کد خبر: ۱۰۴۴۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۵
صادقی در گردهمایی کارگران قراردادی مطرح کرد؛
سکوت در مقابل رواج قراردادهای موقت به استثمار کارگران کشور همانند کارگران هند و پاکستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس می انجامد

به گزارش «بیکافارس» از ایلنا رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری کشور در مراسم هفته کارگر گفت: رواج قراردادهای موقت به استثمار کارگران کشور همانند کارگران هند و پاکستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس می انجامد.

حسن صادقی در این مراسم که توسط اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی برگزار شده بود، افزود: منافع شرکت های پیمانکاری از قراردادهای موقت می برند موجب شده بودند تا کارگران به صورت همه جانبه ای مورد ستم قرار بگیرند.

وی ادامه داد: هم اکنون شرایط به گونه ای است که 97 درصد کارگران دارای قراردادهای موقت کار هستند که امنیت شغلی آنان را تضییع کرده است.

رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با بیان اینکه با فارغ التحصیلان کشور با این شرایط در آینده همگی دارای قرارداد موقت کار خواهند بود افزود: آگاهی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی در خصوص قراردادهای موقت کار سبب می شود تا مشکلات این قشر از کارگران در حق آنها تکرار نشود.

صادقی اظهار داشت: در ایام تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری شاهدهستیم که کاندیداها وعده ایجاد پنج یا شش میلیون شغل را می دهند اما توجه ای ندارند که ساختارهای اقتصادی ایران ظرفیت وعده های انتخاباتی آنان را ندارد.



نام:
ایمیل:
* نظر: