آخرین اخبار
کد خبر: ۱۰۴۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد کازرون در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه کازرون:
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد کازرون در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه کازرون گفت: نگذارید کارگران شهرداری در ایام هفته کارگر از دفترچه بیمه تامین اجتماعی محروم شوند.
سجاد رئیسی سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه کازرون با تبریک و گرامی داشت ماه شعبان و هفته معلم و روز کارگر در سخنانی اظهار داشت:  از آنجایی که انتخاب دهیار یا شهردار از جمله اختیارات شوراهای اسلامی روستا یا شهر محسوب می شود لذا انتخاب اعضای آن شورا از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی کازرون با بیان اینکه متاسفانه تاکنون شوراهای اسلامی شهر و روستا نتوانسته اند جایگاه و نقش خود را به خوبی ایفا نمایند، اظهار داشت: آفتها و آسیبهایی باعث این امر شده است که باید به بررسی آنها بپردازیم.

 

وی وجود «نگاه سیاسی به انتخابات شوراها » را یکی از آسب ها و آفت های شوراهای شهر و روستا دانست و گفت: در برخی دولتها همانند دولت کنونی هیئت های اجرایی  از یک طیف سیاسی خاص انتخاب شوند و ایشان دست به عقده گشایی نسبت به طیف رقیب خود می زنند.

 

این فعال دانشجویی «سطحی نگری در شرایط کاندیداتوری» را آفت بعدی انتخابات شوراهای شهر و روستا دانست و گفت: متأسفانه درب شورای شهر روی افراد فرصت طلب و منفعت طلب باز گذاشته است و برخی برای مقاصد مالی و اقتصادی قصد ورود به شوراها را دارند.

 

«ضعف در نظارت بر عملکرد شوراها» موضوعی دیگری بود که مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد کازرون بدان اشاره کرد و در این باره بیان داشت: متاسفانه نظارتِ ضعیف نهادهای نظارتی بر عملکرد شوراها و اعضای آن باعث رخ دادن تخلفات و سوء استفاده های  عدیده ای شده است که لازم است نهادهای نظارتی ، نظارتهای خود را تقویت نمایند.

 

رئیسی تاکید کرد: یک عضو شورای شهر و روستا باید فردی متعهد و مقید به مبانی اسلامی باشد خدا را در هر حال در نظر داشته باشد و در یک کلام تقوا را سرلوحه کار خویش قرار دهد.

 

وی با بیان اینکه یک عضو شورای شهر بایستی دغدغه مند و درد مند باشد و نه از طبقه مرفهان بی درد باشد.، عنوان داشت: کمتر پیش آمده است که کسی درد فقر و محرومیت را نچشیده باشد و دردمند باشد. چرا باید ثروت اندوزان و قدرت طلبان وارد شوراهای شهر و روستا شوند. ثروتمندی که درد یک کارگر مظلوم را نچشیده چگونه می تواند خود را بجای آن کارگر قرار دهد و به درد او رسیدگی کند.

 

سخنران پیش از خطبه های نمازجمعه کازرون «تخصص» و «کارایی» را  از جمله شاخص های یک عضو شورا است دانست و یادآور شد: اگر افراد ناکارامد و بدون تخصص به شورا وارد شود نباید انتظار کار از آن شورا داشته باشیم.

 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی کازرون از اعضای راه یافته به شورای شهر خواست تا با تكیه و امید به فضل الهى بار این مسؤولیت را بر دوش كشیده همه‌ى توان خود را به اداى وظایفى كه در قانون براى این شوراها معین است، مصروف كنند و خدمت به مردم را كه از بزرگترین عبادات است سرلوحه‌ى همه‌ى انگیزه‌هاى خود قرار دهند.

 

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود به نقد و ارزیابی عملکرد چهارساله شورای فعلی کازرون پرداخت و بیان داشت:  شورای اسلامی کازرون در دوره چهارم نتوانست ارتباط خوبی با مردم داشته باشد که یکی از این شاخصه ها نشستهای پرسش و پاسخ بود که فقط یک مرتبه آنهم با فشار بسیج دانشجویی کازرون برگزار کرد. قول دادند که این نشستها ادامه یابد و متاسفانه از آن وعده خبری نشد.

 

وی با بیان اینکه شورای چهارم  کازرون نتوانست بر مشکلات مالی شهرداری کازرون فائق آید، تصریح کرد: متاسفانه حقوق کارگران با تاخیر چند ماهه پرداخت می شد و شهرداری کازرون نتوانسته است تاکنون عیدی سال 96 و مطالبات کارگران را در همین سال پرداخت کند.

 

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کازرون افزود: حساب شهرداری کازرون چند روزی مسدود شده است و چهارماه از پرداخت حق بیمه کارگران شهرداری کازرون گذشته است. نگذارید کارگران شهرداری در ایام هفته کارگر از دفترچه بیمه تامین اجتماعی محروم شوند.

 

رئیسی از اعضای شورای فعلی کازرون خواست که دارایی خود را پس از چهار سال برای مردم تشریح کنند و خطاب به نامزدهای شورای شهر کازرون گفت: از نامزدهای محترم شورای اسلامی شهر کازرون استدعا داریم آخرین فیش پرداخت عوارض شهرداری ملک خود را منتشر کنند. تا معلوم شود کدامیک از آنها دلسوز مسائل مالی شهرداری بوده اند و برای آنها تامین هزینه شهرداری اهمیت داشته است.

 

این فعال دانشجویی همچنین خطاب به نامزدهای انتخابات شورای شهر کازرون که مشغول ساخت و ساز هستند خواست گفت:  پروانه ساخت و هزینه های پرداختی مجتمع های خود را در فضای مجازی منتشر سازند تا مشخص شود آیا لابی گری در پرداخت مطالبات شهرداری وجود داشته یا خیر؟

 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد کازرون، بزرگترین مشکل شهرداری ها ی شهرهای کوچک به ویژه کازرون را مشکلات مالی و عدم درآمد پایدار دانست و اظهار داشت: از نامزدهای محترم شورای اسلامی شهر کازرون استدعا داریم برنامه های کاربردی و عملی خود را نسبت به ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری کازرون اعلام نمایند تا همه بدانندکه چه راه هایی برای برون رفت از این وضعیت اسفناک در نظر دارند.

نام:
ایمیل:
* نظر: