گزارش
22 بهمن 93
هانیه پورحسین/ خبرگزاری ایسنا
bolet22 بهمن 93
هانیه پورحسین/ خبرگزاری ایسنا
22 بهمن 93
محسن تورع/ خبرگزاری نسیم
bolet22 بهمن 93
محسن تورع/ خبرگزاری نسیم
کد خبر: ۱۰۵۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱
حجت‌الاسلام پناهیان در شیراز:
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه مردم در انتخابات با روشن‌بینی تصمیم بگیرند، گفت: کاندیداها در مناظره‌ها خیلی جدی وارد نشدند خیلی سطحی برخورد شده، بعضی حرف‌ها دون شأن است.
به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج رسانه استان فارس، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان ظهر امروز در جمع انقلابیون جوان دانشگاه شیراز با اشاره به اینکه یکی از مشکلات ما مشکل ادبیات و اصطلاحاتی است که با آن در گفت‌وگو می‌کنیم، اظهار داشت: این اصطلاحات به اشتباه  و نابه‌جا انتخاب شده‌اند و امکان گفت‌وگو را از بین برده‌اند، هر لفظی با هر معنا و مفهومی در یک ادبیات کاملا به هم ریخته به کار برده می‌شوند.

وی با بیان اینکه این ادبیات نادرست را کسانی که با دین مشکل داشته‌اند، وارد ادبیات نیروهای انقلابی  کرده‌اند، گفت: پذیرش مفهوم ارزش و ارزشی در ادبیات برای تبیین دین و دین‌داران به نظر بنده از اساس اشتباه بوده است و دین‌داران هر جا با لفظ نیروهای ارزشی از خود دفاع کردند شکست خوردند.

نائب رئیس قرارگاه عمار تصریح کرد: نگویید نیروهای ارزشی،‌ ما ارزشی و آرمانگرا نیستیم. استفاده از این واژه‌ها و کلمات و خطاب قرار دادن انقلابیون با این کلمات سبب می‌شود که راه گفت‌وگو بر آنها بسته شود و کسی سخن آنها را نپذیرد.

‌پناهیان با اشاره به نامه امام علی(ع) به مالک اشتر، پیرامون ویژگی‌های فردی یک شخصیت سیاسی برای اداره کشور تصریح کرد:  تجربه، کرامت نفس، عقلانیت، عاقبت‌اندیشی و دوراندیشی ویژگی‌های یک شخصیت سیاسی از دیدگاه امام علی (ع) است. 

وی با اشاره به اینکه اگر سیاست‌مداری اهل تجربه نباشد فاجعه است، گفت: تجربه به ما می‌گوید آمریکا و اروپا قابل اعتماد نیستند، در غرب از اصطلاح آرمان‌گرایی استفاده کردند و نیروهای انقلاب را مورد خطاب قرار دادند، جامعه ما مملو از این عبارت‌ها و اصطلاحات است به حدی که برخی مقامات ارشد نیز مجبور به استفاده از این تعابیر و واژه‌ها بودند در حالی که این تعابیر و واژه‌ها بیانگر تقوا و اراده نیروهای انقلاب نیست.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: در مناظرات سیاسی رایج امروز نمی‌گذارند نقد درست بدون سوءتفاهم شکل بگیرد.کاندیداها در مناظره‌ها خیلی جدی وارد نشدند، خیلی سطحی برخورد شده است بعضی حرف‌ها دون شان است. مردم درانتخابات با روشن‌بینی تصمیم بگیرند. 

‌پناهیان با اشاره به اینکه ما مدیر سیاسی اهل تجربه می‌خواهیم اظهار داشت: ما نیروی سیاسی ارزشی نمی‌خواهیم ، اگر برخی بزرگان نظام از ارزش‌ها حرف زدند چون این اصطلاح رایج جامعه بوده است، ما سیاست ارزشی نمی‌خواهیم، ما از سخن عاقلانه کوتاه نمی‌آییم. 

وی همچنین با بیان اینکه سیاستمدار باید اهل تجربه باشد گفت: سیاستمداری که از تجربه درس نگیرد ساده لوح و خائن است، دین جز عقلانیت و تجربه نیست.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه به رئیس جمهور و برجام نقد وارد است، تصریح کرد: نقد این است که می‌گوییم شما که به بد عهدی آمریکا واقف بودید و سه سال بعد بدعهدی آمریکا را دیدید، چرا تضمین معتبر نگرفتید؟ اگر بدعهدی آمریکا را ندیدید و یا به آن واقف نبودید که ساده‌اندیش بوده‌اید.

نام:
ایمیل:
* نظر: