کد خبر: ۱۰۴۴۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۷
9 ارديبهشت به مناسبت سالروز تشييع و تدفين نمادين سردار شهيد عبدالحسين برونسي، روز بسيج کارگري نام گذاري شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج کارگری فارس،9 ارديبهشت به مناسبت سالروز تشييع و تدفين نمادين سردار شهيد عبدالحسين برونسي، روز بسيج کارگري نام گذاري شده است.

كارگر بسيجي سهم بزرگي در آفرينش انقلاب اسلامي، پايداري نظام و دفع تهديدات مختلف عليه كشورمان داشته‌اند، در واقع كارگر بسيجي كسي است كه در دوران اختناق، ‌شاهنشاهي با وجود همه مشكلات معيشتي به ميدان آمد و علاوه بر شركت در تظاهرات عليه رژيم، در صف اول مبارزات با بستن شيرهاي صادرات نفت كمر رژيم را شكست.

«بزرگداشت روز کارگر، این ستون فقرات استقلال کشور و این اسطوره سرنوشت ساز و رهایى بخش از وابستگى ها و پیوستگى ها، وظیفه اى است ملى و اسلامى و همگانى.

طبقه شریف کارگر... بعد از تجاوز عمال اجانب به خاک میهن عزیز، ثابت کرد که قادر است با خواست خداوند متعال کشور عزیز را با کوشش شبانه روزى از وابستگى نجات دهد و مشت قدرتمند گره کرده خود را بر دهان یاوه گویان و تبلیغاتچیان خارج و تفاله هاى وابسته مزدور داخل کوبد و دست رد به سینه منحرفان و منافقان وابسته به چپ و راست با قدرت هر چه بیشتر بزند». (بخشى از پیام امام خمینى به مناسبت روز جهانى کارگر 10/2/60 ؛ صحیفه نور، ج14، ص209)

«پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله به اینکه دستور بدهند مردم باید کار و تلاش بکنند اکتفا نمى کردند؛ ایشان با روش هاى مختلف، روحیه کار و تلاش را در مردم زنده مى کردند». (حدیث ولایت،ح 2، ص 250)

اسلام به كار و كارگر ارزش بسيار والايي داده است، به گونه اي كه كار كردن را بزرگترين عبادت ها و وسيله اي براي تقرب به پروردگار شمرده است. در اسلام كارگر شهيد زنده و كارگري شغل انبياست و از راه كسب و كار مي توان به بهشت برين رسيد. قرآن مجيد كار كردن را با ارزش مي داند و مي فرمايد «نيست براي انسان، مگر بازتاب عمل و واكنش كارش. پس به پاداش كاملتري خواهيد رسيد.» (نجم: 40 و 41)
از سوي ديگر بي كاري و تن آسايي صفاتي هستند كه در ادبيات ديني، با نفرت و نكوهش از آنها ياد شده است. در اسلام كار به عنوان يك دستور ديني واجب است. در روايتي از پيامبر گرامي اسلام آمده است «تلاش د رجهت كسب روزي حلال، بر هر زن و مرد مسلمان واجب است.»
داشتن درآمد بيشتر، از درآمد كمتر مطلوبتر است، زير با مازاد درآمد مي توان به انجام كارهاي نيك و پسنديده اقدام كرد. آدمي بايد با كمك به هم نوعان روح ديگر خواهي را در خود تقويت و دست تهي دستان و افتادگان را بگيرد. بدين منظور امام علي عليه السلام در گرماي سوزان عربستان تعداد زيادي چاه و قنات احداث كرد. نخلستاني با هزاران درخت خرما آباد كرد و زمين هاي بسياري را زير كشت برد. بعضي از قنات ها و زمين هاي آباد را كه خود احداث و زير كشت برده بود، وقف نيازمندان كرد.
همچنين آن امام دلسوز، از حاصل دست رنج خود افراد بسياري را از اسارت و بندگي نجات داد و آزادي را به آنان بازگرداند.
بنابراين، با توجه به روش و سيرة ائمه معصومين عليه السلام، كار و تلاش از صفات پسنديده و ماية رستگاري انسان و پيشرفت، جوامع انساني است. لذا فرصت را مغتنم شمرده يازدهم ارديبهشت ماه روز كار و كارگر را به همة كارگران متعهد، پرتلاش و دلسوز ميهن اسلاميان تبريك و تهنيت عرض مي نمائيم.

انتهای پیام

نام:
ایمیل:
* نظر: