کد خبر: ۱۰۳۷۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۲
یک فعال صنفی کارگران ساختمانی:
علی یارمحمدی با بیان این که مهمترین مطالبه کارگران ساختمانی در سال جدید، مساله بیمه است، می‌گوید: امیدواریم در سال جدید همه کارگران ساختمانی از خدمات حمایتی بیمه بهره‌مند شوند.

به گزارش «بیکافارس» به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج کارگری کشور ، علی یارمحمدی، عضو هیات مدیره کانون انجمن های صنفی کارگران کشور، در گفتگو با خبرنگار ایلنا در ارتباط با مطالبات کارگران ساختمانی در سال 96 گفت: همچنان مساله بیمه، مهمترین خواسته جمعی کارگران صنعت ساختمان است.

وی با یادآوری وعده وزیر کار مبنی بر این که  در سال جدید دویست هزار کار ساختمانی از خدمات بیمه بهره مند خواهندشد، افزود: با وجود این که هنوز سیستم سهمیه بندی پابرجاست، اما امیدواریم با تحقق این وعده اکثریت قریب به اتفاق کارگران بتوانند تحت پوشش بیمه قرار بگیرند و از حجم مشکلات این قشر آسیب‌پذیر کاسته شود.

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی بروجرد در ادامه بحث به موضوع لزوم ثبت نام کارگران ساختمانی در سامانه خدمات رفاهی پرداخت و گفت: مهلت ثبت نام در این سامانه تا آخر فروردین ماه تمدید شده و بهتر است که همه کارگران ساختمانی در این سامانه ثبت نام کنند.

وی مشخص شدن آمار دقیق کارگران ساختمانی و تسهیل پالایش بیمه شدگان را از مزایای این سامانه دانست و گفت: توسط این سامانه، هم اطلاعات دقیق کارگران به راحتی ثبت می شود و هم بازرسی‌ها راحت‌تر انجام می‌شود؛ در عین حال با استفاده از این سامانه، روند پالایش و حذف کسانی که از سهمیه بیمه کارگران ساختمانی سوءاستفاده می‌کنند،  با سهولت بیشتری انجام خواهد شد.

یارمحمدی ادامه داد: البته بایستی به انجمن های صنفی، کد ورود به این سامانه داده شود تا بتوانند در امر بازرسی مشارکت داشته باشند و اطلاعات دقیق و کاربردی در اختیار تامین اجتماعی قرار دهند تا به این وسیله فقط واجدین شرایط، زیر چتر بیمه قرار بگیرند و دست سوءاستفاده‌کنندگان بسته شود.

وی در پایان مجددا تاکید کرد امیدوارم پیگیری ها و وعده ها به ثمر برسد و سال جدید، سال بیمه شدن همه کارگران ساختمانی باشد.

انتهای پیام/ر

نام:
ایمیل:
* نظر: