جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
berooz
۰۵:۲۰:۱۴
کد خبر: ۱۰۵۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷
پیرو اقتصاد مقاومتی در حوزه نرم‌افزار
امروزه استفاده از تلفن های همراه هوشمند بسیار فراگیر شده است و تقریبا تمام اوقات فراغت ما را پر کرده است. استفاده از این تکنولوژی تاثیر گسترده ای بر زندگی ما گذاشته و مورد توجه مسئولان نیز قرار گرفته است.

به گزارش  خبرگزاری علی و فناوری از فارس، امروزه استفاده از تلفن های  همراه  هوشمند بسیار فراگیر شده است و تقریبا تمام اوقات فراغت ما را پر کرده است. استفاده از این تکنولوژی تاثیر گسترده ای بر زندگی ما گذاشته و  مورد توجه مسئولان نیز قرار گرفته است.

بنا به گزارش سایت QUARTZ سیستم‌عامل اندروید 88% از سهم بازار گوشی‌های اندروید را در سال 2016 تصاحب کرده است. حال باید پرسید، در ایران تا چه اندازه از کسب و کار‌های مرتبط با اندروید حمایت می‌شود و فعالان در این حوزه چه نیازهایی دارند.  بدین منظور با یکی از فعالان این حوزه مصاحبه کردیم.

اصغر گل‌کار در پاسخ به مشکلات برنامه‌نویسان اندروید در ایران گفت:

در ایران برنامه‌نویسان اندروید با 4 مشکل عمده روبه‌رو هستند:

اولین مشکل همیشگی تحریم است. در حال حاضر اگر نیاز به نصب نرم‌افزارهای مربوطه داشته‌باشیم و یا بخواهیم از آموزشها و مقالات آموزشی سایت Android developer که مرجع اصلی اندروید است استفاده کنیم با مانع تحریم روبه‌رو می‌شویم و  تمام دسترسی‌ها بسته است.

بعد از دورزدن تحریم‌ها با مشکل سرعت اینترنت روبه‌رو هستیم. اندروید با سرعت بسیار زیادی در حال رشد است و هر روز نسخه های جدیدی برای آن منتشر می‌شود. استفاده از توانایی‌های هر نسخه مستلزم دانلود فایل‌های مربوطه است که با توجه به سرعت پایین اینترنت زمان زیادی صرف می شود.

مشکل دیگر، محیط‌های ایرانی انتشار نرم‌افزار های اندروید است. معروف‌ترین محیط انتشار  ایرانی نرم‌افزار های اندروید تا 5 روز کاری زمان لازم دارد تا برنامه شما را در دسترس عموم قرار دهند. این زمان را با گوگل پلی مقایسه کند که تنها چند ساعت  بعد از ارسال نرم‌افزار، آن را منتشر می‌کند.

بحث پرداخت وجه نیز نیاز به توجه و حمایت دارد. تمامی توسعه دهندگان نرم‌افزار اندروید توانایی دریافت درگاه پرداخت بانک را ندارند و مجبور به استفاده از خدمات شرکت‌های واسط مانند بازار هستند. این شرکت‌های واسط تا 35 درصد از مبلغ تراکنش را به عنوان کارمزد دریافت می‌کنند.

از آقای گل‌کار درباره نرم‌افزارهای خودشان پرسیدیم.

هیچ کاری در دنیا ی امروز به صورت انفرادی پیشرفت نمی‌کند و توسعه نرم‌افزار نیز از این قانون جدا نیست. من و تیم همکارم نرم‌افزارهای مختلفی را توسعه داده‌ایم. جدیدترین نرم‌افزار ما نرم­افزار انتخابات ایران است که به مناسبت 12امین دوره انتخابات ریاست جمهوری توسعه داده شده است. در این نرم‌افزار تمامی اطلاعات کاندیداهای ریاست جمهوری نمایان است و کاربران می‌توانند به صورت ناشناس حمایت خودشان را از کاندیدای محبوبشان اعلام کنند و به کاندیدا ها و شعارهایشان رای دهند و همچنین نتیجه نظرات و رای ها را به صورت مقایسه‌ای بین کاندیداها مشاهده کنند. این نرم‌افزار از لینک زیر قابل دریافت است.

https://cafebazaar.ir/app/com.aadoraa.electionapplication/?l=fa

نام:
ایمیل:
* نظر: