جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۰۹:۴۵:۲۸
کد خبر: ۱۰۴۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷
مدیر کل بنیاد شهید و ایثار گران فارس:
راهی گفت: یک نمونه تکریم از جانبازان، ترویج فرهنگ شهادت است و باید به آن ها یاد آورد شد که فراموش نشدنی هستند.


به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوق دانان از فارس؛ راهی، مدیر کل بنیاد شهید و ایثار گران فارس در همایش تقدیر از جانبازان در دادگستری استان، گفت: امام حسین شهید شد و بعد از آن فرهنگ شهادت طلبی ترویج شد.

 

 

وی با بیان اینکه فرهنگ شهادت طلبی به معنای زنده نگه داشتن یاد شهدا و تکریم از بازمانده های آن ها است، مطرح کرد: یک نمونه تکریم از جانبازان، ترویج فرهنگ شهادت است و باید به آن ها یاد آورد شد که فراموش نشدنی هستند و نمونه دیگری از تکریم این است که کارشان را راه بیندازیم.

 

 

مدیر کل بنیاد شهید و ایثار گران فارس با بیان اینکه دادگستری در زمینه تکریم از شهدا در جایگاه مناسبی نسبت به دستگاه های دیگر قرار داد، تصریح کرد: شهدا، پاسداران و جانبازان ما، همانند حضرت ابوالفضل بودند و با اقتدا به ایشان به جبه جنگ رفتند.

 

 

راهی خاطر نشان کرد: جنگ توسط نخبگان اداره شد؛ در ساخت تجهیزات نظامی، نهایت علم به کار رفته است، پس اگر زمانی که می جنگی عالم نباشی، توانایی جنگیدن را نداری.

 

 

وی ادامه داد: شهدا، جانبازان و پاسداران یا خودشان نخبه بودند و یا فرمانده ی آنان نخبه بود و امروز فرزندانشان را می بینیم که دارند می درخشند.

 

 

مدیر کل بنیاد شهید و ایثار گران فارس گفت: در دهه ی چهل، ساواک به بهانه های مختلف نیروهای انقلابی را به شهادت می رساند، در دهه پنجاه شهدای انقلاب را داریم، در دهه شصت شهدای جنگ تحمیلی، در دهه هفتاد شهدای ترور و در دهه هشتاد شهدای هسته ای و امروزه شهدا و جانبازان مدافع حرم را داریم.

 

 

راهی با بیان اینکه اگر هزینه کردیم، نتیجه ی آن را هم می بینیم، تصریح کرد: برای نظام خود، هزینه بالایی کردیم، بزرگ ترین نعمت هر شخص جان و سلامتی اوست، برای حفظ این نظام شهیدهایی داده ایم.

 

 

وی با اشاره به اینکه به بحث امنیت خوب پرداخته نشده است، مطرح کرد: امنیت نتیجه هزینه هایی است که در راه نظام کرده ایم؛ در طبقه بندی نیازهای اجتماعی انسان ها، در طبقه اول نیاز فیزیولوژیک و در طبقه دوم نیاز امنیت است که اگر انسان نداشته باشد مضطرب است و بهداشت روانی جامعه به خطر می افتد.

 

 

مدیر کل بنیاد شهید و ایثار گران فارس با بیان اینکه کسی که ایثار گر باشد و از خانواده ی ایثارگران باشد برای ما محترم است، خاطر نشان کرد: ادامه بدهیم این مسیر را که برای ما ترسیم شده است و اقتدا کنیم به حضرت عباس (ع) و ادامه دهنده ی خوبی برای راه شهدا و ایثارگران باشیم.


نام:
ایمیل:
* نظر: