کد خبر: ۱۰۳۲۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۵
رئیس دانشگاه پیام نور داراب فقط یک روز پس از برگزاری نشست هم‌اندیشی اساتید که تنها دانشگاه پیام نور داراب میزبان آن بود، به بهانه انتقاد به ورود ایرباس 330 و گرفتن عکس‌های یادگاری، در روز تعطیل کاری از کار اخراج شد.
به گزارش اساتید فارس به نقل از عصر فارس، دکتر سعید طالبی، رئیس دانشگاه پیام نور داراب فقط یک روز پس از برگزاری نشست هم‌اندیشی اساتید که تنها دانشگاه پیام نور داراب میزبان آن بود، به بهانه انتقاد به ورود ایرباس 330 و گرفتن عکس‌های یادگاری، با حضور رئیس دانشگاه پیام نور استان و فرماندار شهرستان آن‌هم در روز تعطیل کاری از کار اخراج شد.

در این چند سال شاهد برخورد گزینشی با نخبگان دانشگاهی و سونامی عزل و نصب‌های جناحی هستیم و متأسفانه در این عزل و نصب‌ها بدون رعایت تقوا، تصمیم‌ها تنها جناحی صورت می‌گیرد و جریان‌های مخالف برتابیده نمی‌شوند و احترام فردی که مدیریت آن مجموعه را بر عهده داشته است، نادیده گرفته می‌شود.

درواقع به اذعان کارشناسان؛ برخی مسائل، مرزبندی‌های دولتمردان و تحلیلشان از سرمایه اجتماعی دولت خطای جدی دارد و به‌جای اینکه در برابر ‌فتنه‌گران سنگر بگیرند، صحنه را اشتباه آنالیز می‌کنند و گل به خودی می‌زنند و سرمایه‌های داخلی دولت را خواسته یا ناخواسته می‌سوزانند؛ امروزه اکثر تحلیلگران سیاسی از همه جناح‌های سیاسی درون نظام جمهوری اسلامی بر این باورند که نیروهای سکولار هیچ‌وقت جزو سرمایه اجتماعی و شرکای استراتژیک دولت نبوده و نیستند و مترصد هستند تا در فرصتی مناسب از پشت به دولت محترم خنجر بزنند؛ این در حالی است که نیروهای خودی و فعالان انقلاب، همواره حرمت و تمامیت دولت را موردتوجه قرار داده‌اند.

حذف و برخورد با اساتید و نخبگان منتقد، دولت یازدهم را در آزمون نقدپذیری جدی قرار داده است؛ آزمونی که در آینده می‌تواند نقش بسزایی در نوع رابطه دولت و جامعه داشته است.
نام:
ایمیل:
* نظر: