گزارش
تجدید پیمان فرمانده سپاه سپیدان با آرمانهای انقلاب
اولین روز کاری فرمانده جدید سپاه سپیدان :
boletتجدید پیمان فرمانده سپاه سپیدان با آرمانهای انقلاب
هادی امیری اردکانی
سرهنگ پاسدار شهید صادق جمالی اردکانی تشییع شد
با رعایت رعایت پروتکل‌های بهداشتی
boletسرهنگ پاسدار شهید صادق جمالی اردکانی تشییع شد
هادی امیری اردکانی
مراسم یادبود درگذشته گان بیماری کرونا
جهت شادی ارواح همه اموات :
boletمراسم یادبود درگذشته گان بیماری کرونا
هادی امیری اردکانی
یادداشت و گفتگو
کد خبر: ۱۰۴۳۲۶
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸
حجت الاسلام معصومی:
مسئول نمایندگی سپاه سپیدان و فرهنگ یار ناحیه، فلسفه بعثت پیامبر را نمونه کاملی از اجرای برنامه های الهی برای تکامل همه جانبه انسان ها دانست.

به گزارش تنویر سپیدان ظهر امروز دوشنبه مورخ 96/02/04 و در آستانه عید سعید مبعث، حجت الاسلام معصومی مسئول نمایندگی سپاه سپیدان و فرهنگ یار ناحیه ضمن گفتگوی اختصاصی با تنویر به تشریح فلسفه و چرایی مبعث حضرت رسول(ص) پرداخت.

ایشان ابتدا به تاریخچه مبعث پیامبر اسلام اشاره نمودند و بیان داشتند که: مبعث در اصطلاح اسلامی به روزی گفته می‌شود که پیامبر اکرم (ص) به پیامبری برانگیخته شد. این اتفاق در ۴۰ سالگی پیامبر (ص) در غار حراء واقع در کوه نور (در نزدیکی شهر مکه) روی داد و سرآغاز دین اسلام بود. 
طبق دیدگاه مشهور شیعه امامیه، این رویداد در روز ۲۷ رجب، ۱۳ سال قبل از هجرت پیامبر (ص) روی داده است. البته اختلافاتی در تاریخ وقوع مبعث به دلیل برداشت متفاوت از مفهوم بعثت است که آیا اولین نزول قرآن و آیات الهی مساوی با بعثت است، یا اولین تبلیغ رسمی و علنی وجود دارد. بعثت در فرهنگ قرآنی به معنای عامل برانگیختن و رسانیدن به مرحله‌ای خاص از تکامل است که در آن نوعی تحول وجود دارد.

وی در ادامه گفت: پس از شناخت پيامبر خدا، مهم‏ترين مسئله در زمينه معرفت شخصيت پيامبر اعظم، آشنايى با فلسفه مبعث پیامبر است. تنها تفاوت فلسفه خاتم الانبیا با دیگر پیغمبران الهی این است که او برنامه پیامبران گذشته را تکمیل نموده و بدین جهت نبوت به او ختم می‌گردد.
با عنايت به اين نكته، می‌توان فلسفه مبعث از نگاه قرآن را در دو عنوان كه حاكى‏ از يك واقعیت‌اند، خلاصه كرد كه عبارت‌اند از: 
  1. دعوت به خدا 
  2. تكامل انسان‏
فلسفه بعثت انبيا، تكامل انسان و پاسخگويى به نيازهاى مادّى و معنوى اوست.
ساير امورى كه در تبيين حكمت بعثت انبيا در قرآن بدان‌ها اشاره شده است. در واقع، فروع اجابت دعوت خدا، و جزئيات اجراى برنامه الهى تكامل انسان، از جانب انبياى الهى است.
اما فلسفه مبعث، در مورد كسانى كه دعوت خدا و انبياى الهى را اجابت نكنند، اتمام حجّت است.
معصومی در خاتمه خاطرنشان کرد:بعثت که به معنی رستاخیز معنوی و انقلاب در همه‌ی امور است با انقلاب فرهنگی آغاز گردید. 

چرا که پایه و اساس تحوّل فرهنگی به خواندن، نوشتن و پاک سازی و بهسازی فرهنگی بستگی دارد. در آن زمان محیط مکه و اطراف آن، چنان در لجن‌زار بت‌پرستی و خرافات و فساد غرق بود که دعوت علنی بر خلاف آن وضع، ممکن نبود. بلکه نیاز به هسته‌ی مرکزی و دفاعی و اجتماع یاران وفادار و فداکار داشت. از این رو، پیامبر بزرگ اسلام (ص) سه سال به طور محرمانه با افراد تماس می‌گرفت و آن‌ها را به اسلام دعوت می‌نمود. پیامبر گرامی اسلام، پس از بعثت، نستوه و خستگی‌ناپذیر با جهل، کفر و ستم مبارزه کرد و پس از سه سال تبلیغ مخفی و ده سال دعوت علنی مردم به توحید و ترویج آشکار دین اسلام در شهر مکه، به مدینه هجرت کرد و تا پایان عمر خویش در آن دیار ماند.

انتهای پیام/ مسعود انصاری
نام:
ایمیل:
* نظر: