جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۱۵:۰۷:۰۹
کد خبر: ۱۰۳۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹
اولین سکانس بزرگداشت هفته هنر انقلاب کلید خورد:
مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس از نمایش فیلم ارزشمند ماجرای نیمروز به همراه تقدیر از عوامل این فیلم در ایام بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی خبر داد.

نیما زارع در گفتگوی با پایگاه سازمان بسیج هنرمندان فارس از اکران و نمایش عمومی فیلم " ماجرای نیمروز" خبر داد و بیان داشت: فیلم ارزشمند " ماجرای نیمروز" در روز جمعه 18 فروردین ماه و با آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی در سینما شیراز به نمایش عموم گذاشته می شود.

 

زارع با اشاره به تقدیر از عوامل فیلم "ماجرای نیمروز"  با حضور و سخنرانی دکتر غلامرضا منتظری، رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور بیان داشت: در اکران عمومی " ماجرای نیمروز" از محمدحسین مهدویان، سیدمحمود رضوی، هادی حجازی‌فر، مهدی پاکدل و دیگر عوامل این فیلم تقدیر به عمل می آید.

 

مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس با بیان این نکته که تاریخ یکی از ملزومات فرهنگی یک سرزمین می باشد گفت: بلندای تاریخ معاصر ایران را می توان تاریخ دوران پیروزی انقلاب اسلامی  و دهه ۶۰  برشمرد که خوشبختانه کارگردان های متعهد در این سالها به نگاهی جدیدتر وجدی تری به این مقوله از زاویه فیلمسازی پرداخته اند که می توان آثار ارزشمندی همچون سیانور، ایستاده در غبار و ماجرای نیمروز را نام برد.

 

زارع دانش تاریخ را یکی از نیازهای ضروری مردم دانست و اظهار داشت:  تاریخ منبع تغذیه فرهنگ یک ملت به شمار می رود؛ ملتی که به تاریخ خود بی اعتنا باشد، منفعل و شکست پذیر است و وقتی فیلمی تاریخ معاصر ما را هنرمندانه روایت می کند مورد اقبال عمومی قرار می‌گیرد.

 

زارع با اشاره به آغاز بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی و برگزاری ویژه برنامه های این هفته تصریح نمود: تقدیر از عوامل فیلم ماجرای نیمروز که دارای عنوان بهترین فیلم از نگاه تماشاگران در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر بیان کننده احترام به مخاطبی است که بدنبال و کنکاش واقعیت های تاریخ خود است و یکی از رهنمودهای رهبرانقلاب است که بارها بر نگارش تاریخ انقلاب به زبان هنر تاکید می نمایند.

 

خاطر نشان می سازد، فیلم "ماجرای نیمروز" در روز جمعه ١٨ فروردين و درساعت 16در سينما شيراز به نمایش درخواهد آمد و علاقمندان جهت دریافت دعوتنامه رايگان می توانند در روزهاى١٥ و ١٦  فروردین (صبح و عصر) به موسسه صوت الحسین(ع) واقع درخيابان خيام، کوچه جنب مسجد خیرات؛

 فروشگاه زلال اندیشه واقع در خیابان زند، جنب مجتمع شلمچه، کوچه ۴۲؛ بچه های کتاب واقع درخیابان ملاصدرا، ابتدای معدل؛ کتابفروشی و مرکز فرهنگی مصیر واقع در ‏شهرک گلستان، میدان اول، روبروی پمپ بنزین مراجعه نمایند.

 

گفتنی است، فیلم " ماجرای نیمروز" در سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم جشنواره، سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه ملی و سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران شد به ترورهای سال ۱۳۶۰ به دست گروه مجاهدین خلق می‌پردازد.

 

 

 

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر: