آخرین اخبار
کد خبر: ۱۰۴۴۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۵
جانشین بسیجی دانشجویی دانشگاه فیروزآباد:
جانشین بسیجی دانشجویی دانشگاه عالی فیروزآباد گفت: در نظام اسلامی مهمترین آفتی که می تواند پایه های اصلی جامعه را از درون تهی کند، اشرافیت و اشراف گرایی است. یک فرد اصلح نمی تواند در برابر اشرافیت سکوت کند و مرز بندی روشنی نداشته باشد.
ابوالفضل قانعی جانشین بسجی دانشجویی دانشگاه عالی فیروزآباد در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه این شهر بیان داشت: گشایش های اقتصادی مطالبات عامه مردم هست، اکنون که یکی از مهمترین اولویت های کشور بیش از هر زمان دیگری مباحث اقتصادی است، می بایست تمامی مسئولین کشوری، رسانه ها و مطبوعات وظیفه اول خود را حل موضوعات و دغدغه های اقتصادی مردم قرار دهند، هیچ کدام از اقشار و گروه های مختلف کشور نباید از این اولویت ملی چشم پوشی کنند.
وی افزود: خطری که حضرت امام)ره) بسیار بر آن تاکید می کردند خطر مشکلات اقتصادی برای جامعه اسلامی بود. امام این را خطری برای مردم می دانستند.
وی تصریح کرد: امام بیان داشتند که اگر جمهوری اسلامی نتواند مشکلات اقتصادی را بر طرف کند و مردم مایوس بشوند از جمهوری اسلامی و مایوس بشوند از اینکه اسلام هم نتوانست در اینجا کاری برای مردم انجام دهد و اگر در این محیط یک انفجار حاصل شود دیگر نه اسلام و نه روحانیت نمی تواند جلوی آن را بگیرد".
وی ادامه داد: مشکل ما آنجایی است که متاسفانه صحبت های ولی امر خود را روی زمین می گذاریم. مقام معظم رهبری بارها از اقتصاد مقاومتی و تقویت بنیه داخلی اقتصادی صحبت کردند که این به معنای خارج شدن از وابستگی به اقتصاد نفتی است و این در حالی است که افتخار مسئولین ما صحبت کردن از رشد اقتصادی است که بیشتر آن تا کنون وابسته به تولیدات نفت بوده است. مصیبت کشور ما هم از همین وابستگی به نفت است چون دشمن هم متوجه شده تنها راه ضربه زدن به این نظام از مسیر اقتصاد و آن هم تحریم تولیدات نفتی است، چون در تمامی این سال ها مسئولین کشوری توجهی به فرموده های رهبر خود نداشتند که آروزی ایشان مبنی بر عدم وابستگی به تولیدات نفتی را برآورده کنند.
وی اظهار داشت: امسال نیز مقام معظم رهبری بحث تولید و اشتغال را مطرح کردند که این مباحث هم در ادامه اقتصاد مقاومتی است. مشکل ما اکنون در کشور این است که ما چشم به اقدامات کشورهای بیگانه دوخته ایم تا برای ما کاری انجام دهند، بیایند برای ما سرمایه گذاری کنند، بیایند برای ما شغل ایجاد کنند حال آنکه فیش های نجومی و فسادهای گسترده مالی افشا شده حاکی از آن است که بسیاری از منابع مالی کشور در جای خود خرج نشده و تنها عده ای هستند که از آن منتفع می گردند. چگونه می توان با چنین دیدگاه و فضایی انتظار بهبود فضای اشتغال و تولید را داشت.
وی اضافه کرد: فراموش نکنیم اصلی ترین نقطه ضعف جمهوری اسلامی اقتصاد است و دشمن از همین ناحیه قصد ضربه زدن به نظام رو دارد و می خواهد مردم را از حکومت ناامید کند و تاکید چند ساله حضرت آقا در بحث اقتصاد هم به همین دلیل است باید به برنامه های اقتصادی کاندیدها توجه کنند و اصلح را تشخیص دهند.
وی گفت: مورد بعدی خطر جریان نفوذی در کشور برای دلسرد کردن مردم از نظام اسلامی و استحاله انقلاب از درون است. خطری که امروزه مسئولین را به شدت تهدید می کند. اگر به تاریخ نگاه کنیم و دلایل سقوط اتحاد جماهیر شوروی به عنوان یک ابر قدرت دنیای آن زمان را در نظر بگیریم، متوجه سه عنصر کلیدی در فروپاشی شوروی خواهیم شد؛ وجود اصلاح طلبان تکنوکرات که بعد از استالین نسبت به غرب (دشمنان خود) مماشات نشان دادند و همچنین وجود افراد نفوذی همچون گورباچف در راس قدرت اجرایی شوروی که با سیاست های غلطی که در راستای منافع غرب بود کشور را به انحطاط کشاند و مورد بعد هم تهاجم فرهنگی آن زمان غرب به رهبری آمریکا و با ابزار هالیوود(و رسانه ها) بود که جامعه شوروی را نسبت به آرمان های خود دلسرد کرد و در سبک زندگی مردم تغییر به وجود آورد.
وی خاطرنشان کرد: خطر نفوذی ها خطری است که مقام معظم رهبری بارها از آن صحبت کرده اند. ایشان فرمودند که" اگر خاکریز شما قابل نفوذ باشد، دشمن نفوذ می کند. رهبری فرمودند که در مذاکرات هسته ای هم هر جا که دشمن فرصت کرد و میدان به آنها داده شد یک نفوذی کردند و یک حرکتی علیه منافع ملی انجام دادند. مذاکره با اینها یعنی راه را باز کردن برای اینکه بتوانند هم در زمینه اقتصادی، هم در زمینه فرهنگی و هم در زمینه های سیاسی و امنیتی کشور نفوذ کنند. مذاکره آمریکا با جمهوری اسلامی ایران یعنی نفوذ، تعریف آنها از مذاکره یعنی همین."
وی گفت: یکی از مهمترین شاخصه های حفظ عزت ملی بالا بردن امنیت ملی است. یکی از معانی امنیت ملی، توانایی یک ملت برای پیگیری موفقیت آمیز منافع ملی خود در هر کجای دنیا و از دید خودش است. اگر جامع تر به بحث امنیت نگاه کنیم امنیت مفهومی گسترده است که دارای ابعاد گوناگونی است از جمله امنیت نظامی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی است. تمامی این ابعاد به هم مرتبط هستند و هیچ کدام بدون دیگری تامین نخواهند شد نمی توان پیشرفت نامتوازنی در مقوله امنیت داشت ولی موفق بود.
وی ابراز داشت: از نگاه رهبر معظم انقلاب کشوری که امنیت دارد همه چیز دارد. لذا مقام معظم رهبری نگاه ویژه ای به مسئله امنیت داشته اند. با توجه به جایگاه امنیت در نگاه مقام معظم رهبری میتوان مهم ترین اولویت سیاست خارجی کشور را حفظ و ارتقای امنیت ملی در ابعاد گوناگون آن دانست. در حوزه امنیت نظامی و سیاسی مهمترین وظیفه دستگاه دیپلماسی کشور باید کاهش و از بین بردن تهدیدات بالقوه و بالفعل درمنطقه غرب آسیا که تاثیر مستقیمی بر امنیت ملی ما دارد باشد و همچنین کمک به ثبات سازمانی و نهادی و حفظ یکپارچگی دولت های دوست و همسایه در منطقه غرب آسیا باید از اولویت های دستگاه سیاست خارجی کشور باشد.
وی اذعان داشت: با توجه به وضعیت حساس اقتصادی کشور و همچنین توجه ویژه مقام معظم رهبری به مقوله اقتصاد و خصوصا اقتصاد مقاومتی که در شعار سال هم مشهود بود و بنابراین مهمترین بعد امنیت ملی محسوب میشود اولویت اصلی سیاست خارجی کشور باید در راستای تقویت چارچوب اقتصاد مقاومتی از طریق تلاش برای گسترش فضای تجاری و افزایش تعداد کشورهای شریک تجاری  ما و کمک به صادرات و جذب سرمایه گذار باشد تا به دو هدف اصلی اقتصاد مقاومتی یعنی تولید و اشتغال دست یافت که نتیجه گسترش تولید و اشتغال و در مجموع امنیت اقتصادی، امنیت اجتماعی نیز خواهد بود.
وی ادامه داد: در آستانه انتخابات ریاست جمهوری قرار داریم و باید تلاش کنیم افرادی بر کرسی‌های مسئولیت بنشینند که بتوانند حرکت رو به جلوی انقلاب را با شتاب بیشتری ادامه دهند.
وی اظهار داشت: در دوره‌های مختلف رویکردهای مختلفی سر کار آمدند و پیچ و خم‌های جدی‌ را بر سر مسیر حرکت انقلاب بوجود آوردند، البته این حرکت هیچ وقت متوقف نشده است زیرا جوانان انقلابی هیچ وقت اجازه نداده‌اند این حرکت متوقف شود.
وی گفت:  مدیرانی امروز باید در عرصه‌های مدیریتی به ویژه در عرصه ریاست جمهوری انتخاب شوند که با یک روحیه انقلابی و جهادی کار را جلو ببرند. مدیرانی که برای پیش بردن انقلاب اسلامی و رفع مشکلات مردم آسایش نداشته باشند.
وی بیان داشت: مهمترین حربه‌ای که دشمن برای زمین‌گیر کردن انقلاب اسلامی و نظام استفاده می‌کند، فشار اقتصادی است. امروز باید کسی به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود که توان مدیریت اقتصادی کشور را داشته باشد.
وی اظهار داشت: رئیس جمهور آینده باید برنامه واقع‌گرایانه‌ای برای حل مشکلات مردم داشته باشد. برنامه‌ای که بشود آ‌ن را اجرا کرد.
وی ادامه داد: ما از رئیس جمهور آینده انتظار نداریم که 90 روزه مشکلات را حل کند، انتظار ما این است که مشکلات مردم را به صورت منطقی حل کند و نگاه کلیشه‌ای به موضوع اقتصاد مقاومتی نداشته باشد. کسی که توان ساماندهی و مدیریت کشور را در این جنگ نابرابر اقتصادی ندارد، نباید وارد عرصه انتخابات شود
وی خاطرنشان کرد: در نظام اسلامی مهمترین آفتی که می تواند پایه های اصلی جامعه را از درون تهی کند، اشرافیت و اشراف گرایی است. یک فرد اصلح نمی تواند در برابر اشرافیت سکوت کند و مرز بندی روشنی نداشته باشد. ویژگی فرد اصلح در قبال استکبار، عدم اعتماد به اوست. فرد اصلح هیچ گاه به لبخند استکبار اعتماد نمی کند و در برابر آن هوشمندانه عمل می کند، در این میان با تکیه بر توان داخلی در برابر استکبار می ایستد..
نام:
ایمیل:
* نظر: