جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۰۹:۰۵:۵۲
کد خبر: ۱۰۳۳۲۲
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۱
رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس :
دکتر دهقانی مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناروی استان فارس با اشاره به رسالت های سازمان بسیج علمی گفت : مهمترین مأموریت و رسالت بسیج علمی، ترویج و نهادینه سازی گفتمان جهاد علمی به عنوان مطالبه مقام معظم رهبری در حوزه علم و حمایت از مخترعین و مبتکرین و پژوهشگران عرصه علم و فناوری است .

دکتر دهقانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری ضمن تشریح برنامه های سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناروی استان فارس در سال 95 اظهار داشت : در این سال با تلاش مجموعه 40 طرح نوآورانه و خلاقانه مورد داوری و حمایت قرار گرفت که در کنار آن مرکز رشد شهید باهنر شیراز افتتاح و مراکز رشد شیراز ، جهرم و کازرون و نی ریز نیز تقویت شدند و 10 پایگاه علمی نیز در سطح استان راه اندازی شدند .

وی افزود : راه اندازی خانه نخبگان در حوزه های صنعت و کارآفرینی ، گردشگری و کشاورزی و انجام 2 پژوهش کاربردی در علوم انسانی و انجام برنامه های نظر سنجی معتبر از عموم هم استانی ها در حوزه های مختلف از سایر برنامه های مهم در سال 95 بود که با یاری خداوند همه این کارها با موفقیت انجام شد .

دکتر دهقانی با اشاره به وضعیت سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس در کشور یادآور شد : با عنایت الهی و با تلاش و کوشش کارکنان مجموعه، بالاخره تلاش ها در سال 95 به بار نشست و سازمان بسیج علمی استان فارس توانست با کسب رتبه یک در بین کلیه سازمان های بسیج علمی کشور نتیجه تلاش خود را ببیند .

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری استان فارس در خصوص قسمت های مختلف سازمان بسیج علمی گفت : خانه نخبگان ، کارگروه های علمی ، مراکز رشد ، پژوهشکره مطالعات و تحقیقات بسیج  ، مرکز حمایت از مخترعین و مبتکرین و روابط عمومی قسمت های مختلف سازمان را تشکیل می دهند که به صورت کلی همه این قسمت ها ترویج ، نهادینه سازی و محقق شدن گفتمان جهاد علمی را جهت تبدیل علم به فناوری دنبال می کنند .

وی با تأکید بر ادامه حرکت رو به رشد و توجه ویژه به مساجد در سال آینده خاطر نشان کرد : با توجه به اینکه مجموعه سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری در حال حرکت به سمت مسجد محوری است ، مهمترین برنامه ها در سال آینده راه اندازی 30 پایگاه علمی جدید با محوریت مساجد خواهد بود ؛ هر چند که سایر برنامه ها نیز در سال 96 کماکان ادامه خواهد یافت .

وی در پایان کمبود بودجه و عدم گرایش برخی از افراد نسبت به مباحث علمی را از جمله مشکلات سازمان بسیج علمی برشمرد و ابراز امیدواری کرد که با حمایت ویژه سردار غیاثی فرمانده سپاه فجر و با تلاش نیروهای توانمند ، متعهد و تلاشگر بتوان بر مشکلات غلبه و روند رو به رشد سازمان بسیج علمی در استان فارس ادامه یابد .

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر: