پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۸:۳۰:۲۹
کد خبر: ۱۰۳۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۵
زارع:
مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس در آیین گرامیداشت سالروز بسیج هنرمندان فارس گفت: گفتمان انقلاب اسلامی به شاخص‌هایی كه امام(ره) تعریف كردند معنی می‌دهد، باید این منویات را در فعالیت‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و تولیدات هنری خود لحاظ كنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج هنرمندان فارس، نیما زارع،مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس در آیین گرامیداشت سالروز تشکیل بسیج هنرمندان، با یادآوری اینكه استان فارس ۱۱۰ شهید هنرمند را تقدیم انقلاب اسلامی كرده است، گفت: متأسفانه امروز بدخواهان انقلاب اسلامی به دنبال آن هستند تا فرهنگ بسیجی را كه امام راحل مبدع آن بود، از ما بگیرند و به دنبال بسیج زنده و پویا نیستند بلكه بسیجی می‌خواهند كه نقد نمی‌كند، حواسش به جامعه نیست و حرف نمی‌زند و در مسیر انقلاب اسلامی به اصطلاح دچار حواس پرتی است.

 

بسیج مسیر جهانی شدن را طی كرد

 

وی با بیان اینكه دشمنان تلاش بسیاری را در طول انقلاب اسلامی انجام دادند تا درخت تنومند بسیج را از ریشه بكنند، اما بسیج روز به روز پیشرفت خود را در عرصه‌های مختلف نشان می‌دهد، گفت: با تدبیر امام راحل، بسیج مسیر جهانی شدن را طی كرد و مثال آن یك نوجوان ایرانی است كه در دفاع مقدس شناسنامه خود را دستكاری می‌كرد تا بتواند در عرصه‌های جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور یابد و در فلسطین نیز یك نوجوان با صهیونیست‌ها می‌جنگد و حتی اگر او را خلع سلاح كنند، خلع سنگ نمی‌توانند بكنند و این همان فرهنگ بسیجی است.

 

فرهنگ بسیجی موجب بیداری اسلامی شد

 

زارع با تأكید بر اینكه فرهنگ بسیجی موجب ایجاد بیداری اسلامی شد، گفت: این فرهنگ است كه موجب شد رزمندگان لبنان در مقابل یكی از مجهزترین ارتش‌های دنیا ایستادگی كنند و جنگ ۳۳ و ۲۲ روزه را با پیروزی پشت سر بگذارند.

 

رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس اعتقاد دارد كه این فرهنگ بسیجی است كه دنیا را به لرزه انداخته است و الگوی آن بسیجیان ایران اسلامی است كه اگر آن را تقویت نكنیم، ممكن است آینده را ببازیم و ادامه داد: غرض‌ورزان، برخی از بسیجیان را چماقدار می‌نامند و انگ بی‌تدبیری به آنان می‌زنند.

 

وی اظهار كرد: امروز ما هنرمندان بسیجی عهد می‌بندیم كه به خاطر فشار غرض‌ورزان از تكلیف‌گرایی خود نكاهیم و تلاش كنیم تا در راه دفاع از انقلاب اسلامی ثابت قدم بمانیم.

 

گفتمان انقلاب اسلامی به شاخص‌هایی كه امام(ره) تعریف كردند معنی می‌دهد

 

زارع با بیان اینكه گفتمان انقلاب اسلامی به شاخص‌هایی كه امام(ره) تعریف كردند معنی می‌دهد، فرمایشات ایشان را درباره هنر یادآور شد و گفت: باید این منویات را در فعالیت‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و تولیدات هنری خود لحاظ كنیم.

 

رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس در ادامه با تصریح اینكه سال ۹۶ یك سال طلایی در مجموعه بسیج هنرمندان می‌تواند باشد، گفت: مدتی از تشكیل بسیج هنرمندان در كشور و استان فارس گذشته است و با پیگیری‌های انجام شده، هنر در اولویت فعالیت‌های مجموعه سپاه قرار گرفته است و این نعمت است و باید قدر آن را دانست.

 

اجرای «رویش‌های هنر انقلاب اسلامی» در فارس

 

وی گفت: به نظر می‌رسد كه سطح كادرسازی در مجموعه بسیج هنرمندان كمی كاهش داشته است به همین دلیل به دنبال برگزاری دوره‌های آموزشی با عنوان «رویش‌های هنر انقلاب اسلامی» هستیم تا از این طریق بتوانیم بر تخصص هنرمندان بسیجی خود افزوده و شاهد افزایش تولیدات هنری فاخر باشیم.

 

زارع با بیان اینكه در بحث تولید نیز برنامه‌های مفصلی در نظر گرفته شده است، گفت: برنامه‌هایی در مجموعه داخلی و خارجی سپاه داریم كه باید با كمك یكدیگر بتوانیم آنان را اجرایی كنیم و از این طریق در موازنه فرهنگ و هنر نقش آفرین باشیم.

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر: