گزارش
تجدید پیمان فرمانده سپاه سپیدان با آرمانهای انقلاب
اولین روز کاری فرمانده جدید سپاه سپیدان :
boletتجدید پیمان فرمانده سپاه سپیدان با آرمانهای انقلاب
هادی امیری اردکانی
سرهنگ پاسدار شهید صادق جمالی اردکانی تشییع شد
با رعایت رعایت پروتکل‌های بهداشتی
boletسرهنگ پاسدار شهید صادق جمالی اردکانی تشییع شد
هادی امیری اردکانی
مراسم یادبود درگذشته گان بیماری کرونا
جهت شادی ارواح همه اموات :
boletمراسم یادبود درگذشته گان بیماری کرونا
هادی امیری اردکانی
یادداشت و گفتگو
کد خبر: ۱۰۳۳۶۱
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۳
اندی درنگ...
شهرستان سپیدان به دلیل آب و هوای خوب و طبیعت زیبا وبکرش همیشه گردشگران ومسافران نوروزی بسیاری را به خود می پذیرد اما این روزها در آستانه بهار جای خالی تصاویر شهدا در شهر وجاده بیش از همیشه به چشم می آید .

شهرستان سپیدان به دلیل آب و هوای خوب و طبیعت زیبا وبکرش همیشه گردشگران ومسافران نوروزی را به خود می پذیرد اما این روزها در آستانه بهار جای خالی تصاویر شهدا در شهر وجاده مشهود است وبیش از همیشه به چشم می آید . در این میان آنچه وظیفه مسئولان فرهنگی ادارات ونهاد های شهرستان می باشد معرفی شهدا به گردشگران داخلی و خارجی است که به گفته خانواده های شهدا؛با کوتاهی زیادی مواجه است.

تعدادی از خانواده های شهدا و ایثارگران شهرستان شیهد پرور سپیدان می گویند: با وجود اینکه این شهرستان شهدای بسیاری را در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ودر دفاع از حریم آل الله  تقدیم انقلاب اسلامی کرده است اما، تصویر و نمادی از شهدای این شهرستان در قالب تندیس در میدان های اصلی این شهر وجود ندارد و کمتر سپیدانی و گردشگری ومسافران نوروزی تصاویر و تندیس های شهدای این شهر را دیده است.

 براساس این گزارش ؛چند سال است که تصاویر شهدا را از شهر برداشتند که تصاویر جدید و بهتری جایگزین شود و این کار چندین طول کشیده است با توجه به درخواستهای مکرر خانواده های شهدا وایثارگران  در خصوص نصب تصاویر شهدا ؛این درخواست به حق مردم همچنان در دستورالعمل ها وبخشنامه ها خاک می خورد .امید است با نصب تصاویر شهدا شهر را مزین نماییم.

 آنچه در آیین نامه نامگذاری شهرها، خیابانها، اماکن و مؤسسات عمومی مجلس شورای اسلامی آمده تأکید بر این موضوع دارد که ‌شهرهای  کشور در ظاهر و باطن باید نمایانگر تاریخ و جغرافیای تمدن و فرهنگ اسلامی و ایرانی باشد.در بخشی دیگر از این آیین نامه تأکید شده است که "اسامی خیابانها، اماکن و مؤسسات عمومی در شهرهاست در حکم شناسنامه شهرها و بیانگر ارزشهای‌اعتقادی، تاریخی، فرهنگی و ملی جامعه است". براین اساس، شهرهای کشور نیز باید نامی از فرهنگ و ارزش های انقلاب اسلامی در آن ها دیده شود، به طوری که رنگ و بوی شهرها به  نام فرهنگ آن منطقه مزین شود.

شهرستان سپیدان نیز از این قاعده مثتنی نیست و باید به شهر قامتی فرهنگی بخشید، این شهرستان با تقدیم بیش از 4۰۰ شهید  نقش بسیاری در راه انقلاب همواره در پیچ و خم های تاریخی نقش های مهمی را داشته و توانسته است سهم به بسزایی را در تاریخ کشور ایفا کند  پس چرا نبایددرخیابانهای این شهر تصاویر شهدا وقهرمانان ایثار وشهادت ثبت و ضبط شود؟

شهرستان سپیدان با تقدیم سرداران و400 شهید والامقام مانند نگینی در فارس می درخشد ومایه مباهات وافتخار است  شهرستانی که با تقدیم سه شهید مدافع حرم ووطن بار دیگر ثابت نمود به پای این انقلاب ایستاده است وبرای سربلندی آن از دادن جوانهای برومندش باکی ندارد اما در این ایام که سیل گردشگران ومسافران به شهرستان چهار فصل سرازیر می شود جای خالی تصاویر شهدا در شهر وشهرستا به چشم می خورد .

هر چند در برخی ازکوچه ها و خیابانهای نام هایی از شهدا به چشم می خورد که شاید این نیز حاصل پیگیری های پدران و یا خانواده های شهدا باشد، اما جا دارد آن مناطقی که دیگر هیچ پدر و یا مادری از شهدا در آن جا نیز زندگی نمی کنند و یا در قید حیات نیستند نیز به نام شهدا مزین شود.

در این روزها که بنر های خیر مقدم و معرفی شهر بالا میرود چه زیباست که شهرمان را با نام مردان واقعی اش یعنی شهدا معرفی کنیم.مردان مردی که ایستادند تا ذلیل نشویم و اکنون در شهر ما جای آنها بسیار خالی است.

امید است مسئولانی که با خون های شهدا صندلی های آن ثبات پیدا کرده است این روزها یادی از شهدا کنند.

انتهای پیام/با تشکر از اسماعیل خادم

نام:
ایمیل:
* نظر: