پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۹:۵۱:۲۲
کد خبر: ۱۰۳۸۰۷
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۸
برگزار شد:
همزمان با فرا رسیدن آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی و همچنین سالروز بسیج هنرمندان، آیین گرامیداشت روز بسیج هنرمندان به همراه معرفی شهید شاخص سال ۹۶ و تجلیل از برترین‌های این مجموعه در فارس برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج هنرمندان فارس، با فرار سیدن هفته هنر انقلاب اسلامی و سالروز تشکیل بسیج هنرمندان، آیین گرامیداشت روز بسیج هنرمندان با حضور هنرمندان بسیجی از سراسر استان فارس برگزار شد.

 

آغاز این برنامه تلاوت قرآن همراه بود در ادامه نیما زارع، مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس در این مراسم با یادآوری اینكه استان فارس ۱۱۰ شهید هنرمند را تقدیم انقلاب اسلامی كرده است، گفت: با تدبیر امام راحل، بسیج مسیر جهانی شدن را طی كرد و مثال آن یك نوجوان ایرانی است كه در دفاع مقدس شناسنامه خود را دستكاری می‌كرد تا بتواند در عرصه‌های جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور یابد و در فلسطین نیز یك نوجوان با صهیونیست‌ها می‌جنگد و حتی اگر او را خلع سلاح كنند، خلع سنگ نمی‌توانند بكنند و این همان فرهنگ بسیجی است.

 

 

دفاع از انقلاب اسلامی به صبر و استقامت نیاز دارد

محمدکرم اللهی، ریاست شورای عالی بسیج هنرمندان فارس نیز در این مراسم گفت: در بسیج باید برای دفاع از انقلاب اسلامی صبر و استقامت كنیم كه این صبر برای مانایی انقلاب و اسلام است.

وی بر این نكته تأكید كرد كه ما لباس بسیج را به تن نكردیم كه عدم تخصص‌های خود را بپوشانیم چرا كه تعهد باید با تخصص عجین شود تا كارآیی لازم را در بزنگاه‌های انقلاب اسلامی داشته باشد و ادامه داد: ما به نام بسیج، متعهد هستیم اما در جایگاه هنر كه كاملاً تخصصی است باید متخصص شویم.

 

معرفی شهید شاخص بسیج هنرمندان در سال ۹۶

 

بنا بر این گزارش، در ادامه این مراسم ضمن قدردانی از خانواده شهید حسین محمد مرادپور، شهید شاخص بسیج هنرمندان در سال ۹۵، شهید علیرضا فیروزی به عنوان شهید شاخص بسیج هنرمندان در سال ۹۶ معرفی شد.

 

تجلیل از برترین‌های بسیج هنرمندان در سال گذشته

 

در ادامه این مراسم نیز كانون‌های برتر بسیج هنرمندان استان فارس معرفی شدند كه در آن از عبدالرحمن سیستانی رئیس كانون داراب، علی صادقی رئیس كانون استهبان، محمدعلی یزدان‌شناس رئیس كانون بقیةالله(عج) شیراز، علیرضا نظرپور رئیس كانون كازرون و مصطفی طوسی رئیس كانون آباده تجلیل به عمل آمد.

 

همچنین از معصومه كلانتری مسئول انجمن تجسمی، حسین راهنورد مدیر فرهنگی و بنت الهدی حدادی‌نژاد مسئول امور انجمن‌های بسیج هنرمندان به عنوان مسئولان انجمان‌های برتر این مجموعه تقدیر شد و در ادامه هم از خوشنویسان و هنرمندانی كه در طرح «روح‌القدس» نیز تجلیل به عمل آمد.

 

معرفی برگزيدگان مسابقه ملي «فجر انقلاب اسلامی»

 

پایان‌بخش این مراسم معرفی و تجلیل از برگزیدگان مسابقه ملی عكس «فجر انقلاب اسلامی» بود كه در ۲۲ بهمن سال ۹۵ در دو بخش حرفه‌ای و موبایلی برگزار شده بود.

 

برگزیدگان این مسابقات در بخش حرفه‌ای شامل مژگان جعفری از رشت، اول؛ مازیار اسدی از تهران، دوم و علی آبك از سمنان، سوم و همچنین در بخش موبایلی نیز میثم همرنگ از رشت بودند.

 

 

اجرای گروه سرود، اجرای موسیقی، شعرخوانی، خطاطی و خوشنویسی جملات گهرباری از امام خمینی(ره)، پخش نماهنگ های تولید شده در بسیج هنرمندان فارس از جمله برنامه های هنری این آیین بود. 



 

گرامیداشت سالروز بسیج هنرمندان/ به همراه تجلیل از برگزیدگان سال95


گرامیداشت سالروز بسیج هنرمندان/ به همراه تجلیل از برگزیدگان سال95


گرامیداشت سالروز بسیج هنرمندان/ به همراه تجلیل از برگزیدگان سال95


گرامیداشت سالروز بسیج هنرمندان/ به همراه تجلیل از برگزیدگان سال95



نام:
ایمیل:
* نظر: