جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۲۱:۱۴:۵۶
کد خبر: ۱۰۳۷۳۳
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰
رییس کل دادگستری در آیین افتتاحیه طرح مشاوره حقوقی رایگان مساجد
رئیس کل دادگستری استان فارس گفت:یکی از موضوع هایی که همکاران با حساسیت دنبال می کنند تسریع در رسیدگی و کاهش اطاله دادرسی در فرآیند موجود است.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوق دانان استان فارس ، علی القاصی مهررئیس کل دادگستری استان فارس  درآیین افتتاحیه طرح "مشاوره حقوقی رایگان مساجد استان فارس" در مسجد رسول اکرم اهل سنت شیراز که همزمان با نماز مغرب و عشا برگزار شد با درود به پیشگاه حضرت ولی عصر (عج) و نایب بر حقش مقام معظم رهبری و آرزوی طول عمر با عزت و توفیقات بیشتر برای ایشان گفت:در درگاه حق تعالی خدارا شاکر و سپاسگزارم که این توفیق را نصیب این بنده حقیر و همکاران قضایی و مجموعه معاونین قرار داد که امروز در یکی از بهترین روزها و در این مکان مقدس در خدمت جمعی از مردم شریف و عزیزمان در شیراز قرار بگیریم و به پاره ای از مسائل و مشکلات قضایی آنها رسیدگی کنیم.

وی با بیان اینکه هفته دفاع مقدس که یادآور رشادت ها دلیری ها و ایثارگری های ایثارگران و ایامی که در حقیقت بیانگر عشق به ذات خداوند تبارک و تعالی و جان فشانی های بهترین انسان های روی زمین است، افزود:هفته دفاع مقدس در حقیقت بیانگر آن ایامی است که انسان های صالح و رزمندگان جبهه حق علیه باطل با ادای تکلیف و لبیک به ندای امام راحل معنی ولایت و ولایت پذیری را در عصر خود جلوه دادند.

رئیس کل دادگستری استان فارس ادامه داد:در حقیقت هفته دفاع مقدس این را به ما یادآوری می کند که ما از هر قوم و قبیله با هر دین و مذهب و در هر نقطه ای از این میهن اسلامی هستیم در حقیقت مدیون و وام دار خون شهدای عزیز، ایثارگری ایثارگران، استقامت آزادگان سرافراز و حق طلبی رزمندگان عزیز در عرصه های نبرد حق علیه باطل است.

آیین افتتاحیه طرح مشاوره حقوقی رایگان مساجد شیراز

القاصی مهر با بیان اینکه جنگ تحمیلی که آغاز آن ۳۱ شهریور سال ۵۹ توسط صدام جنایت کار و رژیم بعث عراق با حمایت شرق و غرب و استکبار جهانی و اروپا در حقیقت علیه این ملت شریف ایران اسلامی با هدف براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی  راه اندازی شد، بیان کرد:تمام قدرت های روی زمین با بسیج تمام امکانات و ظرفیت های انسانی وتسلیحاتی علیه ملت بی دفاع و بی گناه ما بسیج و تجهیز شدند.

وی در ادامه تصریح کرد:با وجود مسلح کردن کشور عراق به سلاح های پیشرفته این کشور نتوانست یک وجب از خاک میهن اسلامی ما را اشغال کنند، آن هم در شرایطی که ما از بنیه  نظامی و دفاعی و تجهیزات دفاعی حداقلی برخوردار بودیم.

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت:جوانان این مرزو بوم و دلیران کشور ما با سلاح ایمان و با اتکا به خداوند متعال و با تبعیت از یک مرجع فقیه دینی به نام ولایت فقیه در مقابل این تجاوز و اشغالگری  رژیم بعث عراق ایستادند و شر آن را از این مرزو بوم دفع کردند.

القاصی مهر با اشاره به بیانات امام (ره) که فرمودند جنگ ما جنگ حق و باطل بود و این جنگ تمام شدنی نیست، گفت:ما از این جهت آن را مقدس می دانیم و این هفته و ایام را به نام دفاع مقدس از آن یاد می کنیم که جوانان ما از ارزش های الهی دفاع کردند زیرا تا زمانی که این کفار و این از خدا بی خبران به مردم بی گناه تعرض و تجاوز می کنند مقوله دفاع و جهاد جزء لاینفک دین ماست.

وی با اشاره به رشادت های جوانان این مرزو بوم در آن سوی مرزها در خاک سوریه، عراق و یمن افزود:جوان های ما در آن سوی مرزها شر گروهک ها و کفار را دفع کرده  و مرزهای  امت واحد اسلامی در تمام نقاط دنیا اسلام مورد دفاع جوانان مان قرار دارد.

رئیس کل دادگستری استان فارس بیان کرد:آنچه ما را در این حکومت دینی بیشتر به انجام وظیفه وا می دارد همانا خدمت خالصانه به مردم شریف و انجام وظیفه در قبال مردمی که ولی نعمت و صاحبان این نظام و کشور هستند.

القاصی مهر ادامه داد:آنچه بر شیوه حکومت داری ولایی و اسلامی ما برای مسئولین مبنا و محور است که خود را خادم و خدمتگذار، امانت دار و نماینده مردم در تمام بخش ها و شئون زندگی اجتماعی بدانیم.

وی با بیان اینکه سر لوحه کار در مجموعه دستگاه قضایی رسیدگی به کار مردم و تسریع در رسیدگی ها در دادخواهی که در سراسر استان است، تصریح کرد:ما در مجموع دستگاه قضایی بر اساس این رسالت و وظیفه مان که مهم ترینش مسئله احقاق حق و اجرای عدالت است که این خود زیربنای حقیقت، امنیت، آسایش و آرامش در جامعه است.

آیین افتتاحیه طرح مشاوره حقوقی رایگان مساجد شیراز

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت:بر همین اساس یکی از موضوع هایی که همکاران با حساسیت  دنبال می کنند تسریع در رسیدگی و کاهش اطاله دادرسی در فرآیند موجود با تمام ظرفیت ها و تمام توان در کلیه واحدهای قضایی است؛ با تلاش بیشتر در سریع ترین زمان ممکن  و با تمام پیش بینی های لازم برای هر چه با کیفیت شدن  انجام کار مردم با جدیت در مراجع قضایی استان دنبال می شود.

القاصی مهر با بیان اینکه مسئله تکریم ارباب رجوع و احترام به مردم و مراجعین به دستگاه قضایی از  دیگر سیاست ها و برنامه هایی که در مجموعه قضایی استان فارس خود را به آن موظف می دانیم، افزود:ما برای این کار یک روز کامل ازهفته را برای ملاقات های مردمی اختصاص داده ایم.

 وی ادامه داد:خود بنده با تمام اشتغالات و جمعی از معاونین روزهای سه شنبه هر هفته را صرفا جهت استماع مشکلات مراجعین به دستگا قضایی اختصاص داده ایم و همه مردم در سراسر استان می توانند با وقت قبلی ملاقات و به من مسئول دستگاه قضایی و دیگر مدیران مراجعه کنند و مطالب و مسائل شان را مستقیم و رودررو بیان کنند.

رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه ما از جنس خود مردم هستیم و به عنوان خدمت گزار مردم وظیفه داریم آنچه در منطق حکومت دینی و اسلامی است پاسخگو نیازهای مردم باشیم، گفت:در هرهفته با بررسی درخواست های مردم دستورات لازم برای تسریع در کارها صادر و به قضات ابلاغ می شود.

آیین افتتاحیه طرح مشاوره حقوقی رایگان مساجد شیراز

القاصی مهر افزود: متولی احقاق حق، اجرای عدالت و تامین امنیت  ارامش در جامعه است؛ ما خود را موظف به تامین امنیت همه آحاد جامعه از هر صنف، گروه، نژاد و مذهب می دانیم .

وی بیان کرد: مراجعین به محکمه قضایی از حقوق مساوی برخوردار هستند هیچ کس برتری بر دیگری ندارد و معیارهای برتری از نظر ما تقواست واین از افتخارات نظام است.

رئیس کل دادگستری استان فارس در پایان بیان کرد:خدا همه ما را کمک کند تا خدمتگزار صادق و امین برای مردم شریف مان از هر نقطه و گوشه از ایران عزیز اسلامی باشیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: