کد خبر: ۱۰۴۳۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۳
تلف شدن وقت رسانه ملی برای یک کاندیدای غیر واقعی
به گزارش تنویر ، جهانگيري در حالي به عنوان نامزد پوششي و حامي روحاني در رقابت هاي انتخاباتي حضور يافته كه 1110 دقيقه قرار است وقت مردم را در صدا و سيما بگيرد.

در اين دور رقابت هاي رياست جمهوري اتفاقاتي در حال رقم خوردن است كه بعد از انقلاب بي سابقه بوده است. دولت روحاني براي حفظ قدرت و كليد پاستور دست به هر كاري مي زند و حتي در اين بين با گرو گرفتن بودجه صدا و سيما، وارد معادلات ناصوابي عليه حقوق مردم و حق نامزدهاي ديگر رياست جمهوري شده است.

اولين بارها در انتخابات دوازدهم با روحاني و جهانگيري در حال رقم خوردن است. ايجاد موانع در مقابل پخش زنده مناظرات توسط دولت و وزيركشور يكي از بدترين عملكردها و اقدامات سياسي اين گروه بود. در حاليكه هيچ دليلي براي عدم پخش زنده مناظرات وجود نداشت، وزير كشور مسائل امنيتي را بهانه قرار داد تا مانع پخش زنده مناظرات در صداو سيما شود ولي اعتراض افكار عمومي و ساير نامزدهاي انتخاباتي، باعث عقب نشيني دولت از طرح خود شد.

در سوي ديگر اما اتفاق بسيار جالبي در حال رخ دادن است كه از نگاه ساير ناظرين در اجحاف حقوق مردم به دور مانده  است. حضور جهانگيري در نقش نامزد پوششي و حامي روحاني در انتخابات در حالي رقم خورده كه قرار است وي در صدا وسيما 1110 دقيقه وقت را براي تبليغ روحاني و دستاوردهاي دولت يازدهم به خود اختصاص دهد. اين يعني دو برابر شدن زمان نامزدهاي دولتي در دفاع و تبليغ خود در صداو سيماي جمهوري اسلامي ايران.

در صورتيكه هيچ يك از نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري دوازدهم از اين آپشن برخوردار نيستند و مي بايست در همان زمان 1110 دقيقه از برنامه هاي خود دفاع كنند يا به نقد عملكرد دولت بپردازند. هرچند حضور جهانگيري به عنوان يار كمكي روحاني توهين به شعور و راي مردم بود اما اينكه اين يار كمكي در صدا و سيما حضور يابد و تنها برنامه اش تبليغ روحاني باشد، بدترين نوع چينش برنامه هاي نامزدهاي انتخاباتي در صدا  و سيماست.

از همين رو مي بايست در آيين نامه هاي مربوط به حضور نامزدهاي رياست جمهوري در صدا و سيما مواردي چون مورد اسحاق جهانگيري در نظر گرفته شود و مانع حضور يار كمكي نامزدها در برنامه هاي تبليغي شوند. درصورتيكه صدا و سيما در مقابل اين بدعت جديد ايستادگي نكند،‌ در دوره هاي بعدي كانديداهاي رياست جمهوري ترغيب خواهند شد كه هر يك با يك يا چند يار كمكي در برنامه هاي تبليغي صدا و سيما شركت كنند و به اين شكل كارويژه اصلي مناظرات براي رقابت سالم برهم خواهد خورد.

اقداماتي نظير آنچه كه در بالا گفته شد از سوي مدعيان اصلاحات و اعتدال، در حالي رقم مي خورد كه اين جريان ها تمامي شعارها و آرمان هاي ادعايي خود در احترام به حقوق مردم و ارزش هاي مردمسالاري را زير پا گذاشته اند و با وجود اين اقدامات بازهم خود را تنها نماينده راي مردم مي دانند!‌ بايد از حسن روحاني اين سوال را پرسيد،‌ در حاليكه منشور حقوق شهروندي را تصويب مي كنيد و با آن عكس يادگاري مي گيريد،‌ چگونه حاضر مي شويد تا زمان و وقت مردم و همچنين زمان ارزشمند صدا و سيما را كه بودجه هاي كلاني از بيت المال صرف آن مي شود را با آوردن يار كمكي، ضايع سازيد؟!

بنابراين پيش از آنكه بدعت ناصوابي در برنامه هاي تبليغي صدا و سيما براي نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري شكل بگيرد،‌ اين سازمان مي بايست فکری در دفاع از حقوق مردم بکند زیرا در غير اين صورت ظلم بزرگي در حق ساير نامزدهاي انتخابات كه به صورت مستقل و يا در قالب جريان هاي سياسي در رقابت ها حضور پيدا كرده اند صورت خواهد گرفت.
نام:
ایمیل:
* نظر: