جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۱۵:۵۹:۵۹
کد خبر: ۱۰۴۲۳۰
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵
چهار مرکز «دیدار مهر والدین» در شهرهای شیراز و مرودشت افتتاح شد.

 


به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوق دانان از فارس؛ هم‌زمان ۴ مرکز «دیدار مهر والدین» در شهرهای شیراز و مرودشت افتتاح شد؛ در این مراکز والدین پس از طلاق، می توانند فرزندان خود را در محیطی آرام و به‌ دور از تنش و با حضور کارشناسان امور تربیتی و روان‌شناسی ببینند.

 

علی القاصی، رئیس کل دادگستری استان فارس در آیین گشایش مراکز «دیدار مهر والدین»، پیرامون آمار طلاق گفت: پدیده نامیمون طلاق در کل کشور در حال افزایش بوده که استان فارس و شهر شیراز نیز از این آسیب در امان نبوده است.

 

 

وی افزود: اگر وضعیت اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جامعه بهبود پیدا نکند، خروجی این وضعیت در قالب منازعات خانوادگی و پرونده‌های قضایی در محاکم بروز می‌کند و روزبه‌روز شاهد افزایش طلاق و از هم گسستن بنیان خانواده خواهیم بود.

 

 

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس با بیان اینکه تمام دستگاه‌های اجرایی کشور باید در زمینه تحکیم بنیان خانواده احساس مسؤولیت کنند، تصریح کرد: یکی از اقدامات دستگاه قضایی توجه و اهتمام ویژه به وضعیت والدین و فرزندان پس از طلاق است که ایجاد مراکز مهر والدین به همین منظور در دستور کار قرار گرفته است.

 

 

القاصی مهر پیرامون  عملکرد مراکز مهر والدین، تصریح کرد: پیش ‌از این والدین هنگامی‌که پس از طلاق قصد دیدار فرزند خود را داشتند، این کار در کلانتری‌ها صورت می‌گرفت که به دلیل فضای پلیسی و شرایط خاصی که بر این محیط‌ ها حاکم بود، تأثیرات بدی را روی فرزندان باقی می‌گذاشت.

 

 

وی ادامه داد: با ایجاد مراکز مهر والدین ازاین‌پس با حکم دستگاه قضایی، والدین در محیطی آرام و به‌دور از تنش به دیدار فرزند خود می‌روند و کارشناسان امور تربیتی و روان‌شناسی نیز در این مکان‌ها حضور داشته و در صورت نیاز به والدین مشاوره می‌دهند.

 

 

رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به اینکه طرح ایجاد مراکز مهر والدین به‌صورت ابتکاری از شیراز آغاز شده و به‌صورت یک طرح کشوری درآمده است، خاطرنشان کرد: در سه روز پایانی هفته مراکز مهر والدین فعال خواهد بود و والدین با مشخص شدن زمان دیدار با فرزندشان از سوی دستگاه قضایی می‌توانند به این مراکز مراجعه کرده و در محیطی آرام و بدون تنش با فرزند خود دیدار کنند.

 

 

القاصی با اشاره به اینکه خدمات در این مراکز به‌صورت کامل رایگان خواهد بود، ادامه داد: در شیراز ۵ مرکز مهر والدین دایر بوده که یک مرکز نیز در شهرستان مرودشت افتتاح‌شده است و والدین می‌توانند به نزدیک‌ترین محلی که در آن سکونت دارند مراجعه کنند.

 

 

وی با اشاره به اینکه امنیت این مراکز به‌خوبی تأمین شده است، تصریح کرد: هدف ما این است که خانواده‌ها در یک محیط امن همراه با کار کارشناسی و مشاوره‌ای با فرزند خود دیدار کنند، چه‌ بسا با انجام مصالحه و سازش، زوج‌ها دوباره به زندگی مشترک خود برگردند.

 

 

رئیس کل دادگستری استان فارس همچنین گفت: تلاش مجموعه دستگاه قضایی این است که با راهکارهای گوناگون آسیب‌های ناشی از طلاق را در کشور کاهش دهد که راه‌اندازی مراکز مهر والدین نیز در این راستا صورت گرفته است.


نام:
ایمیل:
* نظر: