کد خبر: ۱۰۴۴۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه دولتی فسا:
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه دولتی فسا گفت:وعده های بی عمل توهین به شعور و شخصیت مردم است.
به گزارش تنویر ، احمد رضا دالوند مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فسا در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه فسا بیان داشت: زمانی که انقلاب اسلامی ایران در بهمن 1357 به پیروزی رسید آن زمان، زمان وظیفه ی  انقلابی عمل کردن باید ایفا می شد که در بسیاری موارد رقم خورد و به ببانی دیگر می بایست به حفط انقلاب که از خود انقلاب مهم تر بود پرداخته می شد. در همبن راستا مردم با رای حد اکثری 98.2 درصد به نطام جمهوری اسلامی ایران نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر رای دادند وانقلابی عمل کردند. اما کار هنوز تمام نشده بود و رای گیری های دیگری در راه بود که الحق والانصاف مردم در این چند دهه با حضور پرشور خود در انتخابات خوش درخشیدند و انفلابی عمل کردند.

وی با اشاره به سخن امام خمینی(ره) در این زمینه گفت: رهبر کبیر انقلاب(ره) در این باره می فرمایند: یکی از وظایف مهم و شرعی و عقلی برای حفظ اسلام و مصالح کشور حضور در حوزه های انتخابیه و رای دادن به نمایندگان صالح و کاردان و مطلع بر اوضاع سیاسی جهان و سایر چیز هایی که که کشور به آن ها نیاز دارد می باشد. بنابراین وظیفه مردم است که به شاخصه های فرد اصلح توجه کنند.

وی افزود: مقام عظمای ولایت امام خامنه ای (مدظله العالی) در خصوص شاخصه های فرد اصلح می فرمایند: من نسبت به شخص هیچ گونه نظری ابراز نمی کنم اما شاخصه هایی وجود دارد که بهترین آن کسی است که درد کشور را بفهمد، درد مردم را بفهمد، با مردم بیگانه نباشد، فلان مسوول اگر اهل تجمل و اشرافیگری باشد مردم را به سمت اشرافی گری سوق می دهد. پایبندی او به اسلام، پایبندی او به عدالت،  پایبندی او به منافع ملی، مرز او با دشمن مرز مشخصی نباشد. بعضی با دشمن رودربایستی دارند  بعضی ملاحظه ی دشمن را می کنند، ملاحظه ی ملت را باید کرد ملاحظه خدا را باید کرد. باید به این امر مهم انتخابات، توجه ویژه ای کرد چرا که با توجه به سخنان رهبری رییس جمهور اثر 40ساله بر زندگی مردم دارد؛ حال چه تاثیر مثبت و چه منفی.

وی تصریح کرد: مردم، به پیشنیه کاندیداها توجه کنند و ببینند قبل از انتخابات چه وعده هایی می دادند و چگونه در دوران مسوولیت خود به وعده هایشان عمل کرده اند چه مقدار مردم برایشان مهم بوده است. وعده های بی عمل توهین به شعور و شخصیت مردم است. چنین کسانی که خلف وعده می کنند هیچ گاه در شان و تراز ملت و نظام اسلامی نیستند.

وی با اشاره به قول حل مشکلات در بازه زمانی مشخص توسط کاندیداها گفت: مردم، چشمان خود را باز کنند، ببینند کسانی که وعده ی حل مشکلات را در چند ماه می دادند چگونه عمل کرده اند که چند سال بعد خود را به فراموشی زده  و می گویند کسی که بخواهد مشکلات را در بازه چند ماه حل کند احمق است. آیا کسانی که برای حرف خود ارزش قایل نیستند برای دیگری ارزش قایلند؟ آیا قابل اعتمادند؟

این فعال دانشجویی در ادامه افزود: مشکل اساسی جامعه کنونی ما در وهله اول اقتصاد می باشد که بر همگان روشن و واضح است و عده ای می گویند معیار تورم، جیب مردم است و به دنبال آن هستند که مردم به یارانه 45 هزار تومانی نیازی نداشته باشند و می خواهند فشار را از روی کارگر بردارند و با تعطیلی تعدادی کارخانه معروف و قدیمی وفای به عهد کردند و فشار را از روی کارگر برداشتند. چگونه کسی که فیش نجومی می گیرد می تواند درد قشر کم درآمد را بفهمد؟ آیا جایی را برای دادن وعده های اقتصادی باقی گذاشته اند؟

وی با اشاره به ملاک های کاندید اصلح خاطر نشان کرد: ملاک برای یک کاندید اصلح میزان پایبندی به امر و فرمایشات ولی فقیه می باشد که اگر همسو با سخنان رهبر جامعه پیش برود جامعه دچار تزلزل و نفاق نمی شود. کسانی که برای کلام ولی فقیه ارزشی قایل نیستند و در کمترین زمان خلاف سخن رهبری حرف میزنند ؛ آیا چنین اشخاصی به روند آرامش در جامعه کمکی می کنند؟ چگونه می خواهند برای ما آرامش و امنیت را بیاورند؟ شاید می خواهند بوسیله برجام سایه جنگ را دور کنند. کدام جنگ؟  اگر آمریکا می خواست با ایران جنگ کند هیچ زمانی مذاکره را تنها راه حل ضربه به ایران معرفی نمی کرد.
 
 
وقتی که قراردادهای سنگین و پنهانی امضا می شود که متضمن  اقداماتی است در جهت هرچه بیشتر لیبرالی شدن کشور تحت نظارت دیگر کشور ها در لباس حقوق بشر آیا قابل اعتمادند؟ آیا از مهم ترین خطر تهدید کننده ی کشور یعنی نفوذ بیگانگان در کشور جلوگیری کرده اند یا راه آن را تسهیل کرده اند؟

photo_2017-04-28_16-31-39-(1).jpg
دالوند در ادامه بیان داشت: چرا باید از جریانی حمایت شود که حامی فتنه است و درخواست آزادی سران فتنه می کند و آنها را دلسوزان این نظام می خوانند؟ واقعا جای تاسف دارد که چنین حرفهایی در مجلس شورای اسلامی زده می شود.

وی با مخاطب قرار دادن جوانان و دانشجویان گفت: روی سخن من با جوانان و دانشجویان است. نباید در این شرایط حساس و پیچ تاریخی مشکلات و معضلات را ببینند و خاموش بنشینند.باید در دانشگاههای خود به روشنگری بپردازند. چراکه دیروز حفظ سنگر در جبهه و جنگ بود اکنون در دانشگاه. خواهشمندم که به فرمایشات مقام معظم رهبری گوش فرا دهید و برای دیگران تبیین کنید و انتظارات رهبری از دانشجویان را عمل کنید. مقام معظم رهبری در خطاب به دانشجویان می فرمایند: شرح صدر سیاسی داشته باشید مراقب نگاه های سوسیالیستی و مارکسیستی باشید. ایده اقتصاد مقاومتی را تبیین کنید و سقف معرفت خود را روزنامه و سایت قرار ندهید.امید را در خود زنده نگه دارید.

 وی در پایان بیان داشت: بدانیم که حق رای، حق بزرگی است بر گردن ما، که اگر به درستی ادا نشود فردا ی قیامت مورد بازخواست قرار می گیریم. ان شاءالله همه ی ما با حضور حد اکثری پای صندوق های رای مشت محکمی به مخالفان نظام اسلامی بزنیم و با بینشی هرچه بیشتر فرد اصلح را بیابیم و انتخاب کنیم. زمان آن رسیده است که دوباره انقلابی عمل کنیم.اللهم عجل لولیک الفرج

photo_2017-04-28_16-31-46-(1).jpg
نام:
ایمیل:
* نظر: