شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۶:۱۸:۳۶
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۱۰۴۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۰
دبیر ستاد توسعه فناوریهای مواد معاونت علمی گفت: در حال حاضر برای صادرات چاپگرهای سه‌بعدی ایرانی برنامه‌ریزی ۱۰ ساله‌ای داریم و در ابتدا بازار آفریقا و آسیای جنوب شرقی را هدف گرفته‌ایم.
به گزارش بسیج مهندسین فارس به نقل ازحوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمودمهرداد شکریه امروز در آئین افتتاح «نخستین نمایشگاه صنعت چاپ سه‌بعدی و مسابقه انتخاب بهترین چاپگرهای سه‌بعدی ایران» ضمن ارائه توضیحاتی درباره چاپ سه‌بعدی به بیان اهداف این مسابقه و نمایشگاه پرداخت و اظهار داشت: رده‌بندی شرکتهای تولیدکننده پرینتر سه‌بعدی در ایران، تدوین استانداردهای مربوط به پرینتر سه‌بعدی، بررسی صلاحیت شرکت‌ها برای معرفی جهت اخذ تأییدیه دانش‌بنیان و افزایش سطح کمی و کیفی فناوری از جمله اهداف برگزاری این مسابقه و نمایشگاه است.

دبیر ستاد توسعه فناوریهای مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی ریاست جمهوری درباره برخی معیارهای ارزیابی شرکتهای ارائه کننده محصول نیز گفت: مشخصه‌های فیزیکی دستگاه (سرعت و کاربری آسان) از لحاظ کارکرد و امکانات کاربری و ارزیابی کیفیت نمونه محصول خروجی نیز به عنوان شاخصه‌های در نظر گرفته شده برای مقایسه کیفی محصولات در نظر گرفته شده است.

وی همچنین در حاشیه این افتتاح به هدف‌گیری بازار کشورهای خارجی برای صادرات چاپگرهای سه‌بعدی ایرانی اشاره کرد و افزود: این حوزه در کشور نوپاست و مطالعات جدید را در این زمینه آغاز کرده‌ایم.

استاد دانشگاه علم‌ و صنعت ایران تصریح کرد: در ارتباط با بازار کشورهای خارجی، آفریقا و آسیای جنوب شرقی را در حال حاضر هدف قرار داده‌ایم.

شکریه ابراز داشت: در حال حاضر با تکیه بر مطالعاتی که داشتیم، نقشه راه فناوری چاپ سه‌بعدی را تدوین کردیم تا براساس یک برنامه‌ریزی ۱۰ ساله به موفقیتهای بیشتر دست یابیم.
نام:
ایمیل:
* نظر: