آخرین اخبار
کد خبر: ۱۰۴۵۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز:
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: آن هایی که نمی توانند خودشان را به راه رهبری و به مبانی این انقلاب نزدیک کنند، جایی در مسئولیت های انقلاب، دولت انقلابی و انقلاب اسلامی ایران ندارند.
محمد کیانی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شیراز اظهار داشت: زمانی که حرف حق در جامعه فراموش شود و فتنه ها عظیم مردم را فرا بگیرد، زمانی که مردم دین و دیانت خود را به دنیای خود می فروشند آن گاه است که امام هم در جامعه مظلوم خواهد شد.

وی ادامه داد: حرف امام در جامعه مظلوم است و کسی پیروی از حرف حق و دینی امام نمی کند، سیدالشهدا در میان جمعی قیام کردن که اکثر آن ها پیامبر را دیده و سخنان ایشان را شنیده و یا هم عصر پیامبر بودند ولی باز هم اتفاق ناگوار عاشورا رقم می خورد.

مسئول بسیج دانشجویی با بیان این که مردم باید در بحث ولایت مداری هوشیار باشند، تصریح کرد: وقتی که مردم حرف سیدالشهدا را گوش نکنند، آن زمانی است که نخبگان، تاثیری گذاری خود را در جامعه از دست داده اند.

کیانی با اشاره به آیه قرآن که در آن خداوند به خودش قسم خورده است تا امر ولی بر روی زمین نماند، افزود: مردمی که فهم از قیام سیدالشهدا دارند در جامعه خاموش گشته اند، انتظار ما از مردم انقلابی شهر شیراز این است که بتوانند به بیانات مقام معظم رهبری پایبند باشند.

وی با بیان اینکه پیوند انتخابات و مردم می شود رئیس جمهور، رئیس جمهوری که از ذهن مردم بیرون خواهد آمد، خاطر نشان کرد: دو طیف در جامعه وجود دارد، طیفی که اکثریت کشور را شامل می شوند، طیفی هستند که انقلاب کردند و در جامعه تاثیر گذارند و دلشان به حال ملت و مستضعفین می سوزد و پیام های امام را برای مردم تبیین می کنند.

دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: یک قشر دیگر که اقلیت کشور را تشکیل می دهند؛ به دنبال انحراف در دین و انقلاب هستند که باید بررسی کرد، نحوه برخورد ما با آن ها چگونه باشد.

کیانی با اشاره به بیانات امام راحل پیرامون نقش مردم در انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی مردم را رکن اساسی خود می داند و این انقلاب بدون مردم بی معنی است؛ چرا یک عده ای دارند مردم را از انقلاب ناامید می کنند؟ شاید مردم نقش خودشان را در انقلاب گم کرده اند؛ مردم باید در صحنه باشند و مطالبه گری در جهت رفع فساد کنند.

وی تصریح کرد: انتظار و خواسته ی ما از مردم این است که مطالبه گری را در جامعه زنده نگه بدارند و نقل محافل خانوادگیشان باید ناکار آمدی یک سیستم باشد که در جامعه اجازه تبیین اسلام و مقررات اسلامی را نمی دهد.

مسئول بسیج دانشجویی علوم پزشکی شیراز ادامه داد: یک نه بزرگ باید از جانب مردم به فتنه ای که جریان غرب گرا در داخل مملکت ایجاد کردند و همچنان به دنبال آن هستند و گاهی مشاهده می شود که از آن تبری نمی جویند، گفته شود.

کیانی بابیان اینکه قبل از انقلاب تا کنون مراجع مأمن مردم بوده اند، مطرح کرد: در اوایل و قبل ازانقلاب مشکلات مردم به مراجع انتقال پیدا می کرد و از راه دین حل می شد، انتظار ما این است که مراجع، علمای بزرگوار و ائمه جمعه، همانطور که در گذشته مردم را به دور خود جمع می کردند و مطالبه ی مردم را حتی از حکومت طاغوت می خواستند، سردمدار برخورد با فساد، اشرافیت، فقر و عدم تولید اشتغال در مملکت باشند.

وی بیان کرد: به افرادی که در هفته دو ساعت سر کار روند شاغل گفته می شود، چه کسی می تواند با هفته ای دوساعت کار زندگی خودش را اداره کند؟ مردم باید هوشیار باشند و از انقلاب و مسئولین این انقلاب اشتغال بخواهند که به واسطه ی آن جوانانشان سر کار روند و از فساد جامعه کم شود؛ مردم یک زندگی آبرومند می خواهند.

دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطر نشان کرد: آن هایی که نمی توانند خودشان را به راه رهبری و به مبانی این انقلاب نزدیک کنند، جایی در مسئولیت های این انقلاب ندارند؛ جایی در دولت انقلابی، انقلاب اسلامی ایران ندارند، مشکل ما از همین جا شروع می شود، از انتخاب های مردم، که مسئولین را سرکار می آورند.

کیانی گفت: انتخابات، یک معروف بزرگ به سمت انتخاب اصلح، انتخاب فردی انقلابی و فردی که بتواند خواسته های این انقلاب را تحقق ببخشد، کسی که بتواند در راستای اهداف این انقلاب فقر را ریشه کن کند، نه حامی اغنیایی باشد که در فساد دست دارند، است.

وی ادامه داد: اگر مسئولی دامنش به فساد و گناه قدرت پولی که مشخص نیست از کجا می آورد، وابسته باشد، مسئولی که برای تبلیغات خود نجومی خرج کند، شخصی که وسائل زندگی اش تولید ملی نیست و شعار تولید داخلی و اقتصاد مقاومتی را سر می دهد؛ نباید مسئولیتی در قبال انقلاب اسلامی بپزیرد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز مطرح کرد: مردم باید با یک نه و یک نهی از منکر بزرگ، برای آینده ی این انقلاب، برای اینکه امید همچنان در دل مستضعفین باقی بماند، برای اینکه مردم به سمت انقلاب اسلامی همچنان امیدوارانه قدم بردارند، به فساد سیستمی، به فساد ساختاری و به مسئولین اشرافی بگویند.

کیانی بیان کرد: اگر یک مسئول انقلابی انتخاب شود که مبانی انقلاب برای او مهم باشد، این رود خروشان انقلاب با سرعت بیشتری اهداف خود را طی خواهد کرد، اما مسئولین غیر انقلابی سدی خواهند شد که سرعت انقلابی مردم را کند خواهند کرد، باید هوشیار و در صحنه باشیم که این اتفاق رخ ندهد.

وی با اشاره به جمله ی امام راحل که آمریکا شیطان بزرگ است، ما را به شیطان بزرگ چه کار؟ گفت: از ویژگی های یک فرد انقلابی تبری از حکومت های ناسالم، نا مشروع و ظالم در منطقه و جهان است، در مذاکرات هسته ای، چه خیراتی نصیب ایران شده است؟ چرا نمی آیند این خیرات را برای مردم برشمارند؟ و همچنان سنگ آن را به سینه می زنند.

دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه ما را با شیطان بزرگ کاری نیست، ما را با توان داخلی و نیروی جوان، ما را با استعداد جوانانمان کار است، خاطر نشان کرد: مسئولینی که در جایگاه های مختلف این انقلاب مسئولیت دارید به فکر استفاده از ظرفیت جوان ها باشید.

کیانی مطرح کرد: ما به دلیل وجود جوانان نخبه در بحث موشکی، هسته ای ، نانو ، امنیتی که شاید یکی از بهترین شاخصه های انقلاب اسلامی باشد، در منطقه ای که تمام کشور های آن دچار تروریسم هستند، به خودکفایی رسیده ایم.

وی افزود: ترکیه ای که یک زمان سنگ آن را بر سینه می زدند و آن را با افتخار یک کشور پیشرفته اعلام کردند، اکنون به چنین وضعی گرفتار شده است و این نشان دهنده ی نبود یک رهبری واحد و قدرتمند بر پایه ی مبانی اسلامی است.

مسئول بسیج دانشجویی علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: تولید یک موشک، یک ماهواره سخت تر است یا تولید یک خودروی داخلی یا مبارزه با فساد یا تولید چوب بستنی که از چین وارد می شود؟ ما می توانیم در زمینه موشکی به خودکفایی برسیم، ما می توانیم زیر دریایی بسازیم، این نشئت گرفته از یک نگاه انقلابی، یک مدیریت انقلابی است.

کیانی ادامه داد: برای مردم سوال است، مردم از مسئولین امر می خواهند در زمینه تولید ملی و واردات بی رویه پاسخگو باشند، از تمام دولت هایی که بر سرکار آمدند و اختیار انقلاب اسلامی در دستان آن ها بوده است، مطالبه ی مردم است که این مسائل را حل کنند.

وی یادآور شد: وقتی که یک جریان انقلابی می خواهد به مردم و دولت کمک بکند، چگونه است که بعضی اوقات مخالفت می کنند و در جهت دوقطبی سازی و رای آوری از آن استفاده می کنند؟ باید آگاه باشیم؛ با آن هایی که دارند توانمندی این انقلاب را به مردم، به شکل دیگری نشان می دهند، مقابله کنیم.

مسئول بسیج دانشجویی علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه جریان انقلابی باید برای بیداری همه ی هم وطنان خود تلاش کند، گفت: وقتی با آمریکا مذاکره می کنیم، در همان حال در شبکه های ماهواره ای خودشان علیه ما تبلیغ می کنند و وجه انقلاب اسلامی که حامی مظلوم در جهان است به واسطه ی تبلیغات آن ها خدشه دار می شود.

کیانی افزود: نباید اجازه داد که به واسطه ی تبلیغات مخالفان انقلاب اسلامی در شبکه های ماهواره ای نظر مردم را تغییر دهند، ما باید هوشیار باشیم و این هوشیاری نقطه عطفی است که اگر آن را رعایت کنیم، از این پیچ تاریخی که رهبر انقلاب گفتند خارج خواهیم شد.

وی با بیان اینکه دوری از اشرافیت، مبارزه با فساد، مدیریت انقلابی از ویژگی های دیگر یک شخص انقلابی است، تصریح کرد: لایحه ای در مجلس تصویب شده است که مردم بتوانند به حقوق کارمندان دولت دسترسی داشته باشند، کاندید ها نیز باید سردمداران این شفافیت باشند و شفافیت مالی خودشان را برای مردم شرح دهند.

دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: خواستار شفافیت مالی از کاندیدها هستیم تا بتوانیم درست انتخاب کنیم، اگر این شفافیت ارائه شد، ما متوجه خواهیم شد که چه کسی از رانت اطلاعاتی و اشرافیت در کشور استفاده کرده است و چه کسی مظلومانه به مظلومین خدمت می کرده و دایه دار این قشر است.

کیانی با بیان اینکه شورای شهر بحث بسیار مهمی است که نباید تحت تاثیر انتخابات ریاست جمهوری قرار بگیرد، خاطر نشان کرد: شیراز به شورای شهری مومن، متدین و انقلابی نیاز دارد، که بتواند در زمینه های فرهنگی تاثیر گذار باشد و همچنین بتواند مطالبه ی مردم در زمینه شهرسازی اسلامی را رعایت بکند.

وی در پایان مطرح کرد: خواسته ی جوان ها این هست که بزرگتر ها بحث ازدواج را آسان تر بگیرند تا بتوانند از این توفیق الهی استفاده کنند؛ جوان ها انقدر توانمند هستند که بتوانند یک خانواده را اداره کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر: