کد خبر: ۱۰۴۰۸۴
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰
عضو اسبق تیم مذاکره کننده ی هسته ای در فسا:
گردهمایی انقلابیون جوان فسا با حضور دکتر علی باقری عضو سابق تیم مذاکره کننده ی هسته ای برگزار شد.
به گزارش تنویر ، علی باقری کنی معاون سابق سیاست خارجی و امنیت بین الملل شورای عالی امنیت ملی در جمع دانشجویان فسا گفت:تفکر غیرانقلابی فناوری را از بیگانگان گدایی میکند اما تفکر انقلابی فناوری را به چنگ می آورد.

 وی با اشاره به شعار استقلال خواهی ملت ایران در طول جریان مبارزه با رژیم طاغوت گفت:استقلال از مهمترین مطالبات مردم و از ارکان جمهوری اسلامی است.

وی افزود: انقلاب اسلامی توانست تا ملت ایران را  از وابستگی به بیگانگان برهاند و استقلال صرفا به معنای عدم اشغال کشور توسط بیگانگان نیست؛ بلکه انقلاب اسلامی این توانمندی را به ملت ایران داد تا در عرصه های تصمیم سازی، تصمیم گیری و حتی در عرصه فکر مستقل باشد.

معاون سابق سیاست خارجی و امنیت بین الملل شورای عالی امنیت ملی با اشاره با استقبال تکنوکرات ها و روشنفکر نماها از برجام گفت: هرجا که تفکر تکنوکرات ورود کرده، بدبختی و مشکل به بارآورده است در عرصه اقتصاد که تفکر تکنوکراتی بر آن حاکم است، دچار مشکل هستیم.

معاون دبیرشورای عالی امنیت ملی در دولت دهم افزود: استقلال ما دلیل دشمنی آمریکا با ماست. آمریکا خود را آقای دنیا می داند و میخواهد همه در چارچوب خودش رفتار کنند.

وی اضافه کرد: توافق ژنو در تاریخ 3 آذر 92 انجام گرفت و برجام در تاریخ 23 تیر 94 و مفاد این توافق نامه ها نشان میدهد ما هر چه بیشتر مذاکره کردیم بیشتر باج داده ایم.

باقری با تاکید بر اینکه اگر قوی برخورد کنیم دشمن هیچ کاری نمیتواند بکند تصریح کرد: اگر روحیه انقلابی گری دچار خدشه شود ، اگر وادادگی داشته باشیم، اگر دشمن بداند در چنته چه داریم گزینه نظامی پررنگ خواهد بود.کما اینکه در سال 92 گفتند علی رغم اینکه گزینه نظامی روی میز است اما در دسترس ما نیست. اگر ایران توافق هسته ای را امضا نکند گزینه بعدی ما جنگ نیست.

معاون دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی گفت: در برجام بیش از 50 دریچه و منفذ نظامی و امنیتی وجود دارد.

وی با اشاره به اجازه دادن ما به نیروهای آژانس برای بازرسی از کشور تاکید کرد: از آنجایی که ما کار مخفی هسته ای نداریم آنها به بهانه های مختلف نقاط نظامی ما را بهانه خواهند کرد و بازدید خواهد کرد.در این بازدیدها وقتی توانمندی نظامی ما را بفهمد گزینه نظامی نه تنها روی میز خواهد بود بلکه در دسترس هم خواهد بود.

این استاد دانشگاه افزود: ما مثل جنگ هشت ساله در میدانیم، ولی ما دنبال جنگ نیستیم.

معاون سابق سیاست خارجی و امنیت بین الملل شورای عالی امنیت ملی گفت: برجام چند ایراد دارد:

نه مطلوب است،نه مقبول است و نه معمول.برجام توافق روشن و واضحی نیست ، 30 واژه مبهم در برجام وجود دارد.

باقری در ادامه اظهار داشت: سیمان ریختن روی توانمندی جوانان ما عزت نیست.متاسفانه در قلب راکتوری که با نفس جوانان انقلابی به تپش در آمده بود را بتن ریختند.

عضو سابق تیم هسته ای اظهار داشت: برجام ما را از 100 حق هسته ای محروم کرده است.

بعد طرف بجای توضیح این ایرادات شعر می خواند که برجام باغ گلابی است، کودک است، ابر است، رعد و برق است،ما رئیس جمهور تعیین کردیم، رئیس کانون شعرا که تعیین نکرده ایم!

وی در پاسخ به سوال دبیر تشکل انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه پزشکی فسا پیرامون اینکه برجام زیر نظر مستقیم رهبری انجام شده است اظهار داشت: برجام مورد تایید هیچ نهاد و مرجعی در جمهوری اسلامی نیست.نه مجلس، نه شورای عالی امنیت ملی و نه مقام معظم رهبری.

مجلس در مورد برجام مصوبه ی قطعی نداشته است، مجلس با مصوبه مشروط پذیرفت که کارهایی بشود.

علی باقری کنی٬ معاون سابق دبیرشورای عالی امنیت ملی گفت: هرجا که تفکر تکنوکرات ورود کرده، بدبختی و مشکل به بارآورده است.

باقری کنی افزوده: در عرصه اقتصاد که تفکر تکنوکراتی بر آن حاکم است، دچار مشکل هستیم.

وی افزود: نباید دنبال حق خود برویم، چرا که در این صورت، کدخدای جهان حتی سهم ما را نمی‌دهد.

 بعضی ها گفتند آقا این چه روند مذاکراتی بود؟ این جوری که نمی شود مذاکره کرد. ما باید بنشینیم و با آن ها تعامل کنیم.

وی افزود: ولی مذاکره  این نیست که همه آخرش کف بزنند، مذاکره هدفش تأمین منافع ملّی است. اگر منافع ملی با سلام و صلوات بدست می آید، چه بهتر؛ اما اگر با دعوا بدست می آید، باید دعوا کرد. شوخی ندارد. هیچ کشوری سر منافع ملی اش شوخی نمی کند. ولی عده ای باز هم در این کشور همه چیز را بازیچه می گیرند.

باقری ادامه داد: در صورت به وجود امدن مشکل در برجام باید به نمایندگان ۱+۵ که با نماینده اتحادیه اروپا و ایران ۸ می‌شود رجوع کنیم و در بهترین حالت روسیه و چین هم به‌سمت ایران می‌آیند که می‌شود ۵ به ۳ و شورای امنیت سازمان ملل متحد باید پیگیر حق و حقوق‌ها باشد و با بدعهدی‌ها برخورد کند که مشخص است نتیجه آن چه میشود.

لازم به ذکر است این برنامه توسط بسیج دانشجویی دانشگاه های شهرستان فسا برگزار شده بود.

نام:
ایمیل:
* نظر: