آخرین اخبار
کد خبر: ۱۰۴۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶
مسئول ناحیه بسیج دانشجویی فارس خبر داد:
مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس گفت: مرکز دانشجویی مبارزه با مفاسد اقتصادی تحت عنوان حدید ذیل قرارگاه دانشجویی اقتصاد مقاومتی در استان فارس آغاز به کار کرد.

اسماعیل قزل سفلی در جمع مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه های شیراز با اشاره به 10 اردیبهشت و سالروز ابلاغ منشور مبارزه با مفاسد اقتصادی در سال 80 از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: مرکز دانشجویی مبارزه با مفاسد اقتصادی تحت عنوان حدید ذیل قرارگاه دانشجویی اقتصاد مقاومتی در استان فارس آغاز به کار کرد.

وی  با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری از جمله اینکه مبارزه با فساد اداری و فساد اقتصادی و سوء استفاده از امکاناتی که قدرت در اختیار افراد می گذارد، از اصول انقلاب است، افزود: مبارزه با مفاسد اقتصادی در جامعه سبب ارتقای اعتماد به نظام، افزایش اثربخشی دولت در هدایت امور، حفظ منابع مالی و کاهش هزینه انجام فعالیت های سازنده اقتصادی و افزایش رقابت پذیری و رفع موانع پیشرفت اقتصادی در جامعه می شود.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس با تشریح اهداف مرکز دانشجویی مبارزه با  مفاسد اقتصادی در استان فارس، اضافه کرد: شفافیت در جریان های اطلاعاتی اقتصاد، ابهام زدایی از افکار عمومی و افزایش اعتماد عمومی، مطالبه مقابله با مفسدان اقتصادی از سوی دستگاه های مسئول، مطالبه پاسخ از افراد مظنون به تخلف یا فساد اقتصادی و شفافیت در جریان های سیاسی و روندهای تصمیم گیری از مهمترین اهداف این مرکز دانشجویی است.

قزل سفلی، راهبرد مرکز مبارزه با مفاسد اقتصادی بسیج دانشجویی استان فارس را کمک به تحقق دولت اسلامی و دولتی شفاف و پاسخگو و کمک به تحقق جامعه ای اسلامی و سرشار از حس اعتماد عنوان و خاطرنشان کرد: مواجهه با مفاسد اقتصادی مختصاتی خاص دارد و ضربه‌ی عدالت باید قاطع ولی در عین حال دقیق و ظریف باشد.

وی با بیان اینکه ماموریت مرکز مبارزه با مفاسد اقتصادی بسیج دانشجویی در راستای تحقق بند 19 سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی است، گفت: برای نقش آفرینی در راستای تحقق این بند مهم از اقتصاد مقاومتی، دو نقش گفتمان سازی و مطالبه گری برای دانشجویان بسیجی متصور است که با بسیج گری عمومی و تقویت وحدت ملی اسباب تقویت سرمایه های اجتماعی را فراهم می آورد.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس با بیان اینکه رویکرد مواجهه در مرکز دانشجویی مبارزه با مفاسد اقتصادی، رویکرد پیشگیرانه و مبتنی بر ارتقای شفافیت است، ادامه داد: برای حرکت مستمر و دقیق در مبارزه با مفاسد اقتصادی باید به تقویت مبانی علمی توجه جدی داشت که در این زمینه علاوه بر مبانی قوی دینی، فرمایشات مقام معظم رهبری در منشور مبارزه با فساد اقتصادی برای مسئولان در اردیبهشت ماه 80 و نیز منشور عدالت طلبی دانشجویان در آبان ماه سال 81 نقشه راه روشن و در دسترسی را پیش روی فعالان دانشجویی قرار می دهد.

قزل سفلی، مدل رفتاری این مرکز را نیز تشریح و مواجهه تخصصی با معظل مفاسد اقتصادی را مهمترین عنوان ذیل این بخش دانست و  تصریح کرد: مبارزه با مفاسد اقتصادی زمینه ساز فعالیت اقتصادی سالم و ایجاد اشتغال برای جوانان و سرمایه‌گذاری مطمئن است.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس با گرامی داشت سالروز ابلاغ منشور مبارزه با مفاسد اقتصادی در اردیبهشت ماه 80، نسبت به فعالیت های موثر مرکز دانشجویی مبارزه با مفاسد اقتصادی در راستای احیا و اجرایی شدن فرمان امام امت و در پی آن ارتقای روح نشاط در جامعه ابراز امیدواری کرد. 

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: