کد خبر: ۱۰۴۲۹۲
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۶
خواندنی
به گزارش تنویر ، پالايشگاه ستاره خليج كه 80 درصد آن ساخت داخل است در فاز اول می‌تواند روزانه 12ميليون ليتر بنزين توليد كند و اين ظرفيت در فازهاي بعدي به 37 ميليون ليتر خواهد رسيد.
 به اين ترتيب با بهره‌برداري از بزرگ‌ترين پالايشگاه جهان كه با همت جهادي قرارگاه خاتم‌الانبيا و درايام تحريم ساخته شد، نه تنها صرفه‌جويي ميليون‌ها دلاري براي واردات بنزين محقق مي‌شود بلكه نمودار افزايش واردات در سال‌هاي اخير را به شيب معكوس بدل می‌کند و صادرات بنزين به كشورهاي منطقه ميسر خواهد شد.
 
به گزارش سپاه‌نیوز، سرلشكر محمدعلی جعفري فرمانده کل سپاه در بازديد از پالايشگاه ستاره خليج‌فارس گفت: به فضل الهي با افتتاح پالايشگاه ستاره خليج‌فارس، جشن خودكفايي بنزين كشور در هفته جاري رقم خواهد خورد.
وی با قدرداني از همت جهادي قرارگاه سازندگي خاتم الانبيا در ساخت اين پالايشگاه اظهار كرد: پالايشگاه ستاره خليج‌فارس به عنوان نخستين پالايشگاه طراحي شده بر اساس خوراك ميعانات گازي در سه فاز 360 هزار بشكه‌اي در كنار پالايشگاه فعلي بندرعباس با همت و تلاش جهادي قرارگاه سازندگي خاتم الانبيا ساخته شده است و قادر به توليد روزانه 37 ميليون ليتر بنزين است كه در حال حاضر ميزان توليد آن 12ميليون ليتر است.
وي افزود: خوراك (ميعانات گازي) مورد نياز اين پالايشگاه از طريق يك خط لوله به طول بيش از 388كيلومتر از پالايشگاه‌هاي گازي عسلويه تأمين مي‌شود.
 
سرلشكر جعفري با بيان اينكه اين پالايشگاه بزرگ‌ترين پالايشگاه جهان به لحاظ وسعت است، گفت: مساحت 700 هكتاري پيش‌بيني شده قابليت توسعه آن در آينده را فراهم كرده است.
وي خاطر نشان كرد: ساخت اين پالايشگاه از بهمن ماه سال 1389 و در اوج تحريم‌هاي ظالمانه توسط پيمانكاران و مشاورين داخلي و متخصصان و جهادگران قرارگاه خاتم الانبيا آغاز شد و حدود 80 درصد تجهيزات به‌كار گرفته شده در آن ساخت داخل است. فرمانده كل سپاه با بيان اينكه در مراحل ساخت پالايشگاه ستاره خليج‌فارس بيش از 10 هزار نفر نقش‌آفرين بوده‌اند، اظهار كرد: ملت ايران استحضار دارند كه در حال حاضر نياز كشور 59 ميليون ليتر بنزين در روز است كه بيش از 10 ميليون ليتر آن از خارج از كشور تأمين مي‌شود.
 
از واردات تا صادرات
با راه‌اندازي پالايشگاه ستاره خليج‌فارس نه تنها كشور در تأمين بنزين مورد نياز خودكفا شده است بلكه قادر هستيم صادرات بنزين به كشورهاي ديگر را نيز آغاز كنيم.
سرلشكر جعفري در بخش ديگري از سخنانش با بيان اينكه موضوع «اقتصاد مقاومتي» بدون مديريت جهادي و نگاه انقلابي محقق نمي‌شود، گفت: كانون اصلي و منشأ اين نوع نگاه، اخلاص، فداكاري و روحيه جهادي دوران دفاع مقدس است كه اميدواريم با توسعه و تعميق اين نگاه مشكلات كشور مرتفع شود.
 
وي افزود: مقام معظم رهبري (مدظله العالي) در اين عرصه تنها پشتيبان و حامي جدي ما بوده كه نه تنها از حركت‌هاي جهادي و انقلابي دفاع، بلكه همگان را به تعميق و گسترش آن توصيه مي‌كنند. وي با تأكيد بر اينكه سرنوشت اسلام عزيز و نظام مقدس جمهوري اسلامي به هم گره خورده است، اظهار كرد: اين نظام بستر انقلاب بزرگي است كه بايد به انقلاب جهاني حضرت مهدي (عج) متصل شود و اين حركت سرنوشت ساز و بزرگ رسالت يكايك ما را سنگين‌تر مي‌كند.
 سرلشكر جعفري در ادامه از «ظلم‌ستيزي» و «مقابله با استكبار» به عنوان مهم‌ترين عوامل دستيابي به عظمت و اقتدار انقلاب اسلامي و ايران در جهان ياد كرد و گفت: اين مسئله به ابعاد بيروني انقلاب اسلامي مربوط شده و بحمدالله امروز گفتمان انقلاب اسلامي توسعه يافته و نتايج و دستاوردهاي ارزشمند و مهمي را به ارمغان آورده است.
 
وي خاطر نشان كرد: خدمت‌رساني به مردم و انجام كارها در كشور در صورتي كه براساس الگوهاي ديني و انقلابي به انجام رسد، به طور قطع نتايج شگفت‌انگيزي را به دنبال خواهد داشت كه اين وضع مطلوب است، هنر ما بايد در اين باشد كه بدانيم در كجاي كار قرار داشته و فاصله ما با وضع مطلوب به چه ميزان است.  سرلشكر جعفري با بيان اينكه بنده به قصد بازديد از حاصل زحمات مجاهدان عرصه اقتصاد كشور و خسته نباشيد به تمامي عوامل اجرايي و مديران اين پروژه و تبريك به ملت ايران به واسطه اين دستاورد بزرگ و تاريخي در جمع اين عزيزان حضور پيدا كرده‌ام، تصريح كرد: افتخار دارم اين نويد را به ملت ايران بدهم كه طي چند روز آينده «جشن خودكفايي بنزين كشور» با افتتاح رسمي پالايشگاه ستاره خليج‌فارس رقم خواهد خورد.
 
دستاوردهای جدید با روحیه انقلابی و مدیریت جهادی
 فرمانده كل سپاه در پايان با تأكيد بر اينكه افتتاح اين پالايشگاه بار ديگر اثبات «ما مي‌توانيم» ايراني‌ها را به رخ دشمنان و آناني كه فكر مي‌كنند بايد با فشار و تحريم ما را نيازمند خود نگه دارند، خواهد کشيد، گفت: به فضل الهي اين روحيه انقلابي و مديريت جهادي دستاوردهاي جديدي در عرصه‌هاي ديگر اقتصادي را به دنبال خواهد داشت و ثمرات حركت به سمت اقتصاد مقاومتي و تكيه بر خودباوري بومي را به همگان نشان خواهد داد.
نام:
ایمیل:
* نظر: