آخرین اخبار
کد خبر: ۱۰۴۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱
دانشجوی بسیجی دانشگاه سلمان فارسی کازرون:
دانشجوی بسیجی دانشگاه سلمان فارسی کازرون گفت: نامزدهای انتخابات بدانند مردم از مسئولان خدمترسانی هستند.
حسین میمنی، دانشجوی بسیجی دانشگاه سلمان فارسی کازرون در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه شهر بالاده با گرامی داشت ماه مبارک شعبان المعظم و میلادهای سراسر فرخنده این ماه بیان داشت: جا دارد سالروز شهادت متفکر انقلابی علامه شهید مرتضی مطهری و هفته معلم را گرای بداریم و روز کارگر را نیز به کارگران زحمتکش که  چرخه اقتصاد کشور را می چرخانند تبریک عرض کنیم.

وی با بیان اینکه انتخابات شوراهای شهر و روستا یک اصل مترقی در نظام جمهوری اسلامی محسوب می شود، گفت: بر اساس اصل یکصدم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران جهت تسریع برنامه های عمرانی، اجتماعی، اقتصادی ، فرهنگی ، بهداشتی و رفاهی هر روستا یا شهر اداره امور را به مردم آن روستا یا شهر سپرده شده است.

این دانشجوی بسیجی اضافه کرد: از طرفی انتخاب دهیار یا شهردار نیز از جمله اختیارات شوراهای اسلامی روستا یا شهر است. لذا انتخاب اعضای آن شورا از اهمیت بالایی برخوردار است.

میمنی، طمع گروه های سیاسی برای دست اندازی به شوراهای شهر و روستا را یکی از افت های این مجموعه دانست و تصریح کرد: این آفت باعث شده که پس از تعیین اعضای شورا، صحن شورا تبدیل به کشمکش های سیاسی و گروهی می شود.

وی افزود: از جمله آفتهایی که در شوراهای روستا وجود دارد کم شدن روحیه اسلامی و انقلابی است که باعث شده است لابی های قدرت و ثروت در آنها نفوذ کند.

سخنران پیش از خطبه های نمازجمعه بالاده با بیان اینکه ناهمگونی ترکیب شوراهای شهر و روستا از جمله آسیب های شوراها به شمار می رود، اظهار داشت: این موضوع باعث شده است عملکردهای شورا با کندی همراه باشد.

میمنی با تأکید بر اینکه مردم باید در انتخابهای شان شایستگی ها و شاخص های کاندیدای اصلح را مد نظر قرار دهن، بیان داشت: مردم باید افرادی را گزینش نمایند که یک دست و همصدا باشند، مطمئناً شوراهای شهر و روستا کارآمد و اثربخش خواهند بود.

این فعال دانشجویی دانشگاه سلمان فارسی کازرون با تأکید ترکیب شورا باید همصدا و متحد باشد، یادآور شد: متاسفانه قومیت گرایی ها و تعصبات قومی قبیله ای کار را به جایی کشانده است که در شهرهای کوچک و روستاها شایستگی ها در نظر گرفته نمی شود و شورا دچار ناهمگونی می شود و شورای ناهمگون شورای کارا و اثر بخشی نیست.

وی از اعضای راه یافته به شورای شهر خواست با تكیه و امید به فضل الهى بار این مسؤولیت را بر دوش كشیده همه‌ى توان خود را به اداى وظایفى كه در قانون براى این شوراها معین است، مصروف كنند و خدمت به مردم را كه از بزرگترین عبادات است سرلوحه‌ى همه‌ى انگیزه‌هاى خود قرار دهند.

میمنی تأکید کرد: اعضاء محترم ارتباط دائمى خود با مردم و حضور در میان آنان و اطلاع از مشكلات آنان را وظیفه‌ى مستمر خود بدانند و دسترسى مردم را به خود، آسان سازند.

این فعال دانشجویی دانشگاه سلمان فارسی کازرون خطاب به نامزدهای انتخابات شورای شهر و روستا گفت: وعده و ادعا براى قانع كردن مردم كافى و كارآمد نيست. مردم وفادار ما، تشنه‌ى عمل و صداقت‌اند و هرجا از آن نشانى ببينند همدلى و همكارى و وفادارى خود را نثار مى‌كنند. دوران چهارساله دوران آزمايش شما در چشم مردم نيز هست.

نام:
ایمیل:
* نظر: