کد خبر: ۱۰۳۳۷۰
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۷
انتقاد امام‌جمعه شیراز از وضعیت نابسامان تولید و اشتغال
به گزارش تنویر ، آیت‌الله اسدالله ایمانی در نخستین خطبه‌ نماز جمعه این شهر در سال جدید با اشاره به نابسامانی‌های بسیار اقتصادی و مانع‌ تراشی برخی مدیران میانی بر سر راه تولیدکنندگان اظهار داشت: برخی مسؤولان هنوز پس از گذشت 38 سال جنگ اقتصادی غرب علیه جمهوری اسلامی ایران را باور نکرده‌اند.

وی افزود: امروز سود 22 درصدی بانک‌ها تولیدکننده را از پا درآورده و دادن آمار روی کاغذ نیز بر سر سفره مردم نان نمی‌شود و برای این وضعیت نابسامان اقتصادی باید فکری جدی کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با اشاره به مانع‌تراشی برخی مدیران میانی بر سر راه اشتغال و تولید خاطرنشان کرد: به‌جای اینکه بر سر راه تولیدکننده فرش قرمز پهن کنند، صدها مانع برای او ایجاد کرده‌اند و این مانع‌تراشی‌ها روزبه‌روز بیکاری را در جامعه افزایش داده است.

امام‌جمعه شیراز عدم ازدواج جوانان، بالا رفتن آمار طلاق، افزایش جرم و جنایت و... را از پیامدهای بیکاری جوانان دانست و گفت: هر خانواده امروز چند جوان بیکار دارد و ناامیدی و افسردگی میان جوانان شایع شده است.

ایمانی با اشاره به سخنان امام راحل در سال 1358 درباره جنگ اقتصادی غرب علیه ایران نیز خاطرنشان کرد: برخی مسؤولان هنوز پس از گذشت 38 سال از انقلاب جنگ اقتصادی غرب علیه ما را باور نکرده‌اند.

وی افزود: غربی‌ها می‌دانند هنگامی‌که ازلحاظ اقتصادی ما را وابسته کنند، ازنظر سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نیز ما را وابسته خواهند کرد که امام راحل ما با هوشمندی در سال 58 به این مسئله اشاره کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با اشاره به دو مسئله مهم و اولویت‌دار جامعه اسلامی اظهار داشت: مراسم حج و اقتصاد جامعه اسلامی دو مسئله‌ای است که غرب روی آن دست گذاشته و انحراف عمیقی در آن به‌جا گذاشته است.

امام‌جمعه شیراز افزود: کعبه مکرمه را سال‌ها در اختیار یک خانواده قرار داده‌اند و از آن‌ها حمایت می‌کنند و سعودی‌ها نیز منافع غرب را تأمین می‌کنند که این وضعیت حج را از اصالت واقعی خود خارج کرده و آن را تبدیل به یک حرکت صوری و ظاهری بی‌محتوا کرده است.

ایمانی ادامه داد: غربی‌ها در مسئله اقتصاد کشورهای اسلامی نیز نفوذ کرده و برای آن نسخه غربی ساخته‌اند و اقتصادی که باید محرک کشورهای اسلامی باشد، تبدیل به مقوم کشورهای غربی شده است.

وی راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی را توجه به منویات رهبری در سخنان آغاز سال جدید در حرم مطهر امام رضا (ع) عنوان کرد و گفت: تکیه‌بر توان داخلی و برداشتن موانع تولید و حمایت از تولیدکننده داخلی باید سرلوحه کار مسؤولان باشد و آن‌ها به‌جای دادن آمار بی‌فایده روی کاغذ از کاهش نرخ بیکاری و ... باید تولید را به معنی واقعی رونق دهند.

امام‌جمعه شیراز عدم احساس وضعیت فوق‌العاده در برخی مسؤولان را سبب بی‌خیالی آن‌ها از وضعیت اقتصادی کشور دانست و اظهار داشت: اینکه می‌بینیم اقدام جدی برای اشتغال و رونق تولید در برخی مسؤولان دیده نمی‌شود به این دلیل است که آن‌ها احساس وضعیت فوق‌العاده نمی‌کنند و به همین دلیل هیچ‌گاه مبارزه و هجوم غربی‌ها به اقتصاد کشور را باور نکرده‌اند.

ایمانی دادن آمارهای گاه‌وبیگاه مسؤولان را مورد تأمل دانست و خاطرنشان کرد: بالا و پایین بردن آمار، بر سر سفره مردم نان نمی‌شود و باید برای وضعیت اقتصادی مردم فکری اساسی کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: