آخرین اخبار
کد خبر: ۱۰۳۳۳۹
تاریخ انتشار: ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸
مدیر واحد خواهران بسیج دانشجویی فارس خبر داد:
مدیر واحد خواهران بسیج دانشجویی فارس از اجرای طرح "ما دختران انقلابیم" در این استان خبر داد.
مریم زارع پور مدیر واحد خواهران ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس در خصوص فرهنگ اسلامی و فاطمی اظهار داشت: حركت عظيم جريان اسلام و تشيع در دفاع از اسلام و جريان جوشان ولايت تنها در سايه سار استمرار فرهنگ فاطمي امكان پذير است و اين تنها در صورتي ميسر مي شود كه با گسترش بَصِيرت و آگاهي، فاصله جامعه اسلامي را با فرهنگ فاطمي كم نماييم.
وی افزود: فاصله و شكاف نسل امروز از فرهنگ فاطمي يك نقيصه مهم و آشكار در پيچ مهم تاريخي جامعه إسلامي است و مي تواند يك آسيب جدي براي جامعه مهدوي محسوب شود .
جامعه جهاني امروز اسیر جاهليت مدرن است و انزواي اجتماعي و فرهنگي در اين برهه به مراتب عظيم تَراز هر زمان ديگر است.
وی اضافه کرد: براي نهادينه شدن فرهنگ فاطمي گام اول تفهيم و انتقال ارزش اين فرهنگ به جامعه ايست كه جريان هاي قدرتمندي در آن تلاش مي كنند تا شاخصه هاي اين فرهنگ را ضد ارزش معرفي نمايند .
زارع پور در خصوص نهدهای متولی فرهنگی گفت: حضرت فاطمه زهرا( س) فرهنگ ساز هستند لكن محدود نهادهاي متولي فرهنگ در جامعه ما، با رويكردهاي اشتباه از توجه به ابعاد نشنيده و ناگفته شخصيت بي بديل ايشان غفلت كرده اند.
  مدیر واحد خواهران ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس ادامه داد: جامعه امروز دانشگاهي كه قسمت اعظم آن را دختران دانشجو تشكيل داده اند در مواجهه با كنش ها و هنجارهاي اجتماعي از  تصور خلاء جامعه اسلامي در ارائه مدل و الگوي فرهنگي زيست متعالي و بالاتر از آن با منسوب دانستن ضعف ها و نقايص واقعي و يا تلقيني به فرهنگ اسلامي، تنها راه برون رفت و نجات را تمسك به فرهنگ واراداتي در حوزه زن و خانواده مي يابد و از همين رو است كه متاسفانه شاهد گرايشاتي هرچند اندك اما رو به جلو به گزاره هاي غربي و گاهاً فمينيستي هستيم.
زارع پور از اجرای طرح" مادختران انقلابیم" خبر داد و خاطر نشان کرد: مديريت خواهران بسيج دانشجويي استان فارس با در نظر داشتن اهميت اين موضوع و با توجه به نفوذ و تمركز جريانات انحرافي حوزه زن و خانواده در دانشگاه هاي جامعه هدف، در نظر دارد در سال ٩٦ با رويكردي نوين در قالب طرح«ما دختران انقلابيم » نسبت به بازتعريف مولفه هاي فرهنگ فاطمي در جامعه دانشگاهي اقدام نمايد.
وی تصریح کرد: در اين طرح كه اساس كار آن بر مبناي سياست هاي كلي خانواده كه از سوي مقام معظم رهبري به سران سه قوا ابلاغ شده است، مي باشد ، تلاش شده است تا دختران دانشجو با آشنايي با فرهنگ اصيل فاطمي از تلاش هايي كه در جهت ترغيب ايشان به سمت نقش هاي مردانه و فاصله گرفتن آنها از هويت متعالي زن مسلمان ايراني صورت مي گيرد مصون بمانند و زمينه ساز حركت خانواده با محوريت زن و نهايتاً جامعه به سمت تمدن نوين اسلامي باشند .
 
نام:
ایمیل:
* نظر: