پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۱۳:۱۲:۲۲
کد خبر: ۱۰۳۶۶۳
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷
آیت‌الله ایمانی:
نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: هنر انقلابی شهید سیدمرتضی آوینی این بود كه جنگ را به‌عنوان یك گفتمان در جامعه ما احیا كرد و بزرگترین حق بر گردن جامعه ما پیدا كرد لذا جامعه و نسل‌های آینده ما بدهكار اوست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج هنرمندان فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس در نشست دیدار اعضای عضو ستاد هفته هنر انقلاب اسلامی این استان با تصریح اینكه بزرگترین هنر در زندگی برخورد با خود است، گفت: بزرگترین جهاد در دوران حیات زندگی برخورد با خویشتن خویش است كه خدای متعال در ماه رجب این فرصت را برای ما به عنوان پیش درآمد شعبان و رمضان قرار داده است تا به خود بیندیشم و مقداری از خواسته‌های نفسانی خود را تعدیل كنیم.

 

مهم‌ترین مسئله در ماه رجب، رسیدگی به خود است

 

وی با یادآوری فرازی از ادعیه ماه رجب، افزود: اولین و مهم‌ترین مسئله رسیدگی به خود است قبل از اینكه انسان بخواهد به دیگران برسد؛ یك هنرمند كه می‌خواهد اصلاحی در جامعه صورت بپذیرد باید ابتدا به اصلاح خود توجه كند؛ كسی كه خودش به خود نپرداخته چگونه می‌تواند به دیگران بپردازد و آنچه نقص و عیب دیگران است به آن‌ها گوشزد كند.

 

شهید آوینی در دوران سكوت مرگبار ناشی از دنیازدگی، یك هنر انقلابی را به دست گرفت

 

آیت‌‌الله ایمانی در ادامه به فرا رسیدن سالروز شهادت شهید سیدمرتضی آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی اشاره كرد و گفت: در آن زمانی كه سكوت مرگبار نشئت گرفته از دنیازدگی حاكم بر جامعه بود، شهید آوینی یك حركت انقلابی و یك هنر انقلابی را به دست گرفت و انجام داد و عهده‌دار شد.

 

امام جمعه شیراز ادامه داد: جنگ تمام شده بود و گردانندگان امور دائماً در بوق این مطلب می‌دمیدند و می‌گفتند كه مردم خسته و افسرده شدند و احتیاج به آسایش و نشاط دارند لذا جنگ را فراموش كنیم و به تغافل و بی تفاوتی در مقابل آنچه گذشته، قلم‌ها به كار افتاده و تریبون‌ها فعال بود و زبان‌ها حتی از سوی برخی از مسئولان به این سمت حركت می‌كرد و جنگ واقعاً داشت نه به عنوان یك پدیده و حادثه بلكه به عنوان یك قصه فراموش می‌شد اما شهید آوینی راویتگر میدان جنگ و صحنه‌های نبرد شد و در همین راه به شهادت رسید.

 

شهید آوینی جنگ را در جامعه زنده كرد

 

وی با بیان اینكه شهید آوینی جنگ را در جامعه زنده كرد، گفت: به دنبال آن هم تشییع جنازه شهدای مفقودی كه آرام آرام در داخل خاك و خارج از كشور پیدا شدند، برگزار شد و جنگ دوباره به دهان مردم بازگشت و به عنوان یك گفتمان در جامعه باقی ماند.

 

آیت‌الله ایمانی بر این نكته تأكید كرد كه هنر انقلابی شهید سیدمرتضی آوینی این بود كه جنگ را به‌عنوان یك گفتمان در جامعه ما احیا كرد و بزرگترین حق بر گردن جامعه ما پیدا كرد و جامعه و نسل‌های آینده ما بدهكار اوست، در مقابل این حقی كه شهید آوینی ایجاد كرد.

 

اگر جنگ فراموش شده بود،‌ امروز خبری از مدافعان حرم نبود

 

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با طرح این سئوال كه اگر اگر جنگ فراموش شده بود چه می‌شد، گفت: اگر آنچه دیگران می‌خواستند و یا صاحبان حكومتگران آن روز دنبال می‌كردند عملیاتی می‌شد چه بر سر ما می‌آمد، آیا امروز مدافع حرم داشتیم و یا امروز دفاع از حرم معنا پیدا می‌كرد.

 

امروز هنرمندان انقلابی ما باید جهادگونه كار كنند

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود هنرمندان را مورد خطاب قرار داد، گفت: امروز هنرمندان انقلابی ما باید جهادگونه كار كنند؛ گرچه در این نشست گزارش‌های خوبی ارائه شد اما این‌ها گزارش‌های اداری است در حالی كه ما نیاز داریم در جامعه كار جهادی انجام دهیم؛ همانگونه كه در باب اقتصاد و تولید و اشتغال احتیاج و مبارزه با آسیب های اجتماعی نیاز به كار جهادی مسئولان داریم، در عرصه هنر هم واقعاً نیاز به حركت جهادی داریم.

 

آیت‌الله ایمانی با بیان اینكه دشمن به میزان بسیاری از این ابزار استفاده كرده و جلو افتاده و فاصله ما با آن‌ها بسیار زیاد است، گفت:‌ در این راستا كار شده و خیلی هم خوب كار شده اما هنوز سر درب سینماها با چه عكس‌هایی زینت پیدا می‌كنند و فیلم‌ها با چه چهره‌هایی معرفی می‌شوند.

 

در عرصه هنر انقلاب اسلامی هنوز مخاطبانی كه باید در جامعه پیدا نكردیم

 

امام جمعه شیراز اعتقاد دارد كه ما در عرصه هنر انقلاب اسلامی هنوز مخاطبانی كه باید در جامعه پیدا نكردیم، گفت: متولدان سال‌های ۷۰ تا ۹۶ را باید تحت پوشش فعالیت‌های خود قرار دهیم لذا هنوز كار زیادی مانده است و این كار هنرمندان است كه با هنر و زیباسازی كارهایشان، این نسل را جذب كنند؛ شهید آوینی به تنهایی موفق شد گفتمان جنگ را در جامعه حاكم كند و بعد هم این مسئله تداوم پیدا كرد.

 

هنرمندان انقلابی باید رسانه‌ها را هدایت كنند

 

وی بر این نكته تأكید كرد كه در عصر حاكمیت اسلام و قدرت نظام جمهوری اسلامی،‌ صدا و سیما، مطبوعات،‌ رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها باید در برنامه‌ریزی‌های هنرمندان انقلابی هدایت شوند و این مسیر، همان مسیر گفتمان‌سازی است.

 

انتقاد از بی‌توجهی به گروه كودك

 

آیت‌الله ایمانی در بخش دیگری از سخنان خود با تصریح اینكه ما در گروه كودك فوق‌العاده ضعیف هستیم، گفت: من از سال ۸۸ و از سال اولی كه به اینجا آمدم از مسئولان بهزیستی و مربوطه درخواست كردم تا به مهدهای كودك توجه داشته و مشكلات آن‌ها را برطرف كنند، اما این كار در بروكراسی اداری قرار گرفت در حالی كه ما باید برای مهدكودك‌های خود كار اساسی انجام دهیم.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: هنرمند ما باید هنرمند كودك باشد یعنی گروهی از هنرمندان باید هنرمند كودك باشند و نحوه برخورد با كودك، شعر، نثر، نوع لباس و نوع محیط كودك و غیره مسائلی است كه باید خاص كودك باشد ولی متأسفانه از این مسئله بسیار غافل هستیم.

 

وی یادآور شد كه اگر امروز كودكان خود را از دست اهریمنان و شیاطین نجات دهیم، ثواب بسیار زیادی برده‌ایم و روز قیامت مقام بسیار والایی به ما عطا خواهند كرد لذا هنرمندان به این مسئله توجه كنند.

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر: