جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۲۲:۳۳:۰۹
کد خبر: ۱۰۴۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵
رئیس کل دادگستری فارس:
القاصی مهر گفت: دستگاه قضایی ما یک دستگاه انقلابی است، دستگاهی است که کارکنان و خدمت گذاران آن از مجموعه ی نیروهای ارزشی، بسیجی و از خانواده ی نیروهای مخلصی است که در راه خدا قدم برداشتند.



 

 

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوق دانان از فارس؛ همایش تجلیل و تقدیر از جانبازان به مناسبت میلاد حضرت ابوالفضل (ع) و روز جانباز به همت بسیج دادگستری استان فارس در سالن همایش دادگستری کل این استان برگزار شد.

 

القاصی مهر، رئیس کل دادگستری فارس در این مراسم با تبریک میلاد حضرت ابوالفضل و امام حسین (ع) به جانبازان و پاسداران، گفت: پاسداران و جانبازان جان برکف ما سند افتخار این کشور هستند و در حقیقت جانبازان و پاسداران ما بازمانده ی خیل عظیم شهدای اسلامی می باشند.

 

 

وی ادامه داد: کسانی که در این وادی بسیج قدم گذاشتند، کسانی بودند که بادرک صحیح از خداوند و عشق به خدا در راه حق قدم برداشتند که در مقابل ظلم و باطل قیام کردند و در این راه جان خود را در طبق اخلاص نهادند، بسیاری به دیار لقاءالله شتافتند و به افتخار شهادت نائل شدند.

 

 

رئیس کل دادگستری فارس افزود: تعداد زیادی از این مجموعه بسیج به درجه جانبازی نائل شدند و افتخار پاسداری و ایثارگری در راه حق و صیانت از نظام و انقلاب را به دست آوردند.

 

 

القاصی مهر مطرح کرد: افتخار جانبازی در راه خدای متعال و در راه انقلاب و نظامی که در امتداد نظام اسلامی و برگرفته از سیره ی نبوی پیامبر و مکتب امام حسین (ع) است، نصیب هرکسی نمی شود و باید آن را ارج بنهیم و بدانیم در چه مسیری قدم برداشتیم.

 

 

وی خاطر نشان کرد: شهدای عزیز ما زینت و افتخار این کشور هستند و جانبازان هم سند افتخار نظام اسلامی و سند پیاده و جاری ساختن احکام دین خدا در این مرز و بوم هستند؛ قدر آن ها را باید بدانیم و مقام آن ها را گرامی بداریم.

 

 

رئیس کل دادگستری فارس بااشاره به اینکه آمار زیادی از کارکنان دستگاه قضایی عضو خانواده های شهدا هستند، بیان کرد: دستگاه قضایی ما یک دستگاه انقلابی است، دستگاهی است که کارکنان و خدمت گذاران آن از مجموعه ی نیروهای ارزشی، بسیجی و از خانواده ی  نیروهای مخلصی است که در راه خدا قدم برداشتند.

 

 

القاصی مهر وجه تمایز دستگاه قضایی امروز با دستگاه قضایی قبل از انقلاب را جمعیت بسیار زیاد از کارکنانی دانست که از خانواده های معظم شهدا هستند و ادامه داد: کسانی که عزیزترین عضو خانواده ی خود را تقدیم این انقلاب کردند و امروز هم در این سنگر و در عرصه احقاق حق و اجرای عدالت، ایثار و تلاش می کنند.

 

 

وی خاطر نشان کرد: کار دستگاه قضایی فی نفسه از کار در میدان جبهه جنگ علیه باطل، از نظر سختی و مشقت کار و همچنین از نظر اهداف و ارزش کاری که دستگاه قضایی برخوردار است، اگر بیشتر نباشد، کمتر نیست.

 

 

رئیس کل دادگستری فارس با بیان اینکه انقلاب اسلامی که ما در زیرسایه ی آن زندگی می کنیم، مجری احکام دین مبین اسلام است، گفت: امروز احکام قرآن و دین مبین اسلام در دستگاه قضایی اجرا می شود.

 

 

القاصی مهر تصریح کرد: وجه بارز و جلوه بیرونی مکتب رهایی بخش اسلام را، دستگاه قضایی عینیت می بخشد و به دست قضات شریف و کارکنان ما در جامعه عملی و پیاده می شود که انجام این وظیفه ی بسیار خطیر، ظرفیت بسیار بالایی را می طلبد.

 

 

وی با بیان اینکه بخش بزرگی از امنیت امروز توسط سنگرداران عدالت در جامعه اعمال می شود، مطرح کرد: اگر نظم و امنیتی در جامعه حاکم است بی شک در سایه اجرای عدل الهی و اجرای قوانین اسلامی است که دستگاه قضا مفتخر است که مجری این احکام الهی و اسلامی در نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

 

 

رئیس کل دادگستری فارس ادامه داد: باید زحمات پاسداران و جانبازان را ارج بنهیم و این را قدر بدانیم که اگر امنیتی در کشور است و امروز آحاد جامعه در یک آرامش و امنیت کامل به سر می برند، حاصل ایثارگری شهدا و جانبازان هستند.

 

 

القاصی مهر افزود: اگر امروز جمهوری اسلامی در شرایط که در اطراف آن جنگ و آتش برپاست و گروه های تکفیری روز به روز در حال تجاوز گری هستند و نتوانستند امنیت حتی یک شهروند مارا به خطر بیندارند، به برکت و ایثارگری این رزمندگان و پاسداران است که از مرزهای ایران مانند یک دژ محکم محافظت می کنند.

 

 

وی خاطر نشان کرد: در این ایام فرهنگ شهادت و جانبازی با عشق به حضرت اباعبدالله در حال گسترش هست و عزیزان ما در آن سوی مرزها، جان خود را در طبق اخلاص می دهند تا دین، نظام و انقلاب اسلامی پابرجا بماند و حاکم شود و ما بتوانیم در لوای این دین و امت اسلامی زندگی کنیم.

 

 

رئیس کل دادگستری فارس فرهنگ عظیم شهادت و مکتب حسینی و امنیت کشور را از نعمت های عظیم  و بزرگ دانست و خواستار تقویت و نشر این فرهنگ و تفکر شد تا دین خدا برای همیشه زنده بماند.



نام:
ایمیل:
* نظر: