آخرین اخبار
کد خبر: ۱۰۴۲۲۶
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸
245 مسئول بسیج دانشجویی فارس خطاب به کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری:
245 مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه و مراکز آموزش عالی استان فارس در نامه ای سرگشاده خطاب به کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری ضمن مخالفت با لغو برنامه زنده مناظرات کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نوشت: آقایان تصمیم گیر در کمیته تبلیغات اعلام کنند چرا و به درخواست چه کس یا کسانی این تصمیم را اتخاذکرده اند؟
245 مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه و مراکز آموزش عالی استان فارس در نامه ای سرگشاده خطاب به کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری ضمن مخالفت با لغو برنامه زنده مناظرات کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نوشت: آقایان تصمیم گیر در کمیته تبلیغات اعلام کنند چرا و به درخواست چه کس یا کسانی این تصمیم را اتخاذکرده اند؟

متن این نامه بدین شرح است:

باسمه تعالی

عرصه انتخابات یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی در اجرای گفتمان مردم سالاری دینی است که عیار حقیقی توجه به آراء مردم در سرنوشت خویش را به منصه ظهور می رساند. تلاش گروه ها و نظرات مختلف در امر کشور داری برای تصاحب کرسی اجرایی کشور مطابق با قانون اساسی هر چهار سال یک بار انجام می شود و نامزدهای ریاست دستگاه اجرایی کشور با عرضه ی داشته ها و برنامه های خود به محضر ملت فهیم خود را در معرض رای آنان قرار می دهند. پیشرفت شیوه های تبلیغات برای انتخابات ریاست جمهوری باعث شده است تا مردم با توجه به عناوین  مطرح شده توسط نامزدها میزان توانایی و توقعات از یک جریان سیاسی و کاندیدهای آن در انتخابات را محک بزنند و در آخر انتخاب خویش را در تعرفه های رای به صندوق بیاندازند.

یکی از انواع تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری که از مهمترین آن نیز هست، مناظرات تلویزیونی نامزدهاست که تمامی نظرسنجی های معتبر از تائیرگذاری حداکثری این نوع از تبلیغات بر آراء مردم اهمیت دارد. اجرای مناظرات تلویزیونی در یک فضای آزاد و نقد و تضارب آرا، احترام به شعورسیاسی ملت، توجه به میل حقیقی و حقیقت یابی آگاهان بوده و خواهد بود. لیکن امروز شاهد اعلام نظر کمیته تبلیغات ستاد انتخابات ریاست جمهوری در خصوص پخش مناظرات تلویزیونی به صورت ضبط شده هستیم که فارغ از وجود شائبه ی جناحی و سیاسی بودن این تصمیم، عدم توجه به خواست مردم و عواقب ناخردمندانه ی آن لزوم بازنگری کمیته تبلیغات در این تصمیم را روشن تر می نماید.

اگر در بالاترین سطح مناظرات تلویزیونی، اجازه ی مناظره زنده کاندیداهای ریاست جمهوری ایران اسلامی که هرکدام بخشی از نظریه های اداره کشور هستند داده نشود آیا حقیقت آن گونه که هست نمایان خواهد شد؟ ناظران داخلی و خارجی عملکرد سازمان های مرتبط را با شانتاژهای سنگین خبری مبنی بر سانسورهای احتمالی یا جهت گیری های خاص در تدوین و پخش مناظرات تخطئه نخواهند کرد؟ به راستی کدام مصلحت و مصلحت کدام ارگان و نامزد در این تصمیم رعایت شده است؟ و اگر این چنین است ارجحیت این مصلحت سنجی به سمت آن نامزد خاص انتخابات از خط عدالت عدول نخواهد داد؟ آقایان تصمیم گیر در کمیته تبلیغات اعلام کنند چرا و به درخواست چه کس یا کسانی این تصمیم را اتخاذ کرده اند؟

بدیهی است عدالت حکم می کند که مناظرات تلویزیونی در کمال آزادی بیان و به صورت زنده و در محضر مردم تولید شده و حق شناخت رو در روی نامزدهای ریاست جمهوری برای مردم مستدام باقی بماند.

لذا ضمن مخالفت با تصمیم آن کمیسیون محترم ، اعلام می داریم جهت تنویر افکار رسانه و مردم از علل این تصمیم پرده برداری شده و در صورتی که آقایان مدعی هستند تصمیم  خود را برای کمک به روند انتخابات گرفته اند، در یک اقدام شفاف سازانه پس از اعلام لیست اسامی کاندیداهای احراز صلاحیت شده در یک نظر سنجی نظرات تمامی نامزدها اخذ و به صورت شفاف با مردم در میان بگذارند تا ضمن احترام به حق طبیعی مردم، جریان های پاسخگو و آنانی که موفقیت خود را در مخفی کاری و عدم شفافیت و محرمانه ها می دانند از یکدیگر تمییز داده شده و راه را برای انتخابات صحیح مردم هموارتر سازد.
 
245 مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه و مرکز آموزش عالی بسیج دانشجویی استان فارس
نام:
ایمیل:
* نظر: