کد خبر: ۱۰۴۵۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱
به مناسبت هفته بسیج کارگری
امام جمعه موقت شیراز:کاندیداهای ریاست جمهوری "اخلاق" را در مناظره‌های انتخاباتی رعایت کنند

امام جمعه موقت شیراز با اشاره به برگزاری مناظره بین ۶ کاندیدای ریاست جمهوری گفت: کاندیداها ضمن بیان انتقادات خود اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند.

به گزارش «بیکافارس»، حجت‌الاسلام ابوفاضل رضوی اردکانی ظهر دیروز در خطبه‌های نماز جمعه با دعوت مردم برای حضور گسترده در انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: انتخاب اصلح وظیفه مردم است و باید فردی صالح، باایمان، باتقوا و قاطع را انتخاب کنند و عملکرد کاندیداها را در نظر بگیرند. 

وی با اشاره به وظایف کاندیداها گفت: امروز نخستین برنامه مناظره انتخاباتی است، باید اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند و در بیان انتقادات از دایره اخلاق خارج نشوند. 

امام جمعه موقت شیراز با بیان اینکه از بین این 6 نفر یک نفر برای ریاست جمهوری انتخاب می‌شود، افزود: فردی که انتخاب می‌شود باید نگاه به داخل داشته باشد چراکه امید داشتن به دشمن مکار، کینه‌توز و بدعهد بی‌عقلی محض است، دشمنی که در 38 سال گذشته ذره‌ای از مکر و دشمنی کوتاه نیامده است. 

رضوی اردکانی با بیان اینکه امید بستن به خارج از کشور امید به سراب است، بیان کرد: رئیس جمهور آینده باید اتکایش به ملت باشد و حل مشکلات اقتصادی و تولید را در اولویت‌هایش قرار دهد، باید تکلیف میلیاردها دلاری که در آمریکا توقیف یا مصادره شده را مشخص کند. 

وی با اشاره به حقوق‌های نجومی و انتظار مردم برای برخورد با آن گفت: اقداماتی از سوی قوه مجریه و قضائیه برای برخورد با این عده شده است اما گرفتن حقوق نجومی مصداق بارز دزدی از بیت‌المال است و باید به صورت علنی معرفی و محاکمه شوند. 

امام جمعه موقت شیراز با اشاره به انتخابات شوراها افزود: شورا یک اصل اسلامی است، مردم در انتخابات شوراها دست از قبیله‌گرایی و طایفه‌گرایی بردارند و اصلح را انتخاب کنند. 

رضوی اردکانی هفته بسیج کارگری و روز کارگر را به کارگران عزیز تبریک گفتند.

وی با انتقاد از بورکراسی و کاغذبازی اداری اظهار داشت: مسئولان باید بدانند که وظیفه سنگینی دارند، مردم را در ادارات با طولانی کردن روند، کاغذبازی و بورکراسی اذیت نکنند. 

امام جمعه موقت شیراز با اشاره به سوم شعبان و میلاد امام حسین (ع) اظهار داشت: این روز به نام روز پاسدار معرفی شده و پاسداران در انقلاب اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون «ما می‌توانیم» را ثابت کردند. 

انتهای پیام

نام:
ایمیل:
* نظر: