آخرین اخبار
کد خبر: ۱۰۴۲۴۸
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۸
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان اقلید:
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان واحد اقلید گفت: فرد اصلح هیچ گاه به لبخند استکبار اعتماد نمی کند و در برابر آن هوشمندانه عمل می کند، در این میان با تکیه بر توان داخلی در برابر استکبار می ایستد.
فرشید بازیار مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان واحد اقلید در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه اقلید بیان داشت: یقیناً خدا سرنوشت هیچ ملتی را به سوی بلا، نکبت، شکست و شقاوت تغییر نمی دهد تا آنکه آنان آنچه را از صفات خوب و رفتارشایسته و پسندیده در وجودشان قرار دارد به زشتی ها و گناه تغییر دهند.
وی افزود: بار دیگر ملت بزرگ وشریف ایران اسلامی در برابر آزمون الهی، یعنی همان انتخابات قرار گرفته اند و انتخابات در نظام حکومت داری اسلامی و نظام اندیشه ای امامین انقلاب زمینه ظهور مردم سالاری دینی و حضور فعال و تعیین کننده ی مردم در مدریت و اداره جامعه است.
وی تصریح کرد: بدیهی است انتخاب فرد شایسته انقلابی در انتخابات می تواند مسیر تحقق آرمان های انقلاب اسلامی را تسهیل نماید ولی اگر انقلاب ،به دست نااهلان بیفتد، می تواند آن را به مسیر انحراف بکشاند و عوامل انزوا و فروپاشی آن را فراهم نماید لذا باید فردی را که می خواهند انتخاب کنند، فقط برای رضایت خدا و مصلحت امت اسلامی اقدام کند و در انتخاب آنها هیچ گونه انگیزه ای غیراز انتخاب اصلح نداشته باشد.
بازیار ادامه داد: در تفکر اسلام ناب، انتخاب اصلح به عنوان یک وظیفه نه برای یک قشر خاص بلکه  وظیفه آحاد افراد سرزمینی است. تلاش برای شناخت اصلح تلاشی مقدس است که دارای اجر و ثواب از سوی ذات خداوندی به حساب می آید، زیرا تلاشی است برای رسیدن به بالاترین اهداف مادی و معنوی که جامعه را در بزنگاه ها حفظ می کند.
وی به نقش بصیرت به عنوان یکی از معیارهای انتخاب اصلح اشاره و بیان داشت: مهمترین و در عین حال اصلی ترین صفت برای شناخت یک فرد اصلح، بصیرت او در کاری است که انجام می دهد. بصیرت به عنوان یک قطب نما برای رسیدن به هدف حائز اهمیت است، از این رو آن کس که بصیرت ندارد نمی تواند در جامعه اسلامی به عنوان یک مسول اصلح انتخاب شود. یکی از مصادیق بصیرت همین است که انسان بداند امروز چه نیازی در جامعه وجود دارد.
وی اضافه کرد: پیچیده ترین و سخت ترین نوع تقوا، تقوای سیاسی است. تقوای سیاسی یعنی فرد در عرصه سیاست، جهت گیری اش برای خدا، اسلام و مردم باشد.
وی بیان داشت: به نپتعبیر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) تقوا که نباشد دست و زبان انسان باز است، می تواند هرچی بگوید؛ خلاف واقع بگوید؛ دروغ به مردم می تواند بگوید، نقض تعهدات می تواند بکند، دلبستگی به دشمنان صراط مستقیم می تواند پیدا کند.
وی تصریح کرد: مسئول اصلح باید سیره و رفتار امیرالمومنین علی(ع) را به عنوان سرمشق، مورد توجه قرار دهد. وقتی دین از سیاست جدا شد، سیاست می شود غیراخلاقی به همین دلیل در روش امیرالمومنین(ع) مکاری و حیله گری وجود ندارد و پاکیزه است.
وی ادامه داد: شجاعت مدیران  نقش تعیین کننده ای در موفقیت یا عدم موفقیت آنها دارد. وجود این صفت در حیطه پذیرش اصل مسئولیت و مدیریت، در مواجه شدن با حوادث غیرمنتظره، در پذیرش خطا و اشتباه و از همه مهمتر مواجه شدن در میدان جنگ نرم و سخت و رو به رو شدن با دشمن و قدرت های بزرگ نقش موثری ایجاد می کند.
وی اظهار داشت: به تعبیر مقام معظم رهبری بسیاری از ملت ها بدبخت شدند،بخاطر اینکه روسا و مسئولانشان شجاعت نداشتند و هرجایی که مسئولان و روسا و کارگزاران و دست اندرکاران اداره کشور از شجاعت برخوردار نبودند آنجا یک پای زندگی مردم لنگید.
وی افزود: رویکرد نسبت به اجرای قانون: فرد اصلح نمی تواند نسب به قانون و اجرای آن به تفاوت باشد. زیرا التزام به قانون به عنوان یک معیار مهم برای شناخت فرد اصلح به حساب می آید برای وارد شدن در عرصه انتخابات، تنها چیزی که حاکم است، قانون است؛ بر طبق قانون یک عده ای می توانند بیایند و یک عده ای نمی تواننو بیایند.
وی مرزبندی در برابر اشرافیت را یکی از معیارهای اصلح دنست و عنوان کرد: در نظام اسلامی مهمترین آفتی که می تواند پایه های اصلی جامعه را از درون تهی کند، اشرافیت و اشراف گرایی است. یک فرد اصلح نمی تواند در برابر اشرافیت سکوت کند و مرز بندی روشنی نداشته باشد.
وی گفت: ویژگی فرد اصلح در قبال استکبار، عدم اعتماد به اوست. فرد اصلح هیچ گاه به لبخند استکبار اعتماد نمی کند و در برابر آن هوشمندانه عمل می کند، در این میان با تکیه بر توان داخلی در برابر استکبار می ایستد.
وی بیان داشت: اصلاح واقعی در این کشور این است که فقر ریشه کن  شود؛ تبعیض وجود نداشته باشد و فساد اداری و اقتصادی نباشد.فرد اصلح باید در مبارزه با فساد بی اغماض عمل کند و در این میان دوست و دشمن در برابر او یکسان نباشد. مهمترین وظیفه جامعه در قبال فرد اصلح این است که او را انتخاب کند و با انتخاب او جامعه را به سمت تعالی و رستگاری سوق دهد.
وی اظهار داشت: در پایان باید خدمت شما عرض کنم که کاندیدایی که ابرقدرتی جمهوری اسلامی را باور ندارد، مناسب ریاست جمهوری نیست.
نام:
ایمیل:
* نظر: