کد خبر: ۱۰۴۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸
رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی:
محجوب، با تأکید بر مبحث پیشگیری گفت: اگر ما افراد را ایمن کنیم دیگر خطر و حادثه را نمی‌پذیرند که نتیجه آن به حداقل رسیدن حوادث و گرفتاری خواهد بود.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج کارگری فارس، علیرضا محجوب نماینده مردم تهران در مجلس علت اصلی کم توجهی به بهداشت محیط و کار را مغفول ماندن این موضوع در کشور عنوان و اظهار کرد: با توجه به اینکه وزارتخانه تخصصی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون معطوف به درمان بوده عملاً راه‌های بهداشت و سلامتی مسدود شده است.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شیوه برخورد و دستورات بازدارنده برای توجه به بهداشت محیط و کار به ندرت وجود دارد، افزود: علی‌رغم وجود امکانات خوب در کشور هیچ تحرکی برای استفاده از آن وجود ندارد و سازماندهی مناسبی صورت نمی‌گیرد.

محجوب، با تأکید بر مبحث پیشگیری گفت: اگر ما افراد را ایمن کنیم دیگر خطر و حادثه را نمی‌پذیرند که نتیجه آن به حداقل رسیدن حوادث و گرفتاری خواهد بود.

وی با اشاره به حمایت از کارگران در حوزه بهداشت محیط و کار بیان داشت: در حیطه اختیارات ما و در عرصه ایمنی و حفاظت آئین نامه‌ها در مرحله مقدماتی تدوین شده و سال‌هاست که عملیاتی می‌شود که البته نیاز به بازنگری دارد.

دبیر کل خانه کارگر ضمن بیان اینکه امروز با کمبود تعداد بازرسان و ناظرین مراقب مواجه هستیم، گفت: در عین حال در پایشی که از طریق کمیته‌های حفاظت ایمنی می‌شود تا حد زیادی در واحدهای بزرگ با کمترین حادثه روبرو هستیم.

محجوب، متذکر شد: به دلیل اینکه ساختمان یک کارگاه اتفاقی است نه از پیش تعیین شده، محل حادثه است و 50 درصد حوادث و مرگ کارگران را در بردارد در حالیکه روزی معدن بزرگترین کشنده کارگران بوده که تقریبا مهار شده‌اند.

این مدرس حفاظت ایمنی در پایان گفت: مسئولین برای حل مشکلات باید محتوا تولید کنند چرا که با سخن گفتن مسائل حل نمی‌شود که البته تولید محتوا و بهینه سازی اطلاعات مراحل سختی دارد اما شدنی است.

انتهای پیام/ر

نام:
ایمیل:
* نظر: