کد خبر: ۱۰۴۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹
با شرکت معاون رئیس جمهور
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ،محمدهادی ایمانیه، ظهر امروز در افتتاح نمایشگاه شرکت‌های دانش بنیان استان فارس اظهار داشت: در حال حاضر در شرکت‌های دانش‌بنیان استان فارس، 144 محصول تولید می‌شود و بیش از 86 شرکت دانش‌بنیان در عرصه علوم پزشکی در استان فارس فعالیت دارند.


آقای ایمانیه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را از جمله  اولویت‌های نخست در عرصه تولید علم دانست و افزود: 108 مرکز رشد در دانشگاه علوم پزشکی شیراز فعال است و فعالیت‌های دانش‌بنیان را حمایت می‌کنند.

ایمانیه با بیان اینکه با راه‌اندازی برج پژوهشی شیراز فعالیت شرکت‌های دانش بنیان دو چندان شده است، بیان کرد: 28 مرکز تحقیقاتی دانش‌بنیان در این برج پژوهشی مستقر است و این شرکت‌ها و مراکز در زمینه علوم سلولی و پزشکی بازساختی در رشته‌ها و زمینه‌های گوناگون فعالیت دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز عنوان کرد: هم اکنون 6 طرح با محوریت سلول‌های بنیادی در زمینه ارتوپدی، ساییدگی استخوان، بیماری‌های قلبی و عروقی، ژن درمانی، پیوند کبد و دیگر رشته‌ها در دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حال انجام است. 

ایمانیه گفت: شیراز در برخی از حوزه‌های یاد شده از جمله پیوند کبد جایگاه ممتاز در سطح جهان دارد و سال 95 شیراز با پیوند 600 کبد مقام نخست جهان را به دست آورد.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌ سلول‌های بنیادی معاونت علمی ریاست جمهوری نیز در این برنامه با اعلام اینکه دانشمندان ایرانی  درسطح بین‌الملل مقالات متعددی در زمینه سلول‌های بنیادی منتشر کردند، گفت: رتبه جهانی ایران در زمینه تولید مقالات علمی مرتبط با سلول‌های بنیادی و علوم نوین پزشکی رو به بهبود است. 

امیرعلی  حمیدیه افزود:  برای پیشرفت در امر سلول‌های بنیادی و علوم پزشکی نوین گام‌های ارزشمندی برداشته شده است، پیشرفت علم سلول‌های بنیادی و بازساختی پزشکی به گونه‌ای است که در آینده نزدیک شاهد بینا شدن نابینا و همچنین شنوا شدن ناشنواها خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در عرصه علوم نوین پزشکی پیشتاز بوده است گفت: شیراز بعد از تبریز دومین شهری بود که مرکز جامع سلول‌های بنیادی را راه‌اندازی کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: