 ساعت دوباره پول نقد در آن گذاشته می شود تا شهروندان و مسافران در زمینه تهیه پول نقد با مشکل برخورد نکنند.

مدیر شعب بانک ملی ایران در استان فارس عنوان کرد: در ایام تعطیلات نوروز 21 شعبه کشیک بانک ملی ایران در استان فارس فعال است که 7 شعبه آن در شیراز قرار دارد.

براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در بانک مرکزی در سال جاری بانک‌های منتخب به متقاضیان اسکناس نو، 100 برگ اسکناس 20.000 ریالی و 100 برگ اسکناس 50.000 ریالی می‌دهند درحالی که در سال‌های قبل اسکناس هزار تومانی هم در زمان توزیع اسکناس نو در بانک‌ها وجود داشت. بانک مرکزی در توضیح چرایی عدم وجود اسکناس هزار تومانی در زمان توزیع اسکناس نو در شعب منتخب این استدلال را مطرح کرده است که براساس تجربه سال‌های قبل اسکناس‌هایی که بیشترین درخواست را داشتند در باجه‌های بانکی توزیع می‌شود.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: