کد خبر: ۱۰۴۰۸۵
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لامرد:
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لامرد از بیکاری 53 کارگر در ناحیه صنعتی نیرایی لامرد خبر داد.

 دومین نشست هماهنگی ستاد بزرگداشت هفته کارگر شهرستان لامرد با حضور شرکت‌ها و نهادهای کارگر در محل سالن شهید جنگ آور فرمانداری لامرد برگزار شد.

محمود قائدی فرد در این نشست ضمن تقدیر از زحمات خانه کارگر در برگزاری نشست هفته کارگر گفت: قطعاً مسئولان گذشته اداره کار شهرستان هم پیگیر سرانجام رسیدن استخر سرپوشیده کارگری بوده اند و پس از اینکه در این اداره مشغول شدم هم این موضوع را پیگیری کردم در عین حال که دو درصد نفت و گاز هم سالانه به این پروژه اختصاص دادند اما برای اتمام کار کافی نبوده است.

وی افزود: استخر سرپوشیده کارگری شهرستان لامرد حدود 80 درصد پیشرفت داشته است و 430 میلیون تومان باید پیمانکار بگیرد که پروژه را تحویل دهد و 150 میلیون هم دوباره هزینه کنیم تا پروژه قابل استفاده باشد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لامرد ادامه داد: پیمانکار 45 میلیون تومان 28 اردیبهشت دریافت کرده و با همکاری آبفای شهری ، استخر آبگیری و امتحان شده است اما استخر مشکلات فنی دارد و در حال حاضر قابل استفاده برای عموم نیست چرا که کمترین عمق استخر 140 سانتی متر و تقریبا یک شهروند 180 سانتی می تواند شنا کند.

وی اضافه کرد: اگر آب استخر کم کنیم آلودگی های زیادی دارد چرا که دو سالی یکبار آب استخر قابل تعویض است و مسئولیت راه‌اندازی استخر را پس از رفع تمامی مشکلات برعهده می گیرم.

قائدی فرد ادامه داد: 53 کارگر در ناحیه صنعتی نیرایی لامرد بیکار شده اند و نرخ بیکاری این شهرستان از نرخ بیکاری استان فارس هم بالاتر است.

در ادامه محمد احمدی دبیر حزب اسلامی کار لامرد و مهر گفت: برگزاری کلاسهای قانون کار برای کارگران و کارفرمایان کمک بسیاری زیادی به کاهش اختلافات کارگر و کارفرما می کند و لازم است در این زمینه متولیان مرتبط با تشکیلات کارگری و کارفرمایی اقداماتی انجام دهند.

در پایان خلیل پرسته مدیر کار و خدمات اشتغال منطقه ویژه اقتصادی لامرد گفت: روز جهانی کارگر در تمامی جهان با اعتراض برگزار می شود اما در کشور ایران، جشن تجلیل از کارگران همراه با بیان مطالبات کارگری و احترام به مقام کارگر برگزار می شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: