یادداشت و گفتگو
قنوت سرخ
یادداشت/حسین قدیانی
boletقنوت سرخ
خطر جنگ، واقعی یا ساختگی؟
یادداشت/ دکتر شعبانعلی رمضانیان
boletخطر جنگ، واقعی یا ساختگی؟
می‌گفت هیچ وقت بسیج را رها نکنید
شهید مدافع حرم حسین معزغلامی؛
boletمی‌گفت هیچ وقت بسیج را رها نکنید
کد خبر: ۱۰۴۶۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۳
جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه:
جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: براساس منویات فرمانده معظم کل قوا بنا براین شده که یگان‌های تکاور نزسا به یگان‌های نیروهای ویژه تبدیل شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج، سردار عبدالله عراقی جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه در گفت‌وگویی درباره میزان آمادگی رزمی نزسا در مقابل تهدیدات گفت: نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همراه با سایر قوای مسلح وظیفه دفاع از امنیت پایدار کشور جمهوری اسلامی ایران را دارد. براساس مسئولیت‌هایی که به نیروی زمینی سپاه واگذار کردند، ماموریت حضور در مرزهای جنوب شرق، شمالشرق، شمالغرب و بخشی از جنوب غرب را به ما سپرده‌اند.

وی افزود:  به فضل خدا با توجه به آمادگی‌هایی که نیروی زمینی داشته، نیروهای واکنش سریعی داریم که ابتدا به صورت تکاور بودند ولی از یک سال پیش براساس منویات فرمانده معظم کل قوا، بنا بر این شده است که نیروهای ما به "نیروهای ویژه" تبدیل شوند، مانند یگان ویژه صابرین که ما از قبل  این یگان را در اختیار داشتیم.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه ادامه داد: بر این اساس، نیروها و تیپ‌های تکاور ما به نیروهای واکنش سریع، نیروی ویژه و نیروی مخصوص تبدیل می‌شوند که قادرند در زمان کمی، فراخوان و سازماندهی و آماده به جنگ شده و در کمتر از 24 ساعت به هر نقطه‌ای از کشور اعزام  و به اجرای عملیات پرداخته و وارد جنگ شوند.

سردار عراقی تصریح کرد: ما با آموزش‌های خیلی خوب و با ارتقای آمادگی رزم  توانستیم به اهداف‌مان نزدیک بشویم اما بالابردن کیفیت همچنان ادامه دارد چون کیفیت حد و مرزی ندارد. همچنین از لحاظ کمیت هم سعی می‌کنیم امکانات و نیازمندی‌هایی که یگان‌های واکنش سریع دارند برای‌شان تامین کنیم. در بازرسی‌هایی هم که ستاد کل نیروهای مسلح از نیروی زمینی داشته یگان‌های نیروی زمینی به اذعان خود این برادران، یگان‌های نزسا از توان بالا و بسیار خوبی برخوردار بوده‌اند.

نام:
ایمیل:
* نظر: