کد خبر: ۱۰۴۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت لارستان :
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت لارستان از صدور 49 فقره مجوز برای ایجاد واحدهای صنعتی و معدنی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش «بیکافارس» از فارس، علی محمد ابراهیم زاده شامگاه شنبه در نشست خبری با اشاره به لزوم توجه به مقوله اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: در سال گذشته جهت رفع موانع و مشکلات واحدهای تولیدی 15 جلسه تحت عناوین کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، کارگروه ارتقاء تولید، شورای اقتصاد مقاومتی و غیره برگزار شد که مشکلات مربوط به 35 واحد تولیدی مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: بیشترین مشکلاتی که توسط واحدهای تولیدی در این جلسات مطرح و مورد بررسی قرار گرفت، مشکل کمبود نقدینگی و نیاز به تسهیلات بانکی مناسب، مشکلات مالیاتی و مشکلات مربوط به صدور مجوزهای محیط زیست و بهداشت بوده است.

این مسئوول با برشمردن مهمترین راهکارها جهت حمایت از تولیدات داخلی و به ویژه محصولات تولید در منطقه لارستان، تصریح کرد: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولیدات داخلی که منجر به تولید و اشتغال پایدار خواهد شد، اداره صنعت، معدن و تجارت لارستان در سال 1395 شعار "لارستانی کالای لارستانی بخر"  را مطرح کرد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت لارستان ادامه داد: معرفی کالاهای تولیدی در لارستان به روش‌های مختلف با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، تشویق شهروندان لارستانی جهت خرید کالاهای مشابه داخلی و لارستانی، مکاتبه با ادارات از طرف فرمانداری و ارسال لیست محصولات تولیدی لارستان جهت استفاده در ادارات، ترغیب تولیدکنندگان جهت تبلیغات و اطلاع‌رسانی محصولات تولیدی از طریق شبکه های اجتماعی، راه‌اندازی تورهای صنعتی با حضور دانش آموزان، دانشجویان، طلاب حوزه علمیه و کارمندان ادارات در جهت فرهنگ سازی و اطلاع رسانی به منظور آشنایی با محصولات تولیدی شهرستان لارستان از جمله اقدامات این اداره در راستای تقویت تولید داخلی بوده است.

ابراهیم زاده با اشاره به آمار صدور مجوزهای صنعتی و معدنی در سال 1395 در شهرستان لارستان، افزود: طی این مدت 5 فقره پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری بالغ بر  36 میلیارد و 650 میلیون ریال و اشتغالزایی برای 49 نفر صادر شده است.

وی عنوان کرد: در  سال گذشته همچنین 29 فقره جواز تأسیس واحدهای تولیدی با سرمایه گذاری بالغ بر 39 میلیارد و 963 میلیون ریال و اشتغالزایی 367 نفر صادر شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت لارستان همچنین از صدور 8 پروانه بهره برداری، 2 گواهینامه کشف معدن و 5 پروانه اکتشاف در این شهرستان خبر داد.

نام:
ایمیل:
* نظر: